Mini- Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei, jeg er en gutt/mann på 20 år. Har de siste årene sliti ganske mye, har ikke plassert det som noe psykisk lidelse før jeg i dag tastet inn angst på Wikipedia. Det viser seg at jeg kjenner meg godt igjen i flere av symptomene som: PTSD, Sosial angst, Panikkangst, Generalisert angstlidelse og Megareksi. Tenker tilbake så er det sikkert flere faktorer som kan være årsaken. Men jeg trenger en måte å få fikset dette på, sannheten er at jeg føler meg helt forferdelig 90% av tiden, går forann speilet og skal se absolutt best ut til enhver tid, flexer for meg selv, og sjekker meg i speilet hver gang jeg går forbi, livredd for å krympa. Er ikke fornøyd med noe med meg selv verken fysisk. Alltid noe som ikke er bra nok. Men det er bare den minste tingen. Megareksi er konstant for meg, men angst er noe som jeg føler er 100 ganger værre, noen eksempler: hver gang jeg møter en person som kan virke som en trussel så er jeg i forsvarmodus med en gang, hver gang jeg ser en person som ser overhodet trent ut, føler jeg meg truet. Kan bli livredd, og ser for meg situasjoner, slik at jeg kan banke det mennesket hvis det hadde ført til slosskamp. Livredd for å prate offentlig med mennesker jeg ikke stoler 100% på. Jeg er redd for å vise meg blant store offentlige mengder alene, i fare for å bli "driti" ut. Enkelte ganger så kommer det som ett lyn fra himmelen, en angst så stor, en følelse av at noe forferdelig har skjedd. Som om hele familien har blitt torturert og drept, dama har blitt voldtatt og dumpet i grøfta.. slike følelser som driver meg helt i kjelleren og gjør meg helt knust. Jeg er alltid redd for å prate med mennesker som i det hele tatt kunne skadet meg psykisk, kommet med nedvergende kommentarer og eller andre ting. Folk som jeg føler meg truet ved "status" slik at den personen virker veldig "cocky" og kan komme med en frekt argument eller noe lignende så kan jeg av ren frykt for å bli nedverget (tråkket på) begynne og sloss, før det kom så langt at han kunne "ødelegge" meg. Har mye mer å si om mye symptomer, men skulle gjerne hatt hjelp med å finne ut om jeg burde dra til legen å spørre om medisiner, kontakte psykolog eller hva jeg skal? Har i det siste røyket endel hasj (nesten hver dag) for å fjerne tankene fra alt som suser der oppe, og det hjalp noen måneder, men nå fører det bare til mye mer angst, hva har dere å anbefale? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du har sannsynligvis ingen eller bare én av overnevnte forstyrrelser. Slutt med hasj og arrangér time med fastlege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå