Mr.M Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Er det flere ISP der ute enn Telenor som fakturerer for 3 mnd. om gangen? Mesteparten av perioden/beløpet (drøye 2,5 mnd.) er ren forskudds-innkreving. Litt "surt" de skal sitte å tjene renter på kundene på den måten. Er det kun Telenor som har lov til denslags eller er det fritt frem for alle? Lenke til kommentar
jarah Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kan svare deg at jeg har akkurat det samme, Signal.no tar giroen 3 mnd av gange. Ikke at det plager meg noe særlig økonomisk o.l... Bare så du vet Lenke til kommentar
troari Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Er det flere ISP der ute enn Telenor som fakturerer for 3 mnd. om gangen? Mesteparten av perioden/beløpet (drøye 2,5 mnd.) er ren forskudds-innkreving. Litt "surt" de skal sitte å tjene renter på kundene på den måten. Er det kun Telenor som har lov til denslags eller er det fritt frem for alle? Homebase sender faktura hver måned. ;-) Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er ikke noe ulovligt eller uvanligt å kreve forskudsbetaling. Sitter selv på NTEBB nå, og innbiler meg at jeg her faktisk betaler etterskudsvis. 1 mnd mellom faktura, så muligt jeg tuller og driver å betaler en mnd fram i tid..... :!: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tja, telenor fakturerer meg 1mnd av gangen her. Måten du blir fakturert på er sikkert avhengig av om du har noen betalingsanmerkninger fra før av og om du er student eller ikke. Kanskje også avhengig av kredittvurderingen så blir det laget et betalingsmønster. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Helt vanlig med forskuddsbetaling. Jeg har Eidsiva som ISP. 3 mnd forskudd Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 @Malvado, bedt spesiellt om å få 1 mnd. fakturering da eller? Til det andre du nevner kan jeg bare si at det neppe har noen sammenheng, fordi i løpet av de 7 årene jeg har hatt Telenor ADSL abonementet, aldri har vært for sent ute med å betale en eneste av fakturane. Forøvrig var det vel et par år siden Telenor plutselig gikk ovre fra mnd. til tre-måneders. (i mitt tilfelle i allefall). Og som andre her nevner er det visst ikke uvanlig praksis blandt ISP'er. Ikke kan det forklares utifra at de vil sikre seg m.h.t. oppsigelse-tid på abo. siden de fleste etter ett års binding kun har én mnd. oppsigelse. Koker vel ned til at de ser en gylden mulighet til å berike seg på rentebærende/innestående beløp. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tror heller ikke det har noe med dårlig betalingsvilje. Er vel heller at ISP og andre ser det som enklere/mere lønsomt å inkreve pengene på forhånd. Men ser ikke helt at de kan ha så store renteintekter med dagens rentenivå..... Men det hjelper vel på med tanke at de slipper å legge ut for alle utgiftene i en mnd eller tre før kundene betaler. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Dersom man ikke angir spesifikt hva man ønsker, så blir man satt opp på en 3 eller 6 mnd betalingsplan. Dette kan endres hos de fleste leverandører, til det man selv ønsker (1, 3, 6, 12 mnd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå