RBW Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Symwaves USB 3.0-kontrollere finner snart veien til OCZ' USB 3.0-produkter. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Asus har allerede begynt å selge et kontrollerkort kalt U3S6. Det har 2 stk USB 3.0 utganger og 2 stk SATA 6 Gbps interne porter. Kortet settes i en PCI-express x4 port. I prisguiden koster det fra 249 kr. Egentlig ser jeg ikke noe poeng med USB 3.0 og SATA 6Gbps ennå, men jeg får nesten lyst til å kjøpe et sånt kontrollerkort som "protest" mot intels innovasjons-bremsing. Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men er det slik at disse kontroller kortene kun støtter et fåtall ASUS kort? i så fall hvilke? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Blir det PCI-ex x4 port tilkobling på dette Symwave kortet, som du sier det er på U3S6 Simen1? Eller hvis noen andre vet? Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Og vi kan selvsagt glede oss over full driverstøtte med en gang. Men slik er det jo med verdens beste OS. Andre, mindre brukervennlige OSer, som f.eks. Windows 7, har ikke støtte for USB 3.0. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men er det slik at disse kontroller kortene kun støtter et fåtall ASUS kort? i så fall hvilke? Asus-kort? Det er vel et kontrollerkort for USB, så det støtter jo USB-enheter, om det følger standarden skal det jo i prinsippet støtte samtlige USB-enheter. AtW Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja ok Ble bare litt usikker når jeg så dette ASUS U3S6 PCIE X4 SATA6G USB3 CARD FOR P7P55D & MAXIMUS III BOARDS IN (90-C1BMY0-00EAY00Z) Synd siden mitt kort nesten ikke aviker fra disse syns jeg på noen åpenbart sett (Crosshair Formula III) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja ok Ble bare litt usikker når jeg så detteASUS U3S6 PCIE X4 SATA6G USB3 CARD FOR P7P55D & MAXIMUS III BOARDS IN (90-C1BMY0-00EAY00Z) Synd siden mitt kort nesten ikke aviker fra disse syns jeg på noen åpenbart sett (Crosshair Formula III) Ah, ok, nå skjønner jeg hva du mener, du tenker om kontrolelrkortet passer i andre hovedkort enn asus-hovedkort? Om det er et vanlig PCIe4x-kort så skal det gjøre det ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hvis det ikke er standard PCI express x4 så er det god grunn til å boikotte kontrollerkortet. Hvis det er standard PCI express x4 så er det selvsagt kompatibelt med alle PCI express x4-porter, uansett hvilket hovedkort porten sitter på. I så fall synes jeg det er meget sleipt av Asus å liste opp "kompatible hovedkort" som om det ikke gjaldt alle hovedkort med PCI express x4. Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Noen som har fått med om det dreier seg om PCI-express x4 (1.0) eller PCI-express x4 (2.0)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå