tor_erik Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hei, jeg har et merkelig problem med skrivebordet i Vista på min laptop. Det virker som om HELE skrivebordet er blitt et bilde, det går ikke an å trykke på ikonene lenger. Markøren ligger også fast over et av ikonene, men musepekeren er fri. Alt annet på PC-en fungerer, i alle fall så langt jeg kan forstå. Jeg sitter tross alt og skriver denne beskjeden på samme PC. EDIT: Dersom jeg skifter bakgrunnsbilde, forsvinner også ikonene. Det går likevel ikke an å trykke på noe på skrivebordet. Kan noen hjelpe? Endret 25. november 2009 av tor_erik Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 En klassiker!! Kan virke som at noen har tøyset med maskinen din. Noen har tatt screenshot av skrivebordet ditt og brukt det som skrivebordsbakgrunn samtidig som at alle ikonene etterpå er slettet eller flyttet til en mappe et eller annet sted. Derfor ser skrivebordet ut som vanlig, men er egentlig bare et bilde. Se om du har en mappe en plass som du ikke hadde før. Det kan hende ikonene dine ligger der. Evt så må du endre skrivebordsbakgrunn og legge ut ikonene på nytt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Ingen kan ha tuklet med denne maskinen. Det er kun meg som bruker den, og den er passordbeskyttet. I tillegg har ingen andre vært i nærheten av den siden dette skjedde. Det går heller ikke an å bytte bakgrunn, for så å legge ut ikoner på nytt. Den nye bakgrunnen blir riktignok helt tom, men de nye ikonene vises ikke på skjermen. Noe er veldig galt her. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Løsningen er funnet. Høyreklikk og "vis skrivebordsikoner" gjorde susen. Fatter ikke hvordan dette kan ha skjedd ettersom bare jeg har hatt tilgang til PC-en. Anyhow, det er fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå