Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på spillservere

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor for tiden i USA, og da i et leilighetskompleks her. Når jeg skal spille trackmania, så kan jeg se servere men jeg kommer ikke inn. Har prøvd samme med flere spill.

Jeg tror det er en slags sperre her som gjør at vi ikke kan spille online med mindre vi betaler en viss månedlig sum.

Er det noen muligheter for å klare å komme inn på disse serverne? Uten å betale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om oppsettet ditt.

Om du bor i et kompleks hvor nett-tilgangen leveres av styre/ledelse/bofellesskap så har du vel fått info om vilkår og om priser på ev. tilleggstjenester. Står det at du må betale ekstra så må du det, å rute om via en ekstern boks koster penger det og om du vil ha stabil linje, og tror uansett ikke det er å anbefale for gaming.

Om du sjøl har kundeforholdet så skal du kunne åpne porter i modemet (søk på: port forward trackmania), ev. etter å ha lagt på ny firmware på modemet, eller bytte leverandør. Vet ikke hvordan det fungerer over der, men kan ikke se at det skulle være noen grunn til å stenge porter, om det ikke eid av en skole da?

Lenke til kommentar

Jobber i Disney da, så vi er rundt 1000 ansatte som bor i et leilighetskompleks rundt her.. Hakke fått no skriv om nettet, betaler 100 dollar i uka og da er nett inkl. Men de sier at dersom du ønsker å spille spill, må du betale mer ;P

Men jeg regner med at jeg må betale da, og at det ikke er no fancy måter å lure seg unna på?:) Hehe

Takktakk

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en boks på rommet som du kan logge deg inn på å endre innstillingene (dvs. åpne porter for spill) så styres dette av komplekset. Antar at det enten er et felles trådløset nettverk for alle, eller at du har en ethernet-kontakt i veggen? Isåfall er det ingen kjappe måter å omgå det på, som jeg vet om ihvertfall.

Lenke til kommentar

Umulig å si uten å se boksen. Trykk start-knappen, trykk Kjør på XP eller i søkefeltet Vista/W7 og skriv cmd. Skriv ipconfig i et svarte vinduet som åpner seg, da ser du nettverksinfo. Om IP adressen starter på 10 eller 172 eller 192.168 så se på den andre adressen der det står gateway og skriv den inn i browseren. Da skal du komme inn på config sida til boksen (om det er din boks er et anna spørsmål), passordet for å komme videre finner du ved å se hva boksen heter og søke etter det.

Men egentlig er det enkleste å ringe de folka og spørre hvordan det fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...