Gunsmoke Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Etter et strømbrudd i huset med PC`en påskrudd, ville den ikke starte igjen , kun et lite lys glimt fra lysdioden og at viftene riste litt på seg, er alt som skjer....... Målte på PS som er av typen Enermax EG365P-VE, fant jeg kun 5volt en plas på ATX konnektoren, mellom pin 9&7. Er ikke helt sikker på hva slags spenning PS skal gi ut når bare strøm pluggen står i, eller hvordan HK slår på PS når en trykker inn knappen på forsiden ON/OFF..... Spørsmålet er da; om det er enten PS eller HKèt som lager problemer..... Noen synspunkter som kan hjelpe her???? :wink: Lenke til kommentar
fredster Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg gjetter på at det er PS`et som har røket, men det kan godt hende at det er begge deler for den saks skyld..... Kjipt er det uansett ! Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 jeg tipper at strømforsyningen og alt annet er i orden. Har vært borti dette mange ganger tidligere. Powersupply eller hovedkort har fått en liten overspenning eller noe da strømmet dro/kom tilbake. Normalt sett blir alt OK når du tar ut powerledning fra powersupply + at du tar ut strømkontakten som står i hovedkortet (fra powersupply). Vent i 5 minutter (til alle kondensatorene er tomme), og ta gjerne ut biosbatteri om PC-en ikke vil starte etter første forsøk etterpå. Vet ikke hva som skjer, men enten HK eller powersupply har tydligvis en "sikkerhets-funksjon" som ikke blir avskrudd før alle kablene blir frakoblet.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det er også en sikring i PSU'en du kan sjekke, muligens det var overspenning som var grunn til strømbruddet. Da ryker riktignok garantien siden du må åpne PSU... Men hvis du er forsiktig når du skrur den opp, kommer det ikke skru-merker på skruene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå