Gå til innhold

Hva syntes dere om denne maskinen og dette utstyret!

Anbefalte innlegg

Sant nok. Men jeg tar vare på noen av tinga fra den andre stasjonære. Og komponentene i den nye PC'en er dyre. Tenk deg denne lista:

Antec Twelve Hundred eller Silverstone Raven 01. MSI Eclipse HK. 12GB DDR3 Ram fra Corsair på 1600MHz. Intel Core i7-920. WD VelociRaptor 300GB 10.000 rpm. Thermaltake Toughpower 1000w PSU med modulære kabler. XFX Radeon HD 5770. Windows 7 Ultimate 64-bit. Og bare dette koster 20.000. Resten har jeg hjemme, sånn som 1.5 TB med harddiskplass og CD/DVD-Rom. Så jeg prøver å holde meg på maks 20.000 og det gikk vistnok akkuratt. ;) Er vist ikke billigt i denne verdenen :p Kos deg masse med din nye PC og lykke til :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sant nok. Men jeg tar vare på noen av tinga fra den andre stasjonære. Og komponentene i den nye PC'en er dyre. Tenk deg denne lista:

Antec Twelve Hundred eller Silverstone Raven 01. MSI Eclipse HK. 12GB DDR3 Ram fra Corsair på 1600MHz. Intel Core i7-920. WD VelociRaptor 300GB 10.000 rpm. Thermaltake Toughpower 1000w PSU med modulære kabler. XFX Radeon HD 5770. Windows 7 Ultimate 64-bit. Og bare dette koster 20.000. Resten har jeg hjemme, sånn som 1.5 TB med harddiskplass og CD/DVD-Rom. Så jeg prøver å holde meg på maks 20.000 og det gikk vistnok akkuratt. ;) Er vist ikke billigt i denne verdenen :p Kos deg masse med din nye PC og lykke til :D

hehe, virker ikke som noe billig pc nei :(

men hva men OCZ i stedet for Corsair som ram?

"Kos deg masse med din nye PC og lykke til"

- takker så mye, fikk hentemelding på sms mens jeg skriver det her så trur jeg juger om jeg sier at jeg ikke er stresset og syntes at dagen går fort -.- :p

får håpe du får tak i maskin så fort som mulig da, så du slipper den triste hverdag uten den.

Lenke til kommentar

WD Raptor VS Intel X25-M

http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4

Talentløst å bruke så mye penger på en PC uten å kjøpe en god SSD. En raptor disk vil bare koste noen små lapper mindre enn en grei SSD uansett.

@Trådstarter

Hvis du kun skal ha OS og drivere på SSD vill jeg nok valgt en annen harddisk enn Greenpower. GREENpower er en miljøvennlig disk som er bedre egnet til lagring enn spilling.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
WD Raptor VS Intel X25-M

http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4

Talentløst å bruke så mye penger på en PC uten å kjøpe en god SSD. En raptor disk vil bare koste noen små lapper mindre enn en grei SSD uansett.

@Trådstarter

Hvis du kun skal ha OS og drivere på SSD vill jeg nok valgt en annen harddisk enn Greenpower. GREENpower er en miljøvennlig disk som er bedre egnet til lagring enn spilling.

ang greenpower disken så er den mer beregnet på lagring, så ening.. Men har en annen disk i den eldre maskinen min som skal inn å brukes til spill, tb disken blir brukt litt den også, men mest lagring :D

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kjennskap til hvordan SSD-disker fungerer i praksis (bortsett fra at jeg vet at data blir lagret på flashmetoden... akkurat som en minnebrikke til et kamera) men jeg er fullstendig klar over at dette er fremtiden når det gjelder datalagring dog.

Problemet er at flashbasert lagring kan tape seg over tid hvis systemet ikke er i bruk. Vertfall så er det jeg har blitt fortalt.

På en vanlig hardisk, så blir på en måte dataene lagret fysisk ved at data skrives til en disk.

Litt vanskelig og forklare... men jeg har for meg at en flashbasert disk er mindre driftsikker enn en vanlig hardisk.

Jeg har ved flere annledninger mistet bilder fra mitt minnekort til kameraet. Eller bildene er der, men bildedataene er ødelagt, så bilder kan ikke vises.

Dette er minnebrikker som har ligget i skuffen i ca. 3 år ubrukt.

Derfor så er jeg veldig skeptisk til SSD-disker.

Men jeg er fullstendig klar over at hastigeheten på disse diskene er en vanlig hardisk fullstendig overlegen.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg kjennskap til hvordan SSD-disker fungerer i praksis (bortsett fra at jeg vet at data blir lagret på flashmetoden... akkurat som en minnebrikke til et kamera) men jeg er fullstendig klar over at dette er fremtiden når det gjelder datalagring dog.

Problemet er at flashbasert lagring kan tape seg over tid hvis systemet ikke er i bruk. Vertfall så er det jeg har blitt fortalt.

På en vanlig hardisk, så blir på en måte dataene lagret fysisk ved at data skrives til en disk.

Litt vanskelig og forklare... men jeg har for meg at en flashbasert disk er mindre driftsikker enn en vanlig hardisk.

Jeg har ved flere annledninger mistet bilder fra mitt minnekort til kameraet. Eller bildene er der, men bildedataene er ødelagt, så bilder kan ikke vises.

Dette er minnebrikker som har ligget i skuffen i ca. 3 år ubrukt.

Derfor så er jeg veldig skeptisk til SSD-disker.

Men jeg er fullstendig klar over at hastigeheten på disse diskene er en vanlig hardisk fullstendig overlegen.

ser skepsisen din, men når er det du kjøper en SSD disk til en pc for å kjøre os på den og ikke bruker den på 3 år? Altså poenget mitt er det at når du kjøper en disk som koster 1000 kroner og kun får 64 gb så bruker du den da? i alle fall i en maskin, men som sagt jeg skjønner deg godt og har vært utsatt for det samme selv.

En ting som er veldig fint med en SSD er: hvordan ødelegge den, det er jo ganske vanskelig å ødelegge en SSD som sitter i en maskin selv om den f.eks velter under bruk om du skjønner eller om du har SSD i en ekstern HDD, da vil du jo ikke ødelegge den selv om den detter i gulvet.. Hadde selv en 1tb ekstern HDD som gikk i gulvet pga at film på senga var kos.. og det er kjett det :(

jeg vet at SSD kommer til å bli det nye om dere skjønner, men kanskje ikke før om noe år (dumt å si "vet" for man vet aldri i IT verdenen) Tenk dere å ha 10tb med plass i lomma? chillern det og ikke minst tenk på all server plass som blir spart på å bruke SSD i stedet for HDD...

Lenke til kommentar

Er nok enig med deg der...

Men foreløpig tror jeg SSD og flashminne passer best til medier som ikke lagrer data veldig lenge.

Med det så mener jeg fotoapparater, videokameraer og memorysticker's. Dette er medier man lagrer kun i korte perioder og for å flytte filer, før man tømmer dem igjen.

Men aldri i verden om jeg vil installere OS på en SSD ennå...

Jeg ser fordelene, men jeg ser også ulempene, og jeg tror for min del at det er flest ulemper.

Men raskt er det ingen tvil om at det er dog...

Lenke til kommentar
Er nok enig med deg der...

Men foreløpig tror jeg SSD og flashminne passer best til medier som ikke lagrer data veldig lenge.

Med det så mener jeg fotoapparater, videokameraer og memorysticker's. Dette er medier man lagrer kun i korte perioder og for å flytte filer, før man tømmer dem igjen.

Men aldri i verden om jeg vil installere OS på en SSD ennå...

Jeg ser fordelene, men jeg ser også ulempene, og jeg tror for min del at det er flest ulemper.

Men raskt er det ingen tvil om at det er dog...

Ja, SSD har både ulemper og fordeler, men jeg trur ikke at det kommer til å være noe stort problem, eller jeg håper i alle fall ikke det.. Det er min første SSD disk så har ikke stor erfaring med dem enda. Men dersom det skulle vise seg å være problematisk så er det ikke lange veien til en raptor :)

Men noen som vet hvordan det er med crossfire og inst? Det jeg tenker er at man kanskje burde kjøre med ett kort til man har fått inn drivere eller har ikke det noen ting å si da eneste forskjellen på kortene er serienummeret :p de er helt like ellers :)

Bare en og en halv time til maskinen blir hentet, gleder meg som en liten guttunge på julekvelden :D

Lenke til kommentar
'64gb er da ikke alt for lite for et OS?

Nei, det er det absolutt ikke! Om 64gb er for lite kommer helt ann på hva du ønsker å ha på SSD'en da selvfølgelig. Hvis du skal ha spill+os+programmer er det for lite. Hvis du skal ha OS+progammer holder 64gb for de fleste. Dessuten vil jeg påstå at det ikke er vært å bruke flere tusen ekstra for å få lavere "loadings" i spill når du da heller kunne oppgradert skjermkort å fått en mye bedre overall spillopplevelse på den måten ;) Men SSD til OS er helt klart verdt det om du har penger å bruke ;)

Lenke til kommentar
'64gb er da ikke alt for lite for et OS?

Nei, det er det absolutt ikke! Om 64gb er for lite kommer helt ann på hva du ønsker å ha på SSD'en da selvfølgelig. Hvis du skal ha spill+os+programmer er det for lite. Hvis du skal ha OS+progammer holder 64gb for de fleste. Dessuten vil jeg påstå at det ikke er vært å bruke flere tusen ekstra for å få lavere "loadings" i spill når du da heller kunne oppgradert skjermkort å fått en mye bedre overall spillopplevelse på den måten ;) Men SSD til OS er helt klart verdt det om du har penger å bruke ;)

Det du sier er egentlig musikk i mine ører :)

Det er OS (og noen få programmer som antivirus) som skal inn på SSD resten skal på de andre diskene :)

Fant ut at jeg hadde ca 3,5 TB med gamle diskene da så plass er det nok av (A)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...