Brunøye Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei. Holder på og sette opp en treningsliste i Excel der formåle er og registrere oppmøte. Tanken er og få opp oppmøte i %. Men problemet jeg ikke får det til. Si at man har 10 treninger og man skal registrere for vær treningsdag oppmøte. Så på trening har man møtt opp og har da 100 % oppmøte, men neste treningsdag møter man ikke opp og detter ned på 50 %. Så % skal endre seg etter hvert som man fyller inn om man har møtt opp eller ikke. Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan hjelpe meg. PS bruker Excel 2003 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei Det er lett å blir sær og byråkratisk og vrien når en svarer på sånt. Dette er veldig presisjonsarbeid og veldig detaljfiksert. Men hvis dette stemmer: Navnene til atletene står i B1, C1 og videre mor høyre. Treningsdatoene, ekte exceldatoer, står fra og med A2 og nedover i A til kanskje rad 100. For atleten i B1 settes en x eller noe til høyre for datoen hun møter opp, i B-kolonnen altså. Formel for oppmøte% for B i engelsk Excel 2003: =COUNTA(INDIRECT("B2:B"&MATCH(TODAY();A2:A100;1)+1))/MATCH(TODAY();A2:A100;1) i norsk Excel 2003: =ANTALLA(INDIREKTE("B2:B"&SAMMENLIGNE(IDAG();A2:A100;1)+1))/SAMMENLIGNE(IDAG();A2:A100;1) Formater formelcellen i prosentformat. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Tusen takk. Fikk det til å fungere. Men så kommer det et nytt problem. Datoene er faste for eksempel 1.10 til 20.10 og når jeg da ikke har satt noen x for oppmøte er oppmøte 0 %. Noe som stemmer. Men jeg trenger det slik at datoene fortsatt er faste, og når man da registrerer oppmøte med x så forblir oppmøte 100 %, men når de ikke møter opp så detter % nedover. Saken er at man trenger statistikk slik at man hele tiden har oppmøte i % da det kreves så og så mye oppmøte for og spille en kamp. Skjønner dette kan bli meget vanskelig, men det må vel gå på en eller annen måte. Tenker litt i tanken at for eksempel X er oppmøte og man kan bruke O når de ikke har oppmøte. Noen ider på hvordan dette skal løses? PS Excel 2003 Norsk utgave Se under for det oppsett jeg vil bruke. Det er slik jeg vil ha det satt opp, men får det ikke til og fungere. Prøvde og bruke formelen til og sette opp treningsprogram som følge. Rad A er datoer, Rad B er avholdte treninger og Rad D er ”Spiller A” Rad A er fast. Rad B setter jeg en X for vær trening som er blidt holdt. Og i Rad D setter jeg en X om spiller har møtt opp til trening den gangen. For eksempel; Så hvis ikke det er en X på Rad B5 (som vil si at treningen ikke er holdt den dagen) og da står det ikke en X på Rad D5 (som viser spillers oppmøte) så vil fortsatt spiller ha full oppmøte. Men når jeg da bruker formelen som er lagt ut, og endrer B til D og A til B så kommer det bare opp #I/T Endret 26. november 2009 av tja_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå