Gå til innhold

SMS fra PC - kompatibelt med Words flettefunksjon?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vi har et flettet dokument for distribusjon av brukernavn/passord osv som vi bruker mye hvor jeg jobber. Denne er koblet tilbake til et Excel-dokument. Fra Word får vi skrevet ut dette fletttede dokumentet eller sent det på e-post via Outlook. Men det jeg lurer på er om det finnes et SMS program som kan integreres med Word gjennom Outlook? Slik at jeg ikke bare kan sende SMS fra Outlook, men også gjøre det fra dokumentet i Word, slik at jeg slipper å C&P informasjon for hver enkelt person når vi sender ut oppdateringer.

Vi har en brukerbase på over 3500 personer og SMS ville vært et praktisk format for oss å jobbe med når det kommer til helt vitale opplysninger.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT: Excelark med brukernavn & passord; hallo? Håper det ikke er viktige tilgang du pusher ut.

Så på topic igjen... Regner med at du bruker Telenor sin SMS Outlook funksjon pr idag da? Der har man ikke mange muligheter for tilpassinger.

Hvis man ser helt bort fra sikkerheten og fortsetter med excel-ark (slik dere gjør idag). Da ville jeg ha brukt et enkelt com-object til å sende sms via VBscript som f.eks http://www.clickatell.com/developers/vbscript.php . Da kan dere "enkelt" automatisere prosessen med å bruker Excel.Application com-objectet til å søke opp bruker, telefonnummer og passord så pushe ut SMSer via clickatell appen. Samt manuelt følge opp excelarket.

Hvis dere skal ha et snev av sikkerhet rundt brukernavn & passord bør dere ha det lagret i en database. For å slippe å lage hjulet på nytt bør dere sjekke ut de CMS løsninger som finnes i dag.

Lenke til kommentar

Hehe - jeg ser bekymringene dine. Men passordene og brukernavnene er overhodet ikke viktige. Vi har forskjellige CMS systemer til de tingene som er viktige, mens dette kun er til en transitær løsning som skal forkastes når det nye systemet kommer opp. Ingenting av relevanse ligger lagret på tjenesten - det er et dummy/placeholder system. Men informasjonen må likevel formidles.

Jeg har sniffet på Telenor sin løsning, men bedriften bruker NetCom. Etter at jeg postet tråden fant jeg ut at NetCom har sin egen løsning med det slående navnet "pCSMSogMMS." Det ser ut til å være mye bedre egnet til mitt formål siden det har en integrert flette-løsning for "personlige" SMS. Det eneste problemet er at det er tilknyttet WAB og jeg får kun tilgang til 3 flettefelt; Fornavn, Etternavn og Fullt Navn. Jeg får se om det er en lettvint måte å forbigå den hindringen på.

Jeg har videresendt det com-objekt baserte forslaget ditt til guruen vår i kjelleren. Det ser ut som om det kan være midt i blinken om han kan integrere det! Slike ting går dessverre litt over mitt hode - whoosh - men ut i fra din beskrivelse og det jeg leste på siden dems så kan det godt fungere. :)

Takk for svar! Håper selvsagt på mer input!

Lenke til kommentar

Ser at Netcom har SMS Bedrifts API også, men det koster: https://netcom.no/bedrift/tjenester/sms/smsapi.html

Hvis guruen i kjelleren ikke får til løsningen kan jeg jo tipse med å droppe integrasjonen rett i Excel og lage et eksternt VBScript med HTA (HTML applications, http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms...28VS.85%29.aspx ) som interface.

Har selv laget (for lenge siden) en excel-komparator som sammenligner felt-for-felt, ble den enkleste løsningen for oss. Kan sikkert grave etter den ved behov.

Det fornuftige med Clickatell er at det ikke koster noe pr mnd + at du kan sende avgårde en SMS med tekst (istedenfor telefonnummer), noe som skjuler at avsendere er fra England (+44).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...