advo Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Jeg har en kunde som har 2 bruker på sin maskin. Nå vil han gjøre om slik at han har kun 1 bruker. Hver av brukerne bruker Outlook som epost klient. Hvis jeg legger til 2 epost kontoer i Outlook, så sjekkes mail på begge 2 hver gang de åpner Outlook. Så jeg prøvde å legge til den ene e-posten i både thunderbird og outlook express, men hvis jeg skal importere mail så importerer den kun fra den orginale e-post kontoen og ikke den jeg har flyttet fra en annen bruker. Uansett om jeg velger meldingslager til c:\mail (der jeg lagra all epost fra gammel bruker) så importerer den kun fra Outlook som allerede er installert. Jeg står fast og trenger hjelp! Hvordan skal jeg løse problemet? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg har problemer med å se hvor du skal her. Er målet en Outlook-installasjon som inneholder data fra begge tidligere brukere? Lenke til kommentar
advo Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Hei. Litt dårlig formulert, men siden du ikke kan lage 2 adskilte outlook epost-kontoer(?) så må jeg ha 1 i outlook og 1 i enten thunderbird eller outlook express. (Du kan vel ha 2 kontoer, men når du laster ned mail, så laster du ned på begge 2) Men når jeg skal importere meldingene inn i outlook express, så tar den automatisk alle meldinger fra den eksisterende Outlook kontoen og ikke den jeg har kopiert over til c:\mail Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dette kan gjøres i Outlook, litt avhengig av hvordan du vil ha resultatet. To metoder: opprette et mappesett for hver konto og stille inn at ulike kontoer leveres til ulike mappesett, eller opprette to e-postprofiler, med en konto til hver profil. Ulempen med det siste er at du da må avslutte og starte opp Outlook på nytt for å benytte den andre profilen og kontoen. Lenke til kommentar
advo Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Hmm.. Hvordan går det ann? Prøvde å legge til en epostkonto og importere, men samme problemet. Begge kontoene blir "ilag". Både sendte, mottatte og nye meldinger kommer i samme mappe og samme innboks. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Litt usikker på om du snakker om Outlook eller Outlook Express her. Sistnevnte har jeg ikke så mye erfaring med. Men begge har etter det jeg vet mulighet til å lage et filter eller en "regel" som kan styre inngående e-post til sine respektive mapper og/eller filer. Se under Verktøy - Regler i Outlook... Edit: Hvis du skal importere en PST fil kan du med fordel gjøre fordelingen i den gamle Outlooken, enten til 2 mapper i samme fil eller til 2 ulike filer før du importerer... Endret 25. november 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå