Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanlig med 3 mnd. forskudd hos ISP'er ? (bredbånd)

Anbefalte innlegg

Er det flere ISP der ute enn Telenor som fakturerer for 3 mnd. om gangen? Mesteparten av perioden/beløpet (drøye 2,5 mnd.) er ren forskudds-innkreving.

Litt "surt" de skal sitte å tjene renter på kundene på den måten. Er det kun Telenor som har lov til denslags eller er det fritt frem for alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det flere ISP der ute enn Telenor som fakturerer for 3 mnd. om gangen? Mesteparten av perioden/beløpet (drøye 2,5 mnd.) er ren forskudds-innkreving.

Litt "surt" de skal sitte å tjene renter på kundene på den måten. Er det kun Telenor som har lov til denslags eller er det fritt frem for alle?

Homebase sender faktura hver måned. ;-)

Lenke til kommentar

@Malvado, bedt spesiellt om å få 1 mnd. fakturering da eller?

Til det andre du nevner kan jeg bare si at det neppe har noen sammenheng, fordi i løpet av de 7 årene jeg har hatt Telenor ADSL abonementet, aldri har vært for sent ute med å betale en eneste av fakturane.

Forøvrig var det vel et par år siden Telenor plutselig gikk ovre fra mnd. til tre-måneders. (i mitt tilfelle i allefall). Og som andre her nevner er det visst ikke uvanlig praksis blandt ISP'er. Ikke kan det forklares utifra at de vil sikre seg m.h.t. oppsigelse-tid på abo. siden de fleste etter ett års binding kun har én mnd. oppsigelse.

Koker vel ned til at de ser en gylden mulighet til å berike seg på rentebærende/innestående beløp. ;)

Lenke til kommentar

Tror heller ikke det har noe med dårlig betalingsvilje. Er vel heller at ISP og andre ser det som enklere/mere lønsomt å inkreve pengene på forhånd.

Men ser ikke helt at de kan ha så store renteintekter med dagens rentenivå..... Men det hjelper vel på med tanke at de slipper å legge ut for alle utgiftene i en mnd eller tre før kundene betaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...