Zappy Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg glapp den mens jeg jogget nedover en bakke. Rett i asfalten og rullet godt nedover. Noen små skrammer i metallet rundt skjermen. Pytt pytt. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Har også mistet mobilen i bakken, og ble overrasket over at det ikke ble en skramme. Virker som den er ganske så robust ja! Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 For Telenor fungerer denne med internett, motta og sende MMS etc. Settings -> Wireless & Network settings -> Mobile Networks -> Access Point Names -> Meny knapp -> New APN Name: telenor APN: telenor Proxy: 10.10.10.10 Port: 8080 Username: dj Password: dj Server: <Not set> MMSC: http://mmsc/ MMS Proxy: 10.10.10.11 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 APN type: <Not set> Er det noen som har brukt noen andre settings enn dette for telenor? I forbindelse med feilsøking av en bug (hakking i lyden) i Spotify, så vil jeg prøve med andre instillinger om mulig. Noen? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Har forsatt ikke fått til 3G på min milestone med OneCall. Har fått tilsendt nytt sim-kort også. Kan noen som har onecall legge ut instillinger som virker? Lenke til kommentar
bangbang Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Har forsatt ikke fått til 3G på min milestone med OneCall. Har fått tilsendt nytt sim-kort også. Kan noen som har onecall legge ut instillinger som virker? Har du husket å slå på "roaming" inne på mobile networks? Jeg slet i begynnelsen med å få til 3G, har TDC. Sendte en epost til kundeservice, ga dem en oversikt på menyen i APN slik at de kan se hva som må fylles ut. Fikk tilbake svar med alle innstillinger Det er rykter om at Milestone i Hongkong har allerede fått 2.1 oppdateringen. Er vel rett rundt hjørnet, de lovte slutten av 1. kvartal til europa for ikke lenge siden. Lenke til kommentar
knudar Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Oioioi. Nå sitter jeg her med en Milestone med 2.1 Der var det forbedringer. Får ikke lastet ned via OTA enda, men via diverse andre ting lyktes jeg i å installere på første forsøk. Test ut: Manual oppdatering Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Til de som ønsker å oppdatere med den programvaren, vær obs på at alle meldinger, telefonnummer, programmer og andre ting som er lagret på telefonminnet blir slettet. Det fant jeg ut den harde veien. Jeg har brukt 2.1 i ett par uker nå og er fornøyd så langt. Lenke til kommentar
knudar Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Til de som ønsker å oppdatere med den programvaren, vær obs på at alle meldinger, telefonnummer, programmer og andre ting som er lagret på telefonminnet blir slettet. Det fant jeg ut den harde veien. Jeg har brukt 2.1 i ett par uker nå og er fornøyd så langt. Ja, dette ser virkelig lovende ut. Kamera har fått en oppgradering også.. Lenke til kommentar
Apebein Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Har forsatt ikke fått til 3G på min milestone med OneCall. Har fått tilsendt nytt sim-kort også. Kan noen som har onecall legge ut instillinger som virker? Får heller ikke til 3G på OneCall. Når jeg fikk telefonen fungerte verken meldinger eller internett, men etter at jeg fikk nytt simkort fungerte det greit. Men etter et par måneder falt 3G ut igjen, og OneCall skylder selvsagt på meg, og sier bare at jeg må hente 3G fra Telenor sitt nett. Får jeg ikke orden på dette snart blir det skifte av abonnement. Har i dag OneCall Full Pakke + 100mb ekstra per måned. Passer meg perfekt egentlig, så vil jo ikke bytte uten at jeg må. Fungerer Edge som normalt eller? Det gjør det hos meg. Og en annen ting, jeg får heller ikke MMS til å fungere. Når jeg forsøker å sende eller laste ned MMS kobler nettet seg ut, og det tar en stund (samt reboot) før nettet vil koble til igjen. Lenke til kommentar
Kagex Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Har du på roaming? det skal hjelpe siden onecall bruker telenors sitt nett Lenke til kommentar
knudar Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det som også var nytt i 2.1, er at apn er ferdig installert. Virker som om at det er mere stabilt også. Batteritiden ser også ut til å være bedre. Lenke til kommentar
Apebein Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Har du på roaming? det skal hjelpe siden onecall bruker telenors sitt nett Bruker selvsagt roaming ja.. Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har forsatt ikke fått til 3G på min milestone med OneCall. Har fått tilsendt nytt sim-kort også. Kan noen som har onecall legge ut instillinger som virker? Får heller ikke til 3G på OneCall. Når jeg fikk telefonen fungerte verken meldinger eller internett, men etter at jeg fikk nytt simkort fungerte det greit. Men etter et par måneder falt 3G ut igjen, og OneCall skylder selvsagt på meg, og sier bare at jeg må hente 3G fra Telenor sitt nett. Får jeg ikke orden på dette snart blir det skifte av abonnement. Har i dag OneCall Full Pakke + 100mb ekstra per måned. Passer meg perfekt egentlig, så vil jo ikke bytte uten at jeg må. Fungerer Edge som normalt eller? Det gjør det hos meg. Og en annen ting, jeg får heller ikke MMS til å fungere. Når jeg forsøker å sende eller laste ned MMS kobler nettet seg ut, og det tar en stund (samt reboot) før nettet vil koble til igjen. Dette er ikke OneCall sin feil, når jeg hadde min milestone og onecall brukte jeg 5 minutter på å google fram de riktige innstillingene. Fungerte utmerket. Både MMS og internett. Jeg gidder ikke lete etter de nå, da jeg ikke har noen android-telefon foran meg som jeg kan teste ut hvilken som var den riktige innstillingen. bare google "onecall + android + internett/mms apn" elns. Så prøver du til du finner riktig. Lenke til kommentar
Apebein Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har forsatt ikke fått til 3G på min milestone med OneCall. Har fått tilsendt nytt sim-kort også. Kan noen som har onecall legge ut instillinger som virker? Får heller ikke til 3G på OneCall. Når jeg fikk telefonen fungerte verken meldinger eller internett, men etter at jeg fikk nytt simkort fungerte det greit. Men etter et par måneder falt 3G ut igjen, og OneCall skylder selvsagt på meg, og sier bare at jeg må hente 3G fra Telenor sitt nett. Får jeg ikke orden på dette snart blir det skifte av abonnement. Har i dag OneCall Full Pakke + 100mb ekstra per måned. Passer meg perfekt egentlig, så vil jo ikke bytte uten at jeg må. Fungerer Edge som normalt eller? Det gjør det hos meg. Og en annen ting, jeg får heller ikke MMS til å fungere. Når jeg forsøker å sende eller laste ned MMS kobler nettet seg ut, og det tar en stund (samt reboot) før nettet vil koble til igjen. Dette er ikke OneCall sin feil, når jeg hadde min milestone og onecall brukte jeg 5 minutter på å google fram de riktige innstillingene. Fungerte utmerket. Både MMS og internett. Jeg gidder ikke lete etter de nå, da jeg ikke har noen android-telefon foran meg som jeg kan teste ut hvilken som var den riktige innstillingen. bare google "onecall + android + internett/mms apn" elns. Så prøver du til du finner riktig. Jeg er så ikke så blank at jeg ikke har prøvd dette. Jeg har prøvd en rekke ulike instillinger, men nå bruker jeg en som har blitt bekreftet fra flere her på forumet. Har også kryssjekket med alle APN som ligger ute, og det ser ut til at den jeg har er riktig. 3G nekter altså å fungere, samt MMS fører til at nettet kobler seg ut. Endret 1. april 2010 av Apebein Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Det einaste eg treng å gjere for å få internett på min Milestone med OneCall er å oppretta eit access point med random navn og apn "internet", lar resten være default og det fungera strålande. Endret 8. april 2010 av Tafsen Lenke til kommentar
Polkagris Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Heisann! Jeg venter på min Milestone i posten og gleder meg som en unge! Men jeg lurer på en ting. Er det mulig å innstallere norsk språk på den? Om ikke- noen som vet om det vil bli laget i fremtiden? Hadde jo ikke gjort noe, selv om det sikkert går helt fint med engelsk også. Edit: Er det noen mulighet til å legge inn HTC Sense på telefonen? Eller er Motorola sitt brukergrensesnitt så bra at man ikke vil savne de 7 skjermene fra Sense? Endret 9. april 2010 av Polkagris Lenke til kommentar
knudar Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Heisann! Jeg venter på min Milestone i posten og gleder meg som en unge! Men jeg lurer på en ting. Er det mulig å innstallere norsk språk på den? Om ikke- noen som vet om det vil bli laget i fremtiden? Hadde jo ikke gjort noe, selv om det sikkert går helt fint med engelsk også. Edit: Er det noen mulighet til å legge inn HTC Sense på telefonen? Eller er Motorola sitt brukergrensesnitt så bra at man ikke vil savne de 7 skjermene fra Sense? Du kan ha opptil 9 skjermer på denne med And 2.1 Lenke til kommentar
Babality Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Heisann! Jeg venter på min Milestone i posten og gleder meg som en unge! Men jeg lurer på en ting. Er det mulig å innstallere norsk språk på den? Om ikke- noen som vet om det vil bli laget i fremtiden? Hadde jo ikke gjort noe, selv om det sikkert går helt fint med engelsk også. Edit: Er det noen mulighet til å legge inn HTC Sense på telefonen? Eller er Motorola sitt brukergrensesnitt så bra at man ikke vil savne de 7 skjermene fra Sense? Da milestone ikke selges i Norge er det ikke noe norsk språk til den, tvilsomt at det kommer og. Ikke hørt om noe Sense til milestone, men OTA oppdateringen for 2.1 er rett rundt hjørnet som gir deg 9 skjermer. Jeg hadde Sense på min HTC Magic, det eneste jeg savner er en widget eller to. Endret 9. april 2010 av Babality Lenke til kommentar
Polkagris Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Ok, får vel klare meg med Engelsk. Hadde jo det en god stund på min Magic også. 9 skjermer er jo fantastisk! Ikke at jeg kommer til å bruke mer enn 5, men 3 var i minste laget synes jeg. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet. Synd det er en søndag like rundt hjørnet :/ Endret 9. april 2010 av Polkagris Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Det einaste eg treng å gjere for å få internett på min Milestone med OneCall er å oppretta eit access point med random navn og apn "internet", lar resten være default og det fungera strålande. Takk, da funket Edge på internett i det minste.. ikke sett noe til 3G enda men.. Er det mulig ved avspilling av video som er under oppløsningen til telefonen å få fullscreen? får det ikke til med avspilleren.. Edit: Skal EDGE symbolet være fremme hele tiden?! Og, prøvde å legge inn en 960x540 mp4 film, og det kunne den ikke spille av.. Endret 10. april 2010 av Marius_EV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå