Gå til innhold

Comments på editing av Sniper montage.

Anbefalte innlegg

Hei! Kunne trengt litt kommentarer på en film jeg snekra sammen igår. Er helt ny til videoredigering, fant ut at Sony vegas ga meg syykt mye muligheter! Noen som kan se hva forskjellig jeg kunne gjort osv? :-)

Youtube:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

-Ullsokk1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si at jeg nesten kun har brukt Automat gevær hele tia, men jeg syntes at sniper ser mye tøffere ut på film! Hvis du tenker over det mens du ser filmen ser du at aimen blir mye bedre uti filmen. Dette er ca 20 min gameplay så har jeg bare snekra de sammen til 3 minutters film :)

Har tenkt å lage en slags ultimat film tilslutt, når jeg har blitt litt bedre med sniper og Sony Vegas :D

Lenke til kommentar

Helt ok nybegynnerfilm:)

Noen tanker fra min side.

-Du hadde her mest everyday frags, par nice kills, resten er vell ganske casual.

-Ikke ta med i filmen at du killer AFK's, da beviser du vell egentlig ingenting.

-Bruk nå for guds skyld Bolt Action rifla

-Attachments er også ett lite minus. For at det skal virke litt mer profesjonelt så bruker man helst ikke det..Hvertfall ikke når man spiller inn til fragmovie.

-Jeg manglet en liten introo, stort sett fra filmen greit redigert. Ikke at jeg er noe expert på VEGAS området med vet hvertfall at å få til en liten Skru i ny og ne, litt slowmotion, gir en kul effekt, og man trenger heller ikke være utdannet innen 3D for å kunne lage det.

Overall helt ok film, redigeringen lærer du deg:)

Og bare fortsett å spill og lag filmer, altfor få CoD fragmovies ute.

Titt på noen a disse filmene, kanskje de kan inspirere litt

http://www.youtube.com/watch?v=e1bCeCgzQYc

http://www.youtube.com/watch?v=RV953-qZda8

Lykke til!

Endret av Marius2k
Lenke til kommentar
Ziiip..

Takker for en konstruktiv tilbakemelding! :) Hvis du leser innlegget mitt over så skjønner du hvorfor det ikke ser så proft ut, var 20 min med gameplay :p Men skal prøve å bli bedre med Intervention rifla. Editing og Intro har jeg også tenkt på!

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar
Ziiip..

Takker for en konstruktiv tilbakemelding! :) Hvis du leser innlegget mitt over så skjønner du hvorfor det ikke ser så proft ut, var 20 min med gameplay :p Men skal prøve å bli bedre med Intervention rifla. Editing og Intro har jeg også tenkt på!

Ah, skjønner: )

Hva bruker du til å filme med btw, fraps?

Endret av Marius2k
Lenke til kommentar

Bruker Wegame! www.wegame.com Gratis program som ikke trekker ned fps'en mens du spiller. Sykt fornøyd :)

Edit: Hva slags format burde jeg lagre filmen i når jeg har edita den og skal uploade den på youtube? Føler ikke at de 3 minuttene med film er verdt 700MB :p

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar

Bruker Wegame! www.wegame.com Gratis program som ikke trekker ned fps'en mens du spiller. Sykt fornøyd :)

Edit: Hva slags format burde jeg lagre filmen i når jeg har edita den og skal uploade den på youtube? Føler ikke at de 3 minuttene med film er verdt 700MB :p

Fett, skal prøve litt.. tenkte jeg sku prøve meg på min første noobfilm selv.

Jeg har ingen aning, google it. Lest sykt mange som har hatt samme prob med f.eks fraps.

EDIT: "Innlegget er endret av Ullsokk1: I dag, 13:37"

Måtte bare

Lenke til kommentar

Må si meg ganske enig i mye av det Marius2k sa. Først og fremst er det viktig å spare de aller beste killsa til selve filmen, så det kan fort bety noen timer med footage - og det er spesielt viktig når man ikke filmer fra matcher osv. men fra public. Og som nevnt, så hadde det vært mye bedre om du hadde kjørt med Intervention og null attachments, synes jeg personlig.

Når det kommer til selve redigeringen så er den helt grei til å være en av dine første. Videoredigering handler veldig mye om det å bli godt kjent med programmet du bruker og hvordan du kan sette sammen forskjellige effektere, synce soundtracket med filmen osv. Så det er bare å fortsette å lage filmer! Prøv gjerne å jobbe med et par bra kills og test ut forskjellige effekter, musikk og måter å redigere på.

Ville gjerne henvist deg til themovievault.net, men etter siden ble lagt ned så er den ikke til så mye nytte, men de har lagt ut mange av videoene på YouTube (http://www.youtube.com/user/TheMovieVault).

Legger til noen eksempler fra COD4 jeg også, så får du litt inspirasjon.

http://www.youtube.com/watch?v=e20PqxeI_II

http://www.youtube.com/watch?v=fDp-IxEUiIA

Greit å nevne at mange av de som lager disse filmene også bruker Adobe After Effects som er et mye bedre verktøy for å lage effekter etc. enn Sony Vegas. Det er også mye av det du ser i COD4 filmene som vil være vanskelig å gjøre i MW2 med tanke på at vi ikke har console og dedicated servers.

Ble litt inspirert til å filme litt og kanskje lage film selv nå :!:

Lenke til kommentar
<br />Vi skal ikke bare ta ett par runder sammen å filme litt nuh?<br />
<br /><br /><br />

Tenker du på oss sammen? Er på skolen nå, hjemme om 30 min :) Legg til Ullsokker på skype så kan vi se litt etterpå!

Skype da gitt, du har ikke ventrilo?: p

Har det jo, men resten av vennene mine bruker skype og mye enklere for noobs å forklare skype enn Ventrilo. Slipper vi Server stress osv. Orker ikke å starte med VT igjen med mindre det skal være en seriøs klan ellerno :p

Lenke til kommentar

-Du hadde her mest everyday frags, par nice kills, resten er vell ganske casual.

-Ikke ta med i filmen at du killer AFK's, da beviser du vell egentlig ingenting.

-Attachments er også ett lite minus. For at det skal virke litt mer profesjonelt så bruker man helst ikke det..Hvertfall ikke når man spiller inn til fragmovie.

-Jeg manglet en liten introo, stort sett fra filmen greit redigert. Ikke at jeg er noe expert på VEGAS området med vet hvertfall at å få til en liten Skru i ny og ne, litt slowmotion, gir en kul effekt, og man trenger heller ikke være utdannet innen 3D for å kunne lage det.

Lykke til!

Ikke meningen å angripe dine meninger, men personlig syntes jeg redigeringen i de filmene du har som eksempler er alt for rotete. Vil i dette tilfelle støtte meg på "less is more". Slik kaotisk redigering blir litt for harry for min del, og tar bort fokuset fra selve gameplayet og setter rare overganger, unødvendige lyseffekter og alt for lange introer i fokus. Men det er bare min mening :)

Lenke til kommentar

Lykke til!

Ikke meningen å angripe dine meninger, men personlig syntes jeg redigeringen i de filmene du har som eksempler er alt for rotete. Vil i dette tilfelle støtte meg på "less is more". Slik kaotisk redigering blir litt for harry for min del, og tar bort fokuset fra selve gameplayet og setter rare overganger, unødvendige lyseffekter og alt for lange introer i fokus. Men det er bare min mening :)

Må si meg enig med deg her :)

Lenke til kommentar

Noe av det verste jeg har sett egentlig.

- Ræva musikk

- Bare hardscoping

- Og hvorfor i helvete replaya du et kill 3 ganger som det ikke var noe spesielt med?

- Heartbeat sensor?

- .50 Cal?

- Du no-scopa flere ganger, og tok det faktisk med.

ALLE kan gjøre det bra, til og med bedre enn det der når man bruker en sniper som barett, du ser lett hvorfor. Det er EN bolt-action på spillet, selvfølgelig skal du bruke den om du i det hele tatt skal lage en sånn film.

Lenke til kommentar

Lykke til!

Du er tydeligvis ny innenfor FPS. Ser du ikke hva som foregår ville jeg vurdert å ringt legen og avtalt en synstest:)

Fra spøk til revolver: Disse filmene er er av de beste av de beste, kan være enig at det kan blir LITT overdrevet til tider, men det gjør meg absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Noe av det verste jeg har sett egentlig.

- Ræva musikk

- Bare hardscoping

- Og hvorfor i helvete replaya du et kill 3 ganger som det ikke var noe spesielt med?

- Heartbeat sensor?

- .50 Cal?

- Du no-scopa flere ganger, og tok det faktisk med.

ALLE kan gjøre det bra, til og med bedre enn det der når man bruker en sniper som barett, du ser lett hvorfor. Det er EN bolt-action på spillet, selvfølgelig skal du bruke den om du i det hele tatt skal lage en sånn film.

Greit du sier ifra, men hvis du leser litt oppover har jeg forklart nesten alt det du har kommentert oppover. Det med musikken er en annen sak, hva er dårlig med den? Har da aldri sagt jeg er god med sniperen heller, har 2 i KD og startet nesten på sketch med sniperen i MW2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...