Kontorstol Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei, skal en tur med båten til Tyskland i et par dager, og lurte på hva grensene på hvor mye red bull og cola jeg kan ta med hjem? På red bull har jeg hørt at et årsforbruk i gangen er grensen, mens på cola vet jeg ikke. Er det 2000/4000kr regelen som gjelder her? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har hørt at det er ett årsforbruk på brus men er ikke hundre prosent sikker. Tror det er rundt 400 bokser. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Hva med cola? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vel, Cola er vel brus det å, så jeg vil tro det også gjelder om det han over deg sier er rett Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Red Bull blir sett på som et legemiddel så der gjelder ikke de samme reglene som på brus. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ettersom Cola og Red Bull er varer tillatt solgt i Norge og ikke omfattet av noen "kvote", er det vel tollfri kvote for personer på reise som gjelder. Dvs. 6000,- kr. dersom du er borte i mer enn 24 timer. (3000,- ellers.) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Red Bull blir sett på som et legemiddel så der gjelder ikke de samme reglene som på brus. Mattilsynet orienterer. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Utenlandsk Red Bull har ikke samme innholdet av koffein, taurin etc så det blir fortsatt sett på som et legemiddel, men det er 400 bokser i året som gjelder. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Utenlandsk Red Bull har ikke samme innholdet av koffein, taurin etc så det blir fortsatt sett på som et legemiddel, men det er 400 bokser i året som gjelder. Kilde? Vet du, det kan jeg svare på selv: Toll.no hadde svaret. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Red Bull blir sett på som et legemiddel så der gjelder ikke de samme reglene som på brus. Men du spurte "Hva med Cola?" etter han over deg nettop hadde svart for brus ' Cola ser jeg på som Brus. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvorfor skal det være noe grense på hvor mye cola man kan ta med inn til Norge egentlig ? Ikke at jeg har så mye greie på det greiene der,men høres litt firkanta ut. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Grunnen er en naturlig liten proteksjonisme som bare er sunt. Jeg bor en tre kvarters biltur unna Sverige hvor de selger øl for en tredjedel av prisen i Norge (men i Sverige har ølet bare 3.5 % alkohol). Hvis jeg kunne kjøpe så mye jeg ville og tatt det med til Norge så hadde salget i Norge dalt og det ønsker selvsagt ikke myndighetene. Og dette gjelder jo alle varer, bare i forskjellige mengder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå