dimetho Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny laptop nå, er i USA, så prisene her er noe lavere. Det jeg først og fremst lurer på er hvilken prosessor som er god nok til gaming? Da fremst og først dragon age, men sikkert noen andre spill, f.eks modern warfare 2. Har sett endel på Core 2 Duo-prosessorene, gjør meg forstått med at dette er en to-kjerners-prosessor, og lurer litt på hvor rask prosessor jeg behøver hvis jeg kjøper meg en laptop med slik. Har også sett noen laptop'er med i7 QuadCore-prosessor, altså fire-kjerners. Hvordan er slike prosessorer i forhold til Core 2 Duo? Her kan dere også komme med annbefalinger. Sist men ikke minst, hvilke spesifikasjoner på grafikk-kortet er påkrevd? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Prosessoren er ikke så viktig. GPUen er det klart viktigste. Noe lavere enn ATI4650 ville jeg ikke gått. Dette er et ganske bra skjermkort som man får til mellom 6000-8000kr. Du sier ingenting om pris. Litt vanskelig å hjelpe da. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er i USA, så pris blir litt vanskelig ettersom jeg leter etter PCer på amerikanske nettbutikker. Har 930 dollar å bruke, så blir tilsvarende 10 000 nok, roughly. http://www.blackfriday.fm/deals/laptops her er en internettside med forskjellige tilbud på forskjellige laptops. Ettersom vi nærmer oss "black friday" her i USA, så er det mange gode tilbud der ute. Prøver å finne ut hvilke av disse som passer mitt budsjett, og som kan kjøre spillene jeg vil spille.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ehh, kursen er da 5.59kr for 1 dollar. Du har ca 5100NKR å bruke. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Til spill er skjermkortet det viktigste. Her er en oversikt over skjermkortene. Ta tallene med en klype salt, men de gir en fin pekepinn. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 EivindS, det er en helt annen kjøpekraft i USA enn det er i Norge. Derav blir prisene sammenlignet ~ x10 istedet for 6, bare som en pekepinne. Takk for linken! Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) http://www.walmart.com/catalog/product.do?...uct_id=12347230 Hva sier dere om denne PCen? Vil den holde til f.eks Dragon Age? Hvordan vil det bli med Modern Warfare på denne? Er litt usikker på prosessoren, "AMD Turion II Ultra dual-core processor M600 2.4GHz speed, 3.6GT/s, and a 2MB L2 cache" , samt at det er DDR2-ram, og ikke DDR3. Endret 25. november 2009 av dimetho Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Den er grei den. MW2 og Dragon Age bør gå på high uten problemer. Du kan jo se om du finner en maskin med tilsvarende skjermkort og Core i7-prosessor istedet innenfor ditt budsjett - man kan få det for 10.000 NOK her til lands og da burde det ikke være noe problem å finne i USA med samme budsjett. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg var nødt til å kutte litt ned på budsjettet, skulle helst hatt en Core i7-prosessor, men var for sen til å få tak i det når jeg hadde tilbudet om det. Er så mye jall med kuponger og rabatter her borte. Det endte opp med en Hp dv6 15,6" med core 2 duo 2,2ghz-prosessor, ati radeon 4650, 4gb ddr3 ram, til den søte prisen av 750$ dollar (4200 kroner). Tusen takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 En god deal vil jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå