alfern Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg fulgte overklokking.no's måte for å låse opp multipliern på min Palomino XP1800+. Jeg antar at det som har skjedd er at det har kommet elektrisk ledende maling ned i laserkuttingene på L1 broen... Jeg fylte med aralditt, men hadde nok ikke gjort jobben godt nok. Nå er CPU'en låst på multiplier 11 (mot normalt 11,5) og jeg har klart å 'modde' min 1800+ til 1700+ :oops: Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre....å skrape bort sølvmalingen kan kanskje få den tilbake til 1800+. Men jeg vil vel ikke kunne klare å låse den opp! ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Med mindre det er store gløpper i limfyllinga tror jeg det er liten sjanse for at noe har rent nedi. Tror heller det er ledemalinga som ikke har fått skikkelig kontakt med de små punktene. Skrap bort malinga. Evt. etterfyll i gropene med vanlig kjølegoop (Ikke AS3 ol. ) Sjekk at det ikke ligger lim på punktene. Rens L1-punktene (sprit, isopropanol etc. Generell avfetting og rensing.) Legg nye "streker". (Ikke legg for tykt.) Sjøl brukte jeg en tynn bøyd nål. Dyppet nåla i maling og la den forsiktig ned på punktene. Synes det var lettere enn å maskere, også har malinga en lei tendens til å henge fast i teipen. På ClasOhlson selger de ganske rimelige luper. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Proevde det. Skrapte bort malinga, og la litt ekstra aralditt i mellom L1 punktene, og trakk strekene paa nytt. Men det ser ut som det ble for mye for min stakkars cpu...den starter ikke opp lenger. Har selvfoelgelig proevd aa resette CMOS. Har mest sannsynlig kortsluttet en krets. Saa det er vel ingen annen utvei enn aa bestille nytt Naar jeg faar raad vel og merke.....I mellomtiden faar jeg ta til takke med gammelmaskina.... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ergelig! Du får kjøpe deg en Duron og klokka møkka ut av så lenge. Der slipper du unna med noen blyantstreker. Tegner du feil kan du bruke viskelær. :wink: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ergelig!Du får kjøpe deg en Duron og klokka møkka ut av så lenge. Der slipper du unna med noen blyantstreker. Tegner du feil kan du bruke viskelær. :wink: rofl rofl rofl Duron rocker alt....med sine 64kB L2 cache Lenke til kommentar
alfern Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Har en 1200 mhz Thunderbird som f[r gjoere nytten for seg inntil videre. Forresten, hvis jeg skal kjoepe nytt hovedkort, hva tror dere er best av Abit kd7-raid og nf7/s v2? ASUS A7N8X har jo faatt terningkast 6 her paa HW. Har egentlig ikke bruk for S-ATA, da jeg har 4 stk ata100 disker i raid. Dersom jeg kjoeper et av Nforce2 kortene kan jeg ikke fortsette aa ha disse i Raid... Jeg kommer til aa kjoepe enten xp2500+ barton eller xp2600+ thorougbred. Barton har mer L2 cache, men er kanskje ikke like egnet til overklokking? Vil gjerne hoere hvilke erfaringer dere har.. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Har en 1200 mhz Thunderbird som f[r gjoere nytten for seg inntil videre. Forresten, hvis jeg skal kjoepe nytt hovedkort, hva tror dere er best av Abit kd7-raid og nf7/s v2? ASUS A7N8X har jo faatt terningkast 6 her paa HW. Har egentlig ikke bruk for S-ATA, da jeg har 4 stk ata100 disker i raid. Dersom jeg kjoeper et av Nforce2 kortene kan jeg ikke fortsette aa ha disse i Raid... Jeg kommer til aa kjoepe enten xp2500+ barton eller xp2600+ thorougbred. Barton har mer L2 cache, men er kanskje ikke like egnet til overklokking? Vil gjerne høre hvilken erfaringer dere har.. kjøper du Asus A7N8X deluxe eller abit NF7-s (som jeg annbefaler) så har du s-ata i tilegg...Og da kan du bruke omformer fra ata til s-ata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå