Kobraz Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei. Jeg har et excel dokument hvor jeg skal lage en enkel liten database. I Ark1 har jeg en tabell med overskriftene ID, Navn, Adresse, Foto. Tabellen har jeg gitt referansen TABELL I Ark2 har jeg har jeg et felt hvor jeg skriver ID og så bruker jeg Finn.Rad for å få fram navn, adresse osv... Under Foto i tabellen har jeg en link til et bilde for hver person i tabellen, eks: "img/per.jpg" (dvs at jeg har lagret bildet per.jpg i mappa img på samme nivå som excel-dok. Problemet mitt er å få vist bildet i Ark2. Jeg har prøvd med makro, men da kommer samme bilde opp uansett hvilken av personene jeg ønsker å slå opp på. Noen som kan hjelpe? Hvis ikke får jeg bruke PHP og MySQL som er klart bedre til det jeg skal gjøre... Men ville gjerne fått det til i Excel også... Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ingen som har noe konstruktivt å komme med??? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jo hvis du poster makroen som ikke virker. Bruker du en ActiveX image-kontroll i arket til å vise bilder? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå