Gå til innhold

hva er Studio Blitz for en god penge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert på studiofotografering, men du trenger rimeligvis noe til å trigge blitzene. Sync kabel er billigst og bruker og følge med.

To lamper er jo et minimum og i tillegg bør du ha en reflektor. Da kan du f.eks bruke en blitz på bakgrunnen, en på motivet (på skrå) og en reflektor på motsatt side.

For amatørbruk er sikker blitzene kraftige nok. Har selv et par 400W blitzer og ofte må jeg opp i F10 og 100 iso for å få passe lysstyrke, ergo så gir en lampe på 200W ofte plenty nok lys

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Nei, jeg vil ha det, fordi jeg kommer nok til å trenge det fram over.

Men vil ikke overstige for mye penger..

Godt at du setter deg mål. stå på! og du vil IKKE ha noe som er dårligere enn PocketWizard

og det skriver du av erfaring?

Har prøvd begge deler, og jeg personlig ser ikke noe vits i å ha noe unødvendig stort påmontert kameraet. Aldri vært borti situasjoner der hvor skyportene har feilet, både location og studio.

Lenke til kommentar
Nei, jeg vil ha det, fordi jeg kommer nok til å trenge det fram over.

Men vil ikke overstige for mye penger..

Godt at du setter deg mål. stå på! og du vil IKKE ha noe som er dårligere enn PocketWizard

og det skriver du av erfaring?

Har prøvd begge deler, og jeg personlig ser ikke noe vits i å ha noe unødvendig stort påmontert kameraet. Aldri vært borti situasjoner der hvor skyportene har feilet, både location og studio.

Ja, de har en tendens til å svikte på høyere sync speed. Sleit med et to sett på 160/. Hadde ikke det problemet med PW. Det er en grunn til at PW koster mer.

Lenke til kommentar
Hei jeg har tittet på denne her:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=37142

Men er dette det jeg leter etter?

Den vil ende opp i 4000 kroner, men dette er vell en god start?

Trenges det noe mer enn dette?

Siden jeg er litt ny med blitz utstyr, undrer jeg bare på disse tingene.

Takker for svar.

Jeg kjøpte meg nettopp Lastolite sine Lumen8 Kit med to 400ws lamper, to paraplyer, to stativ, sync kabler og trådløs flash trigger for 5500 på Japan Photo. Var nemlig 20% på det meste av Lastolite i forrige uke :) Virker helt greit til mitt behov.

Ser at pakken nå koster 5990.- + 795.- for flashtriggeren.

Andreas

Lenke til kommentar

Hva skal trådstarter bruke lyset til? Portretter, produktfoto eller begge? Helfigur, halvfigur, grupper etc.???

Hvor skal ts bruke utstyret? Inne eller ute? Er det mulig å kontrollere strølys og kontenuerlig/naturlig lys?

Hvis dette foregår ute, når på dagen?

Noen av dere som gir råd bør vite bedre. Hvorfor ikke spørre ts før dere anbefaler h*n å kjøpe studio strober og pocket wizards til 2000kr stykket. :wallbash:

Lenke til kommentar
Det skal være alt i ett i for hold til bruk..

Hva betyr den setningen der?

Slik jeg tyder den setningen så skal du bruke lyset til alt mulig. Portretter, produktfoto etc. Ikke sant?

vil helst kjøre uten batteri, koster mye de tingene der...

Du skal ikke ha batteri p.g.a. pris. Da blir fotomulighetene begrenset til studio og der du finner et aktivt støpsel.

Lenke til kommentar
Hei jeg har tittet på denne her:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=37142

Men er dette det jeg leter etter?

Den vil ende opp i 4000 kroner, men dette er vell en god start?

Trenges det noe mer enn dette?

Siden jeg er litt ny med blitz utstyr, undrer jeg bare på disse tingene.

Takker for svar.

Det ser ut som om det er kun kontinuerlig studiolys, da trenger man ikke noe trådløse "triggere". fargetemperaturen/hvitbalansen må også justeres i kameraet pga lampen.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger styrken til studioblitser, kan du vurdere småblitser.

Takk skal du ha :w00t:

Jeg ville ikke nevne "speedlights" tilfelle jeg ble angrepet av platthetens mestre i portrett fotografering fra vest, midt og øst.

C₈H₁₀N₄O, jeg må nevne at jeg har alltid trodd du var i slutten av tyve årene eller eldre. Du skriver utrolig bra for å være en 17 åring. Mye bedre enn meg, jeg er 31 :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...