RamGuy Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har lekt meg litt med remote desktop de siste dagene, og det var ikke akkurat store jobben å få dette til å fungere på det lokale nettverket hjemme! Nå skulle jeg helst fått til å kunne koble meg fra jobb og til maskinen min hjemme, og her blir det plutselig en smule vanskeligere! Er det noen som kunne klarte å forklare meg hva som må til, om det overhode er mulig å koble seg via Windows Remote Desktop fra Windows XP Professional maskinene på jobb til min Windows7 Ultimate maskin hjemme? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du må åpne ruteren din for port 3389 mot den ip adressen som Vista pcen din har (den du vil ta over via Remote Desktop). Du må også konfigurere firewallen på den pcen du skal ta over, og åpne for trafikk på port 3389. Om du ikke har fast IP adresse på internett, må du bruke et program som oppdaterer seg når du får nye IP adresse over nett. F.eks no-ip.com etc gir deg både gratis domene (f.eks ramguy.no-ip.biz) og programvare for å oppdatere domenet med den IP adressen du til en vær tid har. Så når du skal koble deg til din pc fra internett, kobler du deg til f.eks ramguy.no-ip.biz hver gang. Du kan selvsagt også bruke egne domener etc, men da koster det penger. jeg har kjørt en slik løsning i flere år nå, og det funker kjempe bra. Så lenge du har en ruter som støtter dette, og du har åpnet opp i firewallen din, så er det bare tut å kjør. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Men vil det påvirke andre i heimen som kobler seg opp til jobb via Remote Desktop her hjemme? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Tror jeg kanskje kan forsøke meg med Teamviewer, virker veldig enkelt og greit i bruk? Fungerer hvert fall bra her hjemme, men jeg vet ikke hvordan det er over internett kontra LAN? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men vil det påvirke andre i heimen som kobler seg opp til jobb via Remote Desktop her hjemme? Det vil ikke påvirke de andre som kobler seg til FRA deres hjem til jobb pcer. Men du kan bare ha en pc hjemme hos dere som dere kan koble dere TIL via remote desktop. Har ikke testet ut om det funker å endre standard port til remotedesktop, og derfor blir det ikke lett å ha flere pcer kjørende hjemme som man kobler seg TIL fra internett. Men det vil ikke påvirke de der hjemme slik som du beskriver det. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tror jeg kanskje kan forsøke meg med Teamviewer, virker veldig enkelt og greit i bruk?Fungerer hvert fall bra her hjemme, men jeg vet ikke hvordan det er over internett kontra LAN? Teamviewer fungerer helt utmerket til formålet, bruker den løsningen selv. Du slipper å konfigurere brannmur/router og hastigheten er god. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Endte opp med Teamviewer, som ikke bare er genialt men også gratis! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Selv bruker jeg Hamachi (VPN) og Remote Desktop. Funker som fillern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå