aremidtb Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hei. Jeg har et lite, men nokså stort problem. Jeg har for tiden prøvd meg litt ut på overklokking etter en stund som jeg ikke har orket det... Så i natt har jeg sittet og prøvd litt, men det går bare ikke. Jeg overklokker med en Core i7 (ikke D0 stepping) og Asus Rampage II Extreme hovedkort. Jeg har prøvd 30 forskjellige settings, både med bclk, ratio og vcore... Samme hva jeg gjør, så går det galt når jeg skal inn i Windows. Da får jeg enten BsOD, eller at det bare stopper helt opp. Og jeg kommer meg ikke inn i Windows. Kommer så langt som at pc'en vil starte Windows så smått, og musepekeren kommer opp, men ikke lenger. Med andre ord, alt er svart når jeg får Bluescreen. Et eksempel på klokke: Ratio: 20 Clock: 210 Vcore: 1,4 V Jeg har lest at for å få en stabil klokke på rundt 4,2 GHz må jeg opp på så mye som 1,4V. Og siden jeg heller ikke får bootet i det hele tatt om jeg kommer meg under rundt 1,38V så velger jeg å følge det jeg har lest meg til på internettet. Håper på noen råd om hva som evt. kan være feil, eller om noen av OC instillingene mine er helt på trynet. - Are EDIT: Vet ikke om jeg skulle poste denne her under "maskinen min fungerer ikke" eller om jeg skulle legge den under "overklokking"... Men vi prøver! Endret 25. november 2009 av dxspulse Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nr 1) Har du prøvd med alt på auto og kun endret BCLK litt? med 10 om gangen? 2) Har du satt minnemulti til noe lavt så ikke rammen hindrer deg? 3) Har du disablet HT og speedstep? 4) Står ram på 1,65 eller auto og noe lavere? Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Nr 1) Har du prøvd med alt på auto og kun endret BCLK litt? med 10 om gangen? 2) Har du satt minnemulti til noe lavt så ikke rammen hindrer deg? 3) Har du disablet HT og speedstep? 4) Står ram på 1,65 eller auto og noe lavere? 1. Har ikke prøvd det, selv om Multiplier er 20 som auto. Som jeg også har brukt under denne klokkingen. 2. Minnet var klokket til rundt 1800MHz (om det var det du var ute etter..? Eller forklar.) 3. Mener å ha lest at disabling av hyperthreading gir en stor dropp i ytelse, stemmer dette? Og igjen, hvor disabler jeg dette i BIOS? Speedstep spør jeg det samme om, hvor ligger dette, og hva er det? 4. RAM står på auto og legger seg rundt 1,5 V. Endret 25. november 2009 av dxspulse Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) HT er det som "gjør" 4 kjerner til 8 , du kan klokke lenger uten men får god ytelse med i software som har støtte for 8 cores. Du burde uansett klokke uten først og evt enable den etterpå. Hyper-threading er i Bios et sted. Speedstep vil du disable, den klokker automatisk ned når du ikke har belastning, også i bios evt under navn som C1/EIST osv Du må også disable Turbo-boost når du klokker selv. Selv om du har et annet hovedkort burde du lese denne pdf. Her. Når du øker bclk så klokker du rammen også da minnekontrolleren er flyttet til cpu, da burde du sette ned multi på rammen så frekvensen ikke blir så høy, klokk en ting om gangen. Endret 25. november 2009 av War Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Okei. Skal prøve på dette enten det blir nå, eller senere i aften. Takker så meget for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå