Gå til innhold

Kjøpe bærbar PC til Dragon Age

dimetho

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en ny laptop nå, er i USA, så prisene her er noe lavere. Det jeg først og fremst lurer på er hvilken prosessor som er god nok til gaming? Da fremst og først dragon age, men sikkert noen andre spill, f.eks modern warfare 2.

Har sett endel på Core 2 Duo-prosessorene, gjør meg forstått med at dette er en to-kjerners-prosessor, og lurer litt på hvor rask prosessor jeg behøver hvis jeg kjøper meg en laptop med slik.

Har også sett noen laptop'er med i7 QuadCore-prosessor, altså fire-kjerners. Hvordan er slike prosessorer i forhold til Core 2 Duo? Her kan dere også komme med annbefalinger.

Sist men ikke minst, hvilke spesifikasjoner på grafikk-kortet er påkrevd?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i USA, så pris blir litt vanskelig ettersom jeg leter etter PCer på amerikanske nettbutikker. Har 930 dollar å bruke, så blir tilsvarende 10 000 nok, roughly.

http://www.blackfriday.fm/deals/laptops her er en internettside med forskjellige tilbud på forskjellige laptops. Ettersom vi nærmer oss "black friday" her i USA, så er det mange gode tilbud der ute. Prøver å finne ut hvilke av disse som passer mitt budsjett, og som kan kjøre spillene jeg vil spille..

Lenke til kommentar

http://www.walmart.com/catalog/product.do?...uct_id=12347230

Hva sier dere om denne PCen? Vil den holde til f.eks Dragon Age? Hvordan vil det bli med Modern Warfare på denne? Er litt usikker på prosessoren, "AMD Turion II Ultra dual-core processor M600 2.4GHz speed, 3.6GT/s, and a 2MB L2 cache" , samt at det er DDR2-ram, og ikke DDR3.

Endret av dimetho
Lenke til kommentar

Den er grei den. MW2 og Dragon Age bør gå på high uten problemer.

Du kan jo se om du finner en maskin med tilsvarende skjermkort og Core i7-prosessor istedet innenfor ditt budsjett - man kan få det for 10.000 NOK her til lands og da burde det ikke være noe problem å finne i USA med samme budsjett.

Lenke til kommentar

Jeg var nødt til å kutte litt ned på budsjettet, skulle helst hatt en Core i7-prosessor, men var for sen til å få tak i det når jeg hadde tilbudet om det. Er så mye jall med kuponger og rabatter her borte. Det endte opp med en Hp dv6 15,6" med core 2 duo 2,2ghz-prosessor, ati radeon 4650, 4gb ddr3 ram, til den søte prisen av 750$ dollar (4200 kroner).

Tusen takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...