simen236 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) La oss si at det er en AMD quad core processor på 3GHz klokkehastighet, og en intel processor med samme specs. Er disse processorene like bra, kjappe og kraftig? Jeg lurer på dette fordi AMD's processorer er billigere enn Intel's. Endret 24. november 2009 av simen236 Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Intel er litt raskere på fleste ting Per Mhz, Men spill har det ikke veldig mye si for hva du går for. Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Er en artikkel på Wikipedia om dette : Megahertz myth Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg fant en quad core Intel processor på komplett som har 2,6 GHz. Til samme pris fant jeg en quad core AMD processor på 3,4 GHz. Denne forskjellen dere snakker om kan da ikke utgjøre så mye som dette? Ville dere gått for AMD processoren i denne sammenengen? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg fant en quad core Intel processor på komplett som har 2,6 GHz.Til samme pris fant jeg en quad core AMD processor på 3,4 GHz. Denne forskjellen dere snakker om kan da ikke utgjøre så mye som dette? Ville dere gått for AMD processoren i denne sammenengen? Det spørs. Hvilken socket bruker du nå og hvilket hovedkort. Dersom du har for eksempel et am2/+ eller am3 kort kan du like godt gå for en ny amd prosessor siden du da slipper å skifte ut hovedkort osv, men dersom du skal kjøpe alt nytt ville jeg gått for Intel sin I5. Lenke til kommentar
wim Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) For å finne ut ytelsen til en cpu kontra en annen så ville jeg ha googlet modellnavnet til begge prosessorene jeg var interessert i, for eksempel Phenom II 965 Black Edition vs i5-750 benchmark Endret 25. november 2009 av wim Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tom's Hardware > Performance Charts > Processors > 2009 Desktop CPU Charts Er det Intel Core i7-920 vs AMD Phenom II X4 965, du tenker på? Da er i7-920 et bedre valg i de fleste oppgaver! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tom's Hardware > Performance Charts > Processors > 2009 Desktop CPU Charts Er det Intel Core i7-920 vs AMD Phenom II X4 965, du tenker på? Da er i7-920 et bedre valg i de fleste oppgaver! Her bør vell trådstarter spesifisere hva maskinen skal brukes til. Disse prosessorene er ganske high-end til og med for spilling. Skal maskinen brukes til vanlige ting + litt spilling holder en i5 prosessor i massevis. Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Takk skal dere ha, akkurat dette her jeg ville vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå