Teria Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Noen flere som har problemer med mac og trådløst nettverk? Jeg har en macbook som har fungert fint på nettet fra jeg fikk den på begynnelsen av året og frem til nå. Frem til nå har vi hatt adsl fra Telenor og det har fungert kjempebra med Telenors eget multimodem. Nå har vi gått over til kabelinternett, og det var her problemene startet. Først prøvde vi å koble opp med multimodemet til Telenor, noe som fungerte dårlig siden det ble veldig ustabilt og mac-en hoppet på og av nettet. Så kjøpte vi en ny router (D-link). Fungerte en liten periode, helt til man gjør en forandring på nettverket og da faller mac-en min av med engang. Mannen sin Nokia med Symbian har ingen problemer med det trådløse nettet vårt, men mac-en nekter plent. Mac-en finner som oftest det trådløse nettverket, men når vi prøver å logge på blir det "tidsavbrudd på tilkobling" eller noe, husker ikke helt feilmeldingen. Det fungerer fint med kabel, men det er ikke et alternativ å sitte på gulvet med 30cm nettverkskabel ... Vi, dvs manne min, har prøvd alt, men ingen ting fungerer. Han fikk søkt opp problemet og fant ut at mange mac-er har problemer med dette, og ingen har funnet en god løsning. Er dette en feil som ligger i Leopard, slik at det vil hjelpe å innstallere SnowLeopard i stedet? Noen som har greid å løse dette? Lenke til kommentar
Cerik Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Noen flere som har problemer med mac og trådløst nettverk? Jeg har en macbook som har fungert fint på nettet fra jeg fikk den på begynnelsen av året og frem til nå. Frem til nå har vi hatt adsl fra Telenor og det har fungert kjempebra med Telenors eget multimodem. Nå har vi gått over til kabelinternett, og det var her problemene startet. Først prøvde vi å koble opp med multimodemet til Telenor, noe som fungerte dårlig siden det ble veldig ustabilt og mac-en hoppet på og av nettet. Så kjøpte vi en ny router (D-link). Fungerte en liten periode, helt til man gjør en forandring på nettverket og da faller mac-en min av med engang. Mannen sin Nokia med Symbian har ingen problemer med det trådløse nettet vårt, men mac-en nekter plent. Mac-en finner som oftest det trådløse nettverket, men når vi prøver å logge på blir det "tidsavbrudd på tilkobling" eller noe, husker ikke helt feilmeldingen. Det fungerer fint med kabel, men det er ikke et alternativ å sitte på gulvet med 30cm nettverkskabel ... Vi, dvs manne min, har prøvd alt, men ingen ting fungerer. Han fikk søkt opp problemet og fant ut at mange mac-er har problemer med dette, og ingen har funnet en god løsning. Er dette en feil som ligger i Leopard, slik at det vil hjelpe å innstallere SnowLeopard i stedet? Noen som har greid å løse dette? Du får de samme problemene i Snow leopard. Det som hjalp hos meg var rett og slett å kjøre manuelle instillinger på mac'en. Men det er et kjent problem og ingen løsninger virker likt ser det ut som. Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Usikker på hvilken kryptering dere benytter? Men vil anbefale å teste D-Link ruteren med WPA-kryptering og passphrase. Kan også eventuellt endre 802.11 Mode til f.eks G Only (54 Mbps). Så vil jeg nesten tro at tilkobling vil fungere bedre for Mac'en?! Lenke til kommentar
Teria Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Takk for svar. Problemet er midlertidlig løst, får bare håpe det varer denne gangen ... Det som hjalp var faktisk å skifte kanal på routeren! Det rare er at Nokia-telefon til mannen og ps3-en ikke hadde noe problem med å koble seg på nett. Ble også anbefalt å endre beacon fra 100 til 20-50 og fjerne IPV6. Oto2moto: vi bruker WPA2-kryptering, og G-N. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå