Wiciwato Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Heisann. Jeg har et webprosjekt på skolen nå og jeg trenger litt hjelp. Jeg bruker HTML, og dreamweaver. Jeg kan ikke koding, så vi bruker "design"-funksjonen på dreamweaver. Men jeg lurer på hvordan jeg får til og lage et felt hvor jeg kan trykke til venstre og høyre for å vise en liten side, inne i hovedsiden uten å forlate den, en liten infoside. Jeg tror dere forstår det mye bedre hvis jeg viser dere Coda laget av Panic. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du klarer nok ikke å lage den der uten å dyppe hodet ditt ned i litt koding. Jeg vil anta at den der er laget som en javascript-funksjon som dytter noen divs i forskjellige retninger avhengig av hvilken knapp du trykker på. -C- Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Dere kan lage en link på hver side av innholdet i siden som peker til sider for andre innhold. Skal du ha animasjonen fra den siden, må du nok ut med litt javascript som nevnt. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Dere kan lage en link på hver side av innholdet i siden som peker til sider for andre innhold. Skal du ha animasjonen fra den siden, må du nok ut med litt javascript som nevnt. Men er det ikke ganske enkelt med javascript da? Copy og paste? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ikke nødvendigvis nei. Kan være en god del filer i bakgrunnen som styrer det vil jeg tro. I tillegg til at det er vel ikke helt lovlig å bare kopiere slike effekter uten tillatelse? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Javascript Javascript-koden de bruker. De henter fram en skult <div>-class tenker jeg Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) //// CodaEffects.js - © 2007 Panic, Inc. // // Used to scroll our tabbed view, display our download popup, and display the giant dialog. // Requires: Effects.js // // Not for redistribution. Man kan gjøre alt dette med jQuery og jQuery UI, og sannsynligvis alle andre åpne javascriptrammeverk. -C- Endret 26. november 2009 av ChristianW Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Den er ikke lov å gjenbruke - "not for redistribution". Men i realiteten har de brukt jQuery og noen korte kodestubber. En beskrivelse av hvordan lage en slider finner du på jQuery for Designers Kode, instruksjon etc finner du også hos Niall Doherty's Begge disse er frie løsninger. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Men hvis jeg vil ha en bildefremvisning hvor jeg kan trykke på bildet som er forstørret på siden og komme til neste bilde da? Det som skjer nå er at jeg må trykke på bildet for å komme ut av det og så trykke på et nytt bilde.. det hadde vært greit å bare trykket på bildet for å komme til neste uten å gå inn og ut. Det burde vel være rimelig simpelt? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Igjen snakker vi om javascriptløsninger eller annen koding. Ligthbox, Thickbox eller Highslide er mulige javascriptløsninger. Så rimelig simpelt er det ikke, men løsninger er mer eller mindre ferdige for implementering. Uansett må du nok ut av designvisning, og skrive kode manuelt. Endret 26. november 2009 av Bolson Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du kan jo installere et fotogalleri i siden din. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://gettopup.com er vel enkleste måten å gjøre det på... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 http://gettopup.com er vel enkleste måten å gjøre det på... Ja, den ser flott ut, men selv det blir litt i vanskeligste laget for meg. Men jeg har uansett en fancyzoom på siden, dog uten muligheten til å bla igjennom, men det går greit. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Men jeg har uansett en fancyzoom på siden, dog uten muligheten til å bla igjennom, men det går greit.Fotogalleri! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå