Gå til innhold

Gjelder krav om avhjelp innen rimelig tid hvis det er uenighet om det foreligger en mangel?


svante

Anbefalte innlegg

I dette tilfellet er det snakk om en sykkel. Kunden mener den har sprekker i rammen som jo må sies å være en mangel, mens selger mener det kun er snakk om lakkskader som en må regne med i forbindelse med normalt bruk.

 

Hvordan stiller det seg da hvis selger tar inn sykkelen og etter 4 uker sender den ned til Italia hvor den fortsatt er nå snart 3 måneder etter innlevering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunden har kjøpt og betalt sykkelen, og hvis selger har erkjent at det er en tilstrekkelig mangel til at sykkelen må sendes til service - står dette for hans regning.

 

Jeg hadde klaget og purret, gjerne med krav om en konkret dato.

Hjelper ikke dette hadde jeg krevd heving av kjøpet, eller omlevering.

 

Skulle kjøper gjøre seg vanskelig, er det bare å involvere Forbrukerrådet. Kunden har absolutt "retten" på din side her, som den svakere part.

Lenke til kommentar

Slik jeg kan se vil "innen rimelig tid" fortsatt gjelde her ja. Dersom det er en uenighet om hvorvidt dette er en mangel, har selger sjeldent mye han skulle sagt mot sine leverandører, og den blir derfor sendt inn for å bli vurdert av autoriserte teknikere. Har de som konklusjon at skaden er en slitasjesak, må kjøper enten klage saken videre, eller hente sykkelen mot betaling for frakt og forundersøkelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...