Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En ganske barnslig situasjon


Gjest oppgittgutt

Anbefalte innlegg

Gjest oppgittgutt

Hei. :) Jeg har en liten rar situasjon jeg irriterer meg av, og jeg er så usikker atm at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre...

 

Det har seg slik at jeg har et veldig intimt forhold til kjæresten min. Vi har vært igjennom både gode og _onde_ dager, og vi har med tiden valgt å legge folk som ikke er verdt bryet, til siden.

 

Vi hadde begge en felles veninne i gamle dager. Kjæresten min har vært venn med denne jenta hele livet, mens jeg hadde ganske tett vennskapsforhold til henne i ca et år før meg og min kjære ble sammen.

 

Vår felles veninne likte ikke at vi ble sammen den gangen (av en eller annen merkelig grunn) men vi trosset det. Og gikk vår egen vei. Dermed, skjedde det en gang at jeg og kjæresten min slo opp pga noe dumt hun gjorde. Det førte til at jeg og den gamle veninna jeg hadde hooket opp, og klinte tilfeldigvis på fylla dagen etterpå break upen. (Ja jeg vet det er idiotisk gjort fra min side, men jeg er ikke stolt av det)

 

Kjæresten min ble ute av seg, og det såg ut til at hun ville at vi skulle prøve igjen på forholdet. Hun gav meg deretter et slags "valg" mellom henne(kjæresten min) eller den gamle veninna våres. Jeg respekterte det, og jeg gikk inn i ett forhold der ingen av oss hadde noen særlig kontakt med den gamle felles veninna vi hadde tidligere. (Kjæresten min var veldig opptatt av å uansett ha en god tone, for denne jenta klarte å snu andre veninner av kjæresten min imot henne på ett eller annet sprøtt vis som bare jenter klarer/gjør).

Tiden gikk, kjæresten min fikk seg andre venner, selv om hun samlet de gamle veninnene sine. Fikk meldinger her og der som ikke var så veldig snille fra denne gamle bekjenten, men hun hevet seg over det.

 

Problemet er at; Nå har dama mi (4 måneder etterpå) begynt gradvis å ha ett enda mer og mer tett forhold til vår gamle bekjent. Etter alt denne jenta gjorde mot dama mi, etter alle de timene jeg brukte på å høre dama mi snakke ut om henne og om hvor fælt alt var, så går henger de sammen/sover hos hverandre etc iløpet av sinnsykt kort tid..

 

Har jeg grunn til å bli litt oppgitt/skuffet? Det er klart, vår gamle felles bekjent har sine gode sider hun og som jeg ikke har noe imot å ha i mitt liv. Det var ikke meg det gikk utover at jeg og ho klinte den gangen jeg akkurat hadde blitt singel. Den eneste grunnen til at jeg har holdt meg unna henne disse månedene er av hensyn til kjæresten min. Jeg vil være en god kjæreste.

Men er jeg en dårlig kjæreste hvis jeg begynner å ta opp kontakten med henne? Vi var jo tross alt gode venner vi og. Det blir litt rart at jeg blir "nektet" kontakt med henne av dama mi, mens jeg må helst ikke være i nærheten når de 2 henger?

 

Takk for at du tok deg tid til å lese dette.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg har fortsått ting riktig, så er dama di og hun gamle bekjente blitt gode venninner, mens du fortsatt blir nektet å fortsette et vennskap med hun?

 

I det tilfellet hadde jeg ikke godtatt det i det hele tatt. Jeg vet ikke hva kjæresten din er redd for at skal skje hvis du blir venner med denne jenta igjen, men det må du finne ut av. Ta deg en god lang prat med kjæresten din og spør hva problemet er. Hvis hun skal være venninne med henne, så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan være venn.

 

Og at du helst ikke skal være i nærheten når de to henger sammen syns jeg bare er rart.

Men kommunikasjon er absolutt undervurdert, så det beste tipset jeg kan gi deg er å ta en skikkelig prat med kjæresten din, og få klargjort hva grunnen til dette er.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest oppgittgutt
Så hvis jeg har fortsått ting riktig, så er dama di og hun gamle bekjente blitt gode venninner, mens du fortsatt blir nektet å fortsette et vennskap med hun?

 

I det tilfellet hadde jeg ikke godtatt det i det hele tatt. Jeg vet ikke hva kjæresten din er redd for at skal skje hvis du blir venner med denne jenta igjen, men det må du finne ut av. Ta deg en god lang prat med kjæresten din og spør hva problemet er. Hvis hun skal være venninne med henne, så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan være venn.

 

Og at du helst ikke skal være i nærheten når de to henger sammen syns jeg bare er rart.

Men kommunikasjon er absolutt undervurdert, så det beste tipset jeg kan gi deg er å ta en skikkelig prat med kjæresten din, og få klargjort hva grunnen til dette er.

 

Lykke til :)

 

 

Hei Smurstafa. Grunnen til at jeg og hun ikke får være venner eller ha kontakt er pga forhistorien. Pga tingene jeg og hun gjorde den gangen. Den gamle veninna mi har nå kjæreste, men det betrygger ikke dama mi ettersom hun har vært utro multiple times.

Jeg vil som sagt ikke være noe drittsekk i det hele tatt, jeg vil behandle dama mi godt, men jeg vil ha mine egne folk å kunne henge med uten at det skal være noe galt i det.

Så ja, hun nekter vennskapet mitt med den jenta på grunn av at det var så mye drama for et halvt år tilbake i tid. Og er det da dama mi som er urimelig når hun hisser seg opp pga jeg tar kontakten med gamle veninnen min?

 

Jeg liker responsen jeg får, jeg er veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Virker for meg som begge to er noen ondskapsfulle hespetre.

 

Vil du utdype deg litt mer? :)

 

Hun ene drev og slang dritt til dama di fordi du gikk tilbake til henne(noe som er lavmål), mens dama di nå henger med dette kvinnfolket, og nekter deg å gjøre det samme. Direkte hyklerisk oppførsel spør du meg. Hadde holdt meg langt unna begge, hvis mulig. Slike kvinnfolk bringer _aldri_ noe godt med seg, da de utifra hva du sier er noen dårlige mennesker. Skal jo også nevnes at hun gikk tilbake til deg _etter_ at du hadde rota med hu andre, noe som også tyder på at hun er eiesyk(igjen går dette på at hun er et dårlig menneske).

 

Ved mindre de er grisefine, så står du nok ovenfor et relativt lett valg.

Lenke til kommentar

Dette er typisk jente greier.. Hvis ikke denne gamle venninna betyr mye for deg, er det like greit å respektere det, og heller bruke det som en tillitsbygger og vise at du gir litt for forholdet.(ettersom hun virker litt kontrollerende kan dette brukes mot henne i andre situasjoner, kall meg gjerne utspekulert og ond, men that's life)

 

MEN det beste er selvfølgelig å snakke me dama di . Dere kan begge bli ansett som urimelige basert på forskjellige synspunkt, og derfor må du ta en prat med henne. Er du heldig kan dere renske opp i dette, eller håpe på et kompromiss. Du kan si til dama di at du respekterer og forstår at hun ikke vil at du skal henge med venninna, men be henne om å se din situasjon der du mister en venn, samt muligheten til å ha det gøy med begge to, basert på en uheldig hendelse for lenge siden.

Lenke til kommentar
Gjest oppgittgutt
Dette er typisk jente greier.. Hvis ikke denne gamle venninna betyr mye for deg, er det like greit å respektere det, og heller bruke det som en tillitsbygger og vise at du gir litt for forholdet.(ettersom hun virker litt kontrollerende kan dette brukes mot henne i andre situasjoner, kall meg gjerne utspekulert og ond, men that's life)

 

MEN det beste er selvfølgelig å snakke me dama di . Dere kan begge bli ansett som urimelige basert på forskjellige synspunkt, og derfor må du ta en prat med henne. Er du heldig kan dere renske opp i dette, eller håpe på et kompromiss. Du kan si til dama di at du respekterer og forstår at hun ikke vil at du skal henge med venninna, men be henne om å se din situasjon der du mister en venn, samt muligheten til å ha det gøy med begge to, basert på en uheldig hendelse for lenge siden.

 

Jeg tok initiativet tidligere ikveld ved å ta opp alt dette. Vi kom ikke frem til noenting. Det ble en aggressiv tone fra hennes side. Hun sa at hun aldri hadde klart å se meg sammen med den gamle veninna mi.

At det faktisk hadde gått endel utover forholdet. Mens jeg må sitte å se på at jenta mi får være en del av hennes ablegøyer. Ja den forrige personen hadde jeg et ganske så godt vennskapsforhold til. Er litt vanskelig å finne "nye" når man bor på landet..

Lenke til kommentar

Prøv å få til et kompromiss her.. Jeg ville ikke godtatt å bli nektet å snakke med ei gammel venninne, spesielt hvis min andre halvdel skulle ha kontakten.

Jeg ville lagt frem et ultimatum i form av enten så holder begge to kontakten, eller så kutter begge kontakten.

Rimelig hyklerisk av henne å nekte deg et vennskap hun selv har. Det er helt tydelig et tillitsproblem mellom deg og dama di. Hadde hun stolt på deg hadde ikke din og denne venninnas fortid hatt noe å si..

Lenke til kommentar
Gjest oppgittgutt
Prøv å få til et kompromiss her.. Jeg ville ikke godtatt å bli nektet å snakke med ei gammel venninne, spesielt hvis min andre halvdel skulle ha kontakten.

Jeg ville lagt frem et ultimatum i form av enten så holder begge to kontakten, eller så kutter begge kontakten.

Rimelig hyklerisk av henne å nekte deg et vennskap hun selv har. Det er helt tydelig et tillitsproblem mellom deg og dama di. Hadde hun stolt på deg hadde ikke din og denne venninnas fortid hatt noe å si..

 

Jeg står på mitt. Og jeg kommer til å omgås henne akkurat som det passer meg. Selv om dama og jeg er på det stadiet der dama mi ikke vil at jeg skal komme på utvalgte fester, for da er hun redd for at jeg skal snakke med veninna. JEg reagerer på det, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

For dama mi stoler ikke på meg og veninna når vi er alene. Ikke at det skal skje noe, men at vi skal utvikle et godt vennskap igjen og ha en intern tone som vi hadde i gamle dager. Når vi 2 var venner så var vi endel utenom det vanlige,og vi var ikke snille med dama mi for ca 2 år siden, så det er nok "The past" som gjør at hun hater at vi omgås.

Er ikke det et litt farlig tegn, hvis ikke dama mi stoler på meg? Hun foretrekker hvis jeg ikke blir med på neste storfest som skolen hennes skal ha i midten av desember. Bør det ringe en bjelle. Jeg liker å få andres synspunkt. Takk! :)

Lenke til kommentar
Jeg står på mitt. Og jeg kommer til å omgås henne akkurat som det passer meg. Selv om dama og jeg er på det stadiet der dama mi ikke vil at jeg skal komme på utvalgte fester, for da er hun redd for at jeg skal snakke med veninna. JEg reagerer på det, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

For dama mi stoler ikke på meg og veninna når vi er alene. Ikke at det skal skje noe, men at vi skal utvikle et godt vennskap igjen og ha en intern tone som vi hadde i gamle dager. Når vi 2 var venner så var vi endel utenom det vanlige,og vi var ikke snille med dama mi for ca 2 år siden, så det er nok "The past" som gjør at hun hater at vi omgås.

Er ikke det et litt farlig tegn, hvis ikke dama mi stoler på meg? Hun foretrekker hvis jeg ikke blir med på neste storfest som skolen hennes skal ha i midten av desember. Bør det ringe en bjelle. Jeg liker å få andres synspunkt. Takk! :)

Dette er helt bak mål. du kan ikke akseptere det. Selvfølgelig forstår jeg problemet til dama di, men her trekker hun det alt for langt. (Minner om Friends, Ross -> Rachel "We were on a break!" hvis du har sett det)

 

Ved å godta dette kan du risikere at hun spiller på denne affæren i lange tider fremover for å få det slik hun vil. Det er en vanskelig situasjon, men å sitte hjemme å sture mens hun er på fest er uakseptabelt. Virker som hun er missunnelig på vennskapet til deg å venninna, men det må hun rett og slett bare komme over.

 

btw. vær varsom om du tar dette opp, prøv å få henne til å se din side av saken.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kommer med litt motsatt synspunkt jeg da. Jeg skjønner dama di kjempegodt. Jeg ville ikke likt det om det hadde vært meg heller. Skjønner godt at dette gjør henne usikker og amper. Ville du likt det om det hadde vært motsatt? Det var tross alt du som klina med venninna til kjæresten din. Du burde kanskje tenkt at det kunne vært konsekvenser av det du gjorde.

 

Trenger ikke å være at hun ikke stoler på deg (selv om det selvsagt kan være det), men kan jo være at det gjør fryktelig vondt å bli minnet på dere to også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...