Kjusern Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Det er på server jeg skal lage new user? Hvor er startknappen? Pkt. 2. Trodde det var på local pc.... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ahaa, Under dette punktet: # Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the Administrator user. # On the WHS Remote Desktop open the Start menu Ta på din pc som har vista start -- run -- mstsc, skriv inn servernavnet logg deg inn som Administrator med serverpassordet. Da kan du fortsette i guiden Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Starter på step 3 nå. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Er det riktig av meg å kopiere rktools.exe til software mappen på server og installere den der? Får feilmelding på skrivebordet til server: windows canot access the specified device or path.... Dette er å eksternt skrivebord til server. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er det riktig av meg å kopiere rktools.exe til software mappen på server og installere den der? Får feilmelding på skrivebordet til server: windows canot access the specified device or path....Dette er å eksternt skrivebord til server. Last ned rktools.exe slik at den feks ligger i en nettverksmappa, og når du kommer til: Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the newly created user. Locate the Windows Resource Kit installer and install it with the default settings. Så mener de: Start -- run -- mstsc -- klikk ok. Dvs at du logger deg på serveren og installerer programmet på serveren. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Har logget meg på eksterne skrivebord med WHS Services som loggin navn. Rktools.exe ligger i delt mappe software på serveren. Dobbeltklikker på denne og får feilmelding: Noe er tydelighvis galt!? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hmm, forsøk å laste ned direkte fra serveren fra MS sin side, alternativt ta kopier filen fra den mappen og over på skrivebordet (gjør alt dette i remote desktop sesjonen, ikke velg klipp og lim for da tar du med rettighetene på filen) Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Lstet ned herfra til PC: http://www.microsoft.com/downloads/en/conf...;displayLang=en Dro filen så over til server mappe, gikk inn via remote, og fant samme mappe, dobbeltklikket på filen, men fortsatt feilmelding... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Men forsøkte du å laste ned fila etter at du gikk inn remote? Logg deg inn på servern din, start IE på servern og last ned fila til skrivebordet på servern. Så kjører du fila derifra. (sjekket nå, var det jeg hadde gjort ser jeg) Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Oi, ja nå ble det andre boller! Installerer nå, gjør det samme med de andre etterhvert. THX Forøvrig holdt jeg på å spørre hva IE hvar for noe:-)LOL Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Prøver å laste ned utorrent, men klarer ikke å se hvor den filen legger seg, hvor lagres nedlastninger? Forrige fil fikk jeg spm om hvor den skulle lagres... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Prøver å laste ned utorrent, men klarer ikke å se hvor den filen legger seg, hvor lagres nedlastninger? Forrige fil fikk jeg spm om hvor den skulle lagres... Antar du fortsatt er tilkoblet via remote? (for det skal du fortsatt være) Hvis du ikke får spm, høyreklikk på koblingen og velg lagre som. Direkte link: http://download.utorrent.com/1.8.5/utorrent.exe "If your download does not begin within 10 secs, click here." Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Lastet ned filen, men fikk nok en gang feilmelding når jeg dobbeltklikker: Istedet for å laagre som, kan jeg velge run når IE spør om det? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Lastet ned filen, men fikk nok en gang feilmelding når jeg dobbeltklikker:Istedet for å laagre som, kan jeg velge run når IE spør om det? Siden filen ikke har fått utorrentikonet har den ikke blitt lastet 100% korrekt og er ikke ferdig. Det er dette du gjør? Så langt du du er på Step 3: "Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the newly created user." Så kan du også kjøre run ja for installasjonen. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Ja, den lagret seg på remotekrivebordet, men når jeg dobbelttrykker får jeg feilmelding som vist over i bildet. Men om jeg laster ned på nytt, får jeg valget om å kjøre eller laste ned, og siden jeg ikke klarer å kjøre fra skrivebordet, lurer jeg på om jeg kan kjøre filen direkte, istedet for å laste ned og så kjøre? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja, det kan du. Du kan også lagre et annet sted for å kjøre den fra det stedet. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 OK, skal forsøke. Jeg har utorrent på pc fra før av(ikke på server), har det noe betydning? Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Step 3 pkt. 7uTorrent WebUI filen er ikke lenger på link: NOT FOUND http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=14565 http://download.utorrent.com/beta/webui_v0.310_beta_2.rar Hvor er fila? Må vel også intstallere winrar for å pakke den ut på remote skrivebordet? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Nyere tråd, download link funker. http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=58156 Winrar portable (trenger ikke installasjon) http://www.win-rar.com/unpluggedinfo.html Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Step 3, pkt. 7. Fant WebUI filen som jeg har lastet ned, navn: utorrent-webui.2009102513382848.zip, og pakket den ut i mappen: D:\TempDownload\WebUI Pkt. 8. +9. Utført. Pkt. 10. Hva menes her? Er det alle filene jeg har pakket ut og lagt her: D:\TempDownload\WebUI, som jeg skal flytte til den nye mappen(C:\Documents and Settings\WHS services\Application Data\uTorrent)? Eller er det filen utorrent-webui.2009102513382848.zip som menes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå