Gjest Slettet+7891234 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er usikker på kategori på denne da den kansje passer inn i fler. jeg har et Canon HF11 video kamera som lagrer i M2TS. Planen var å lagre disse på PC'en som fungerer som server i hjemmenettverk og streame de til PS3 som er koblet på TV vha PS3 mediastreamer (og Devolo adapter på strømnettet). Dette fungerer glimrende med ISO, MKV, Audio, Vob o.l. filer men ikke med M2TS (i 1080p). Det hakker ... også på PC'en. Så da må PC'en være for dårlig til å håndtere M2TS filer. Da jeg ikke hadde planer om kjøpe ny PC med det første - (kansje jeg ikke har noen valg) PCen er en Dell Inspirion 9600 med Intel 2*2.2 GHz og Geforce Go 7900 GS skjermkort (ca 2 år gammel) Er flaskehalsen skjermkortet eller CPU ? Er det noen måte gjøre M2TS "lettere håndterbare på" for min maskin Finnes det gode konverteringsprogrammer som kansje konverterer til MKV Takker for svar. Tom H Lenke til kommentar
substeve Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Om det hakker på pcen fra harddisk er det pcen. Inspirion 9600, er ikke det en 5 år gammel bærbar? Ville uansett ikke kjøpt nytt skjermkort, prøv heller å sett sammen en stasjonær med noen deler fra bruktmarked. For konvertering, har hørt mye bra om HandBrake, men har ikke testet det selv ennå. Eller se http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1033822 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Regner med det er CPU/RAM som er flaskehalsen om programmet prøver å konvertere det. Så vidt jeg vet så klarer PS3 å spille av M2TS direkte, så problemet ligger kanskje også i at PS3 konverterer alle typer filer hos deg? Hvilken bitrate har kameraet på 1080p? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå