Gå til innhold

[Løst]Hvor godt kjører ditt ATI Radeon HD4650 eller NVIDIA GT 240M Crysis?


Jada-jada

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP DV72135 med skjermkortet ATI Radeon HD4650 1GB som takler spillet Crysis i 1600X900 og Very high helt flytende men blir ikke trodd av flere her inne grunnet div artikler og målinger tilsier ikke dette.

Kan dere som har et av disse kortene poste hva din/deres maskin klarer rundt dette spillet og dette gjelder da ikke de som ønsker å lage kvalme men de som har en maskin med et av disse to kortene for mange lurer på ytelsen av disse.

 

Takk!

 

Jada-jada

 

Kjører Crysis i 1600X900 oppløsning/ Very high strøkent - Maskin HP DV72135 med skjermkortet ATI Radeon HD4650 1GB.

 

Edit- Dette skal jeg personlig filme dette bare jeg får lånt meg et greit video kamera og ja jeg er sta men ærlig og rettferdig i motsatt hva jeg har blitt kalt her inne..

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har HP DV7-2280 med HD 4650 Core 2 Duo T6600 2,2 Ghz cpu og kjører Crysis også på very high i 1600X900 helt laggfritt.

 

Notebookcheck som har testet bla annet 4650 og gud vet hvordan de driver men resultatet er helt på trynet og stoler man blindt på dette så skjønner jeg skepsisen til enkelte men de tar da knusende feil.

 

Jeg skal sjekke fps senere men har en kompis som nevnte 35-40 på very higt med samme maskin som meg.

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

Fremdeles unnlater dere å poste benchmarks som underbygger påstandene.

 

Jeg får Asus X62J i posten om et par dager, med GT240 og Core i7-720QM. Det første jeg skal gjøre er å teste Crysis på den.

 

Jeg kommer til å holde meg til det som har blitt den "offisielle" linja på når et spill oppleves som flytende - minimum ~25 fps stødig uten tilfeller av hakking eller lag av noe slag.

Lenke til kommentar

Bruk denne Crysis Benchmark Tool 1.05 for å måle gjennomsnittlig fps i Crysis. Må ha Crysis installert også, selvsagt.

 

Ellers er det å si at Crysis faktisk oppleves som temmelig lag-fri helt ned mot en fps på lavt 20-tall.

 

Til sammenligning får jeg ca. 32 fps i gjennomsnitt med GTX 280M/Core i7 920/6 Gb DDR3/Vista 64, ved 1680 x 1050 oppløsning, ingen AA eller AF, DX10, 64 bit, ingen overklokking. 26 fps i 1920 x 1200 oppløsning.

 

oops ... glemte å nevne at det er med High settings. Husker ikke hva jeg fikk på Very High, men Very High og 1920 x 1200 var ikke flytende :p

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Jeg har HP DV7-2280 med HD 4650 Core 2 Duo T6600 2,2 Ghz cpu og kjører Crysis også på very high i 1600X900 helt laggfritt.

 

Notebookcheck som har testet bla annet 4650 og gud vet hvordan de driver men resultatet er helt på trynet og stoler man blindt på dette så skjønner jeg skepsisen til enkelte men de tar da knusende feil.

 

Jeg skal sjekke fps senere men har en kompis som nevnte 35-40 på very higt med samme maskin som meg.

 

var den laptopen jeg hadde tenkt å gå for også inntil jeg fant Asus G60VX. Den har GTX260M som er veldg bra, men ble i tvil igjen nå, da jeg hører flere som sier at HP'en klarer crysis så bra.. og HPen er mye billigere.. og definitivt mye finere å se på

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar
Jeg har HP DV7-2280 med HD 4650 Core 2 Duo T6600 2,2 Ghz cpu og kjører Crysis også på very high i 1600X900 helt laggfritt.

 

Notebookcheck som har testet bla annet 4650 og gud vet hvordan de driver men resultatet er helt på trynet og stoler man blindt på dette så skjønner jeg skepsisen til enkelte men de tar da knusende feil.

 

Jeg skal sjekke fps senere men har en kompis som nevnte 35-40 på very higt med samme maskin som meg.

 

var den laptopen jeg hadde tenkt å gå for også inntil jeg fant Asus G60VX. Den har GTX260M som er veldg bra, men ble i tvil igjen nå, da jeg hører flere som sier at HP'en klarer crysis så bra.. og HPen er mye billigere.. og definitivt mye finere å se på

 

Tror du bør gå for denne med oppgradering til GTX 280M så er du på den sikre siden. Du har jo fått bøttevis med råd av flere her inne men spør om det samme om og om igjen så kjøp deg denne så slipper du å bekymre deg mer.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10577404;fl:0

Lenke til kommentar
du skjønner virkelig ikke du

er ikke lett når alle motsier hverandre. flere sier du ikke har peiling, mens andre sier de ikke har peiling igjen. hva skal jeg tro på da?

 

Ta med deg Crysis og ta deg en tur til Elkjøp og prøv selv så skal du se hvor bra HP maskinene som er omtalt her drar dette spillet så får du uttale om jeg har peiling eller ei etter dette.

Lenke til kommentar
Edit- Dette skal jeg personlig filme dette bare jeg får lånt meg et greit video kamera og ja jeg er sta men ærlig og rettferdig i motsatt hva jeg har blitt kalt her inne..

 

Hadde vært fint om du kunne hatt FRAPS installert når du gjør dette. Fraps er et lite simpelt program som viser FPS oppe i et av hjørnene av skjermen når man spiller. Om du kunne zoomt inn av og til i det hjørnet som viser FPS, hadde det vært flott. Jeg bruker det selv hele tiden, og en fin måte å finne ut hvor lett/vanskelig laptopen kjører spillene.

Lenke til kommentar

Gjør som jeg nå nettopp har gjort. Jeg brukte Fraps til å ta opp mens jeg spilte. 1680:1050 oppløsning, alt very high. La den ut på youtube.

.

 

Settings på Fraps (under movies-tabben): Half-size (viktig å ikke ha full-size, alt for krevende for HDen), 30FPS. Record sound, detect best sound input (stereo). Velg en knapp som skal starte opptak (jeg har F4).

 

Etter 30 sek stopper den.

 

Som du ser, så er det litt lag og delay, ikke flytende. Om du har rett i det du sier om din laptop, burde din laptop klare dette mye bedre.

 

Om du lurte, er dette 4-5 min ut i campaignen om du begynner på ny.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Jeg prøvde demoen av Crysis med min Acer 5739G som har NVIDIA GT 240M.

 

- Alt på high

- 4 eller 6 x AA (Husker ikke helt)

- 1366 x 768

- Med diverse programmer kjørende i bakgrunn - spotify - opera - msn med noen åpen samtaler

- OS: Win 7.

 

= Det lagget ikke noe betydelig, men FPS'en var veldig lav. Skal legge inn fraps for å se hva den ligger på.

Lenke til kommentar
= Det lagget ikke noe betydelig, men FPS'en var veldig lav. Skal legge inn fraps for å se hva den ligger på.

 

Dette er jo selvmotsigende. Lav FPS er det folk flest omtaler som "lagg".

 

Du trenger heller ikke FRAPS for å se FPS i Crysis. Beste måte å benchmarke Crysis på er å laste ned og bruke benchmark-verktøyet det linkes til lengre oppe i tråden. Tror det kan brukes med demoen også.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Med lag så mener jeg at det hakker. Det var flyt i gameplayet, altså det hakket/lagget ikke. Men det virket veldig tregt. Aka lav FPS, men fortsatt "spillbart".

 

Ok, skal laste ned benchmark-verktøyet for å se :)

 

Det er flere som nevner at Crysis oppleves som mer spillbart enn det FPS-en tilsier, så det er godt mulig at spillet gjør en spesielt god jobb med frame smoothing kontra en del andre. Men jeg står ved mitt når jeg stipulerer at FPS bør være 25+ i gjennomsnitt før folk begynner å bruke ord som "flytende" og "strøkent".

 

En FPS på ~15 f.eks. kan godt være spillbart, men hvis du sammenligner med hvordan det er å spille i 15 vs. 25 fps så vil det være en klar forskjell når det gjelder evnen til å hold følge med bevegelige objekter på skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...