squirre Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei. Drifter til vanlig flere 2003/08 AD servere, men har svært liten erfaring med å sette opp og konfigurere terminalservere. Trenger derfor en som kunne tenkt seg å hjelpe meg i mål med konfing av Remote Desktop på en 2008 server. Det jeg trenger hjelp til er oppsett og sikring av hva bruker får tilgang til og slikt. Ser ikke ut som mine GPO kunnskaper strekker til her. Er villig til å betale for å få den hjelpen jeg trenger, men er uaktuelt med per time normal konsulentpris. Send noen ord om erfaring på remote desktop 2008 server. Jeg skal lage en spec som vi kan jobbe ut fra. Hvis noen er intr. send meg en priv. Trenger også inspill på hardware krav til denne ASP løsningen med srv2008. Mye minne bør man ha til 5 brukere i første omgang? Applikasjoner er standard Office, samt IE. Hva med xDSL krav? Er det nok med 2 SDSL, eller bør den økes til 4? Lenke til kommentar
squirre Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det var da skuffende at ingen var interessert Lenke til kommentar
Franken Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kanskje ikke så rart når du tydeligvis skal tjene penger på dette, men ikke er villig til å betale prisen det koster for å få profesjonelle til å se på det. :-) Lenke til kommentar
squirre Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Er helt klart villig til å betale for det, ikke misforstå det. Tenkte mer hvis noen ville ta det på kveldstid, enn gjennom dag jobben. Da kunne jeg like gjerne ringt direkte til firmaet. Dessuten er det ikke komplett oppsett jeg er ute etter, men en guiding og hjelp når jeg står fast. Beklager hvis det kom dårlig fram. Kanskje ikke så rart når du tydeligvis skal tjene penger på dette, men ikke er villig til å betale prisen det koster for å få profesjonelle til å se på det. :-) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Så det du ønsker er at noen skal være illojale ovenfor sin arbeidsgiver, bruke fritiden sin på det og samtidig jobbe svart, uten at du betaler full pris for jobben? Lenke til kommentar
squirre Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Tror bare jeg legger denne død. Ble bare useriøst. Er jo ikke sikkert at alle som kan dette jobber med IT til daglig! Makan. Så det du ønsker er at noen skal være illojale ovenfor sin arbeidsgiver, bruke fritiden sin på det og samtidig jobbe svart, uten at du betaler full pris for jobben? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja, det blir ganske useriøst. Poenget mitt er at om du ikke er villig til å betale så er det ikke sikkert du får noen som vil hjelpe. Det du spør om er faktisk teknisk sett ikke rent lite, og samtidig kan rett kompetanse være dyrt. I tillegg så er det ganske løse "rammer" du spesifiserer, og samtidig påpeker du at du ikke vil betale pr time. Siden dette er noe du skal bruke i jobb sammenheng/i bedrift så regner eg ikke med at du er på jakt etter "konsulenter" med gutteromserfaring? Så det du vil ende opp med er enten selvlærte konsulenter som ikke jobber med dette til daglig(og du kan fort få feil råd eller gal hjelp), eller, det mest sannsynlige, du finner noen som jobber med dette til daglig og som er villige til å gjøre det svart og uten at arbeidsgiver vet det(illojalt). I tillegg kan du ende opp med at du trenger ytterligere hjelp og da må du ofte pent vente til vedkommende har tid(på kveldstid) i tillegg til at man sjeldent får noen form for garantier for jobben som er utført. Det er godt mulig eg svartmaler hele prosjektet nå, men setningen "men er uaktuelt med per time normal konsulentpris" provoserer meg en del Eg ser nok av den type arbeid i det daglige hvor bedriften enten utsettes for risiko, driftsmessige problemer og/eller halvferdige jalla løsninger. Men bevares, du kan og være heldig. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Er enig med nomore, er ingen med profesjonell kunnskap om emnet som er villig til å jobbe gratis for andre som skal drive dette som yrke. Det er også litt av grunnen til at vi IT-konsulenter har jobb, hvem er vel interessert i å undergrave sitt eget yrke? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Med tanke på at jeg bruker å regne på alt mellom 30K+++ på en slik løsning (arbeide + server) Havner fort på 70K og det tar gjerne en dag eller tre med konfigurering av brannmur, innsetting av brukeropplysninger oppsett i AD ++++ så tviler jeg på at noen gidder å "lære" deg dette gratis for at du skal tjene penger på det. Det er en god del arbeide og kursing for å sette seg inn i terminalservere og konfigurere det akkurat slik kunden ønsker det. Ikke noe jeg ville stupt med hodet først ned i uten å ha tid til å sette meg godt inn i det først. PS: Hvis du sier du drifter flere AD servere og IKKE kan sette bruksrettigheter... Så tror jeg du muligens trenger ett kurs eller fire... Skal du ha ett tips: Kjøp og les en bok om oppsett av 2003SBS server der du har "alt" sett opp en 2003SBS server (helst 64bit) med minimum 4GB med minne (hvis du senere begynner å kjøre SQL så regn med at SQL+exchange kommer til å dra en del minne) Anbefaler denne: http://www.amazon.co.uk/Windows-Business-A...1440&sr=8-2 Beklager at jeg ikke orker å hjelpe deg, men det tar for mye tid og jeg får ikke følelsen at du er villig til å betale meg 10-20K i konsulenthonorar for hjelpen med oppsettet.. Endret 12. desember 2009 av Lock-Aze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå