Gå til innhold

Comments på editing av Sniper montage.

Anbefalte innlegg

Du er tydeligvis ny innenfor FPS. Ser du ikke hva som foregår ville jeg vurdert å ringt legen og avtalt en synstest:)

Fra spøk til revolver: Disse filmene er er av de beste av de beste, kan være enig at det kan blir LITT overdrevet til tider, men det gjør meg absolutt ingenting.

Man bør vel hverken være ny innen FPS eller ha dårlig syn for å syntes at disse filmene du linker til er en eneste orgie av effekter, med lange intro's. Har ingen problemer med at du liker de, men filmer fra spill, som alt annet, er et spørsmål om preferanser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er tydeligvis ny innenfor FPS. Ser du ikke hva som foregår ville jeg vurdert å ringt legen og avtalt en synstest:)

Fra spøk til revolver: Disse filmene er er av de beste av de beste, kan være enig at det kan blir LITT overdrevet til tider, men det gjør meg absolutt ingenting.

Vil ikke akkurat si at jeg er ny innenfor FPS, vet ikke helt hva du mener med det. Alt jeg sier er bare at jeg ikke blir spesielt imponert av måten de filmene er redigert på :p

Litt over the top, hvis du skjønner. Mange fete kills, men de kommer litt i skyggen av alt kaoset. Rett og slett ikke helt hva jeg faller for.

Skal dog sies at den siste var betydelig bedre enn de to første.

Lenke til kommentar

Man bør vel hverken være ny innen FPS eller ha dårlig syn for å syntes at disse filmene du linker til er en eneste orgie av effekter, med lange intro's. Har ingen problemer med at du liker de, men filmer fra spill, som alt annet, er et spørsmål om preferanser.

Enig, alt for mye effekter der. Er på ingen måte "ny i gamet" og har sett filmer som er seriøst så vanvittig mye bedre enn det der (Men har selvfølgelig ingen eksempler akkurat nå fra youtube).

Til Ullsokk

En intro skal presentere (I mine øyne):

1. "mediet" - altså spillet

2. Deg selv og evt. din klan

3. Gjerne våpenet som er brukt i denne sammenhengen, men eventuelle attachments osv.

4. Hold introen kort og konsis, og for guds skyld ikke la den være kjedelig der det ikke skjer noe.

Skal du ha flere deler iform av f.eks. en snipersekvens, en assaultsekvens og en LMG sekvens burde du kanskje vente med introduksjon av våpenet til før det aktuelle våpenet sin sekvens.

Hoveddelen skal kun vise det beste av det beste. Som nevt tidligere, ikke noen afk frags osv, helst ikke vanlige kills av folk som bare løper ut i døden. Vis kills du får via dine skills fremfor kills du får fra andre sine feil/dumdristigheter.

En fin effekt her er en slowmotion effekt ved de aller beste killsa, eller der det går veldig fort, slik at den som ser på får med seg alt som skjer. Det er forskjellen på å få cred for skills eller at den som ser på syns det er en håpløst rotete film.

Litt fading og andre effekter som står i stil til musikken hjelper også på helhetsopplevelsen, men ikke overdriv slik som i filmene Marius2k linket. Det ødelegger istedet for å gi filmen noe ekstra.

En killcount teller er også en fin ting, så ha med lengre sekvenser istedet for 5 sek klipp med et eller tre kills. Killstreaks er din venn (Er jo så mange forskjellige, kan gi filmen din fin variasjon).

En outro skal være veldig kort, si takk til klan/venner osv og burde inneholde sanger som er brukt, samt program til editing.

Virka som du kanskje ville lage en større film senere, mens dette var en oppstartsfilm.

Edit: Den filmen Schmoo linket er veldig bra, men litt kort.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Ziiiip...

Takker uendelig for et skikkelig svar! Og bra du har lest svarene mine før du skriver her. Ja, dette var noen jeg gjorde på EN dag. Filma og edita, de som har de syke filmene har sikkert holdt på godt over et halvt år med capturing :p Jeg prøver å finne ut noen tøffe metoder å lage en intro på og effekter. Har sett litt på "Riot gear" Som jeg skal se litt nermere på etterpå!

Har også begynt å øve meg litt med Intervention våpenet i MW2 nå. Men det virker som nonscoping fungerte bedre på COD4 eller så er det bare på consoll? Uansett skal jeg prøve å leke meg litt med effekter osv! Satser på å bygge meg litt oppover med videone og håper på mere konstruktive tilbakemeldinger fra dere!

Noen forslag til kul "Fragfilm" musikk? Syntes nå den jeg hadde var ganske tøff jeg, litt blanda tilbakemeldinger da :p

-Ullsokk1

Lenke til kommentar

Fartsfylt musikk er som regel veien å gå, rett og slett fordi det er et fartsfylt actionspill. Catchy refreng er gull verdt og. Men musikksmak er så relativt at man alltid treffer midt i blinken for noen, mens andre syns du er selveste antikrist på syre pga musikkvalget. Personlig er jeg glad i rock og tyngre musikk.

Syns alltid

passer til slike filmer for å nevne en film, men det er nå bare min mening.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...