Mujlza Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har nylig gått til innkjøp av en D2+ med 16 GB. Det jeg har funnet ut etter to ladinger er at batterilevetiden ikke er så god som jeg trodde den skulle være. Jeg vet at det skal mye til for at en ladning skal vare i 52 timer, men uten å være helt sikker på hvor lenge hver ladning har holdt, vet jeg at den ikke har vært i nærheten av 52 timer. Kan det faktum at jeg bruker et minnekort være noe av årsaken? Når jeg hører på musikk (det er alt jeg gjør, i tillegg til å høre på FM-radio og se på bilder) spiller jeg som regel av på et volum rundt 20 med øreproppene Sennheiser CX 300. På den siste ladninga brukte jeg forresten D2'en gjennom stereoanlegget i noen timer med volumet 30-35. Jeg har lysstyrken på det laveste. Det er er vel alle opplysningene jeg har. Når spilleren snart blir tom for batteri (batteri-indikatoren blinker nå) skal jeg lade opp spilleren igjen og spille sanger nonstop og se hvor lenge den holder. Er det mulig at det er spilleren det er noe galt med eller at batteri-indikatoren ikke virker som den skal? Takker for svar Lenke til kommentar
MVI Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Er nok riktig at batteritiden ikke er så lang som det står den skal være. Archos f.eks informerte om at det var opp til 22 timer musikk med Archos 5 IT. Men for meg er det rundt 10-12 timer med musikk. Jeg lurer på om det kan ha betydning om hvilket format man bruker. At kanskje batterilevetiden blir kortere om man bruker flac eller wav filer. Blir jo også kortere batterilevetid når man f.eks ser film eller surfer på nett med wi-fi. Kanskje det kan være at du har glemt og slå av wi-fi tilkobling og at det sluker litt strøm? Endret 25. november 2009 av KjoTTbein Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Tror ikke D2+ har wifi, så det er lite trolig. Ikke har jeg sett på film heller. Rett før jeg postet innlegget i går gikk batteriet fra halvfullt til blinking på ingen tid. Jeg hadde da sett på noen bilder som hadde altfor stor oppløsning i forhold til skjermen på spilleren. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Når jeg skrudde av spilleren og ventet litt, oppdaget jeg at batteriet hadde steget til halvfullt igjen når jeg skrudde den på. Rart... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kan hende det er noe feil med batteriet også Batteriet til min D2 holder ikke akkurat i 52 timer den heller, men jeg bruker Beyerdynamic 770 80 ohm som trekker en del strøm og den er over 1 år gammel. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Men er det slik at bruk av minnekort tar mer strøm? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det vet jeg ikke, men vil anta da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå