Gå til innhold

Siviløkonomstudiet på norsk alle 5 årene?

hopeless22

Anbefalte innlegg

Heisann

Mulig jeg er dårlig til å leite.

Men, det jeg har funnet ut er at om jeg velger siviløkonomstudiet på f.eks. BI, vil det

undervises på norsk de første 3 årene (samme som ØKAD studiet??), og så vil all undervisning de siste

to årene foregå på engelsk?

Noen som vet om andre skoler som tilbyr alle 5 årene på norsk?

Det optimale hadde vært om jeg kunne ta 3 år på BI, og så de to siste på en annen skole, hvor man kan få undervisning på norsk..

Tips og innspill taes imot med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En master i ØKAD er det som gir tittelen siviløkonom, så jeg skjønner ikke helt hva du mener når du bruker siviløkonomstudiet og ØKAD som motpoler, men jeg for å svare på spørsmålet så undervises de to siste årene av den inkluderte mastergraden ved BI, på engelsk.

"Undervisningen foregår på engelsk, noe som gir deg unike språkkunnskaper."

http://www.bi.no/Hovedstruktur/Studietilbu...d-Economics-20/

En siviløkonom bør jo ha engelskkunnskaper, så jeg skjønner ikke hvorfor du stresser det.

Endret av tgnedal
Lenke til kommentar
En master i ØKAD er det som gir tittelen siviløkonom, så jeg skjønner ikke helt hva du mener når du bruker siviløkonomstudiet og ØKAD som motpoler, men jeg for å svare på spørsmålet så undervises de to siste årene av den inkluderte mastergraden ved BI, på engelsk.

En siviløkonom bør jo ha engelskkunnskaper, så jeg skjønner ikke hvorfor du stresser det.

Bruker de ikke som motpoler, det var hvertfall ikke meningen. Var bare for å lage en sammenlignet på at ØKAD og de 3 første årene av Siviløkonomstudiet er det samme, og undervises på norsk.

Forsåvidt enig med det angående både engelsk - og språkkunnskaper.

Men det besvarer fremdeles ikke spørsmålet mitt ;)

Lenke til kommentar

Nesten alle lærebøker er på engelsk, unntatt muligens i de mest grunnleggende fagene. Det internasjonale akademiske språket er og blir engelsk. Jo mer spesialiserte og mindre emnene du tar, jo større sannsynlighet er det for at de er på engelsk. Jeg tror ikke det finnes noen siviløkonomstudier som har undervisning utelukkende på norsk.

Lenke til kommentar

Bruker de ikke som motpoler, det var hvertfall ikke meningen. Var bare for å lage en sammenlignet på at ØKAD og de 3 første årene av Siviløkonomstudiet er det samme, og undervises på norsk.

Forsåvidt enig med det angående både engelsk - og språkkunnskaper.

Men det besvarer fremdeles ikke spørsmålet mitt ;)

De tre første årene på Siv.Øk. er ikke det samme som de tre første på Øk.Ad.. Sistnevnte er en god del lettere.

Lenke til kommentar
Nesten alle lærebøker er på engelsk, unntatt muligens i de mest grunnleggende fagene. Det internasjonale akademiske språket er og blir engelsk. Jo mer spesialiserte og mindre emnene du tar, jo større sannsynlighet er det for at de er på engelsk. Jeg tror ikke det finnes noen siviløkonomstudier som har undervisning utelukkende på norsk.

Ok, da vet jeg det :) Takk. Så får jeg heller bite i meg to år med engelsk hvis jeg ønsker å få meg en god lederutdanning :D Hehe.

ØKAD og Økonomi og Ledelse foregår i hovedsak på norsk, hvertfall, så får jeg heller vurdere det om jeg lar meg skremme av engelsken.

Har du noen erfaring fra lignende studier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...