The Ghost Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) tilfeldig bilde av MR2 og 90' tallet Endret 4. desember 2009 av The Ghost Lenke til kommentar
GSM Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Som førstebil bør man ha noe som er lett og billig å skru på, og da faller MR2 bort.. de er knotete å skru på, og toyota er ikke akkurat billigst på deler. De fleste eksemplarer man finner er "ungdomskjørt", altså fin i lakken og herpet under panseret (eller motorlokket i MR2 sitt tilfelle:P). Savner min gamle MR2 , men herregud for et pengesluk... Dessuten MÅ man nesten ha turboutgaven da 3SGE maskinen er grusomt slapp. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 uff så stygg den 80s mr2`en er. Støtter de tradisjonelle forslagene her som det er lett å skaffe deler til. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Bmw. Lett og billig å skru på (skruer som IKKE knekker imotsetning til japsebiler ) God tilgang til deler uorginalt: koed og gsbildeler. evt bilxtra/mekonomen osv. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Bmw. Lett og billig å skru på (skruer som IKKE knekker imotsetning til japsebiler ) God tilgang til deler uorginalt: koed og gsbildeler. evt bilxtra/mekonomen osv. Haha, skal love deg at skruene på bimmers sitter like godt fast som på en japsebil Men BMW er greie å skru på,kommer så klart litt ann på modell og utstyrsnivå. Letteste å skru på er Boble, men det er vel ikke et alternativ Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skruene sitter godt ja, men de knekker ikke Hadde japse før, galant, og der knakk 6 av 8 skruer på lykterammen På bmwen har jeg enda ikke knekt en eneste skrue Lenke til kommentar
GSM Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skruene sitter godt ja, men de knekker ikke Hadde japse før, galant, og der knakk 6 av 8 skruer på lykterammen På bmwen har jeg enda ikke knekt en eneste skrue Det er nok bare tilfeldigheter. Skruene på BMW er ikke laget av noe mer eksotisk enn skruene på andre biler Problemene får man helst på biler som har blitt skrudd på av folk som ikke har helt peiling, og glemmer å smøre skruene, skru til med rett moment osv. Gitt at skruen sitter hardt nok så knekker du hodet uansett vilke bilmerke man måtte skru på. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Det har med hvilket materiale de bruker. Japsemerker, iallefall mitsu, bruker såkalte økoskruer som knekker for ingenting Det gjør ikke bmw Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 det med at skruer knekker kommer selvfølgelig an på metallet, det som gjerne skjer er at metallet korroderer til det punktet at det sitter hardere fast i gjengene enn det som er igjen av styrke i stålet. Skruer som knekker er gjerne de som blir utsatt for salt i understell osv. Har aldri hørt at bmw er noe bedre enn andre biler på dette. Jeg skiller egentlig bare på gammelt og nytt Det er ikke nok med dyre skruer da, du trenger bra stål på gjengene også. kjøpte meg nye lange bolter til navene på sierraen min på kollevoll rallyimport tidligere i kveld. DE virker f* meg solide og skal monteres i morgen. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Joda er nok dårligere byggekvalitet på japsebiler en tyskerbiler. Tviler på at lykterammen og sånn er spesielt utsatt for salt. Knakk også bolten til klaven på mitsuen, bmwen som har gått dobbelt så langt (400 000) og er 4 år eldre har jeg enda ikke hatt til overs å knekke en eneste skrue eller bolt på Så noe er det iallefall. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 mulig de bruker smidd metall på bolter og skruer, og gjør de det er det kjempekudos da de egentlig ikke tjener noe på det da probleme kommer leeeenge etter at garantien har gått ut. Har alltid hatt inntrykk av at bmw har bra kvalitet, men litt laber rustbeskyttelse på eldre modeller som de fleste andre biler fra samme era. Motor og gir er de ihvertfall utrolig flinke på Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Karroseri har gått 409 000, og har bare et lite hull i gulvet, ellers rustfri sist gang tektylert var vel i 99 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Kan skrive under på at Effetiv sin Galant hadde skruer av litt laber kvalitet. Jeg tror hele fronten, inkludert lykteramme, grill, frontfanger osv holdes sammen av rundt 5-10 skruer, istedenfor de 30 som skal være der Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Volvo 760 TDI eller turbo Den mest vanlige med PRV-motor (760GLE) er noe herk. Det har jeg finni ut av. Den beste av de PRV motoren er 88'mod-> hvor du faktisk slipper å demontere halve motorrommet for å skifte tennplugger Den er kjempebehagelig å kjøre, får du tak i en turbo så drar den greit, men det gjør GLE'n å. Lette å skru på, grei forsikring, billige deler samt at de er lett å få tak i. Men du bør ha litt greie på PRV'n før du evt skaffer deg en sånn en, for det fikk jeg erfare. Holder bra og tåler julig til noe ryker. Men 760 er jo en luksusutgave av 740, og er en kod sammenblanding av 740, 850 og 940 Eneste minuset igjen med V6-ern er at den er litt glad i bensin, mne angrer ikke på at jeg kjøpte den, angerer mer på at jeg solgte den Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Mercedes W210 -320 Trolig den beste og samtidig mest realistiske introduksjonen du kan få til livet bak rattet. Lenke til kommentar
makila Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 The Ghost: Du sier du betalte 3600,- for delkasko på MR2'en. Det er da med bilen registrert på deg, ikke foreldre? Hvor mye betaler du for å forsikre MK2'n? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Da står den nok på min mor ja, om jeg skulle hatt den i mitt navn da jeg er under 23/24 år og uten noe bonus ville forsikringa kommet oppi 20.000,- i året ..... Lenke til kommentar
makila Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Okey, måtte bare spørre. Jeg sjekket nemlig opp for et par uker tilbake hva jeg måtte betale for å forsikre en MR2 og da havna jeg nærmere 20k jeg også. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Joda er nok dårligere byggekvalitet på japsebiler en tyskerbiler. DET er bare tull og tøys, litt som Mac fanboysa som mener Mac er best, fordi det bare er sånn. Forskjellen er like stor tyske merker seg imellom, som mellom tyske merker og japsemerker. Dessuten varierer byggekvalitet og løsninger stort mellom de ulike modeller fra ulike produsenter. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fraråder deg og kjøpe volvo 240/740 dyre deler, er litt meir glad i fludium en de som er normalt i forhold til de du får tilbake fra bilen, og dårli vekk fordeling, livsfarlige biler, BMW har mange gode biler, anbefaler deg og styre unna E30, og di gammle stygge hurve bilene, ellers har eg ikkje mykje vondt og sei om MB, litt domt med splita bakaksling, men ellers er rekke 6-erane noke av de beste du får innafor motor, viss du skal hive litt penga i de, kan du jo slå til med en sprek 4-ar i en CLK 200 Avantgarde, noke som e noke av de råaste du får, ellers så har du jo gamle gode Ford Taunus som e sinnsvak bil, men styr unna volvo og E30, ellers har eg kun et veldig godt råd, ikkje rådfør deg med andre, då får du aldri kjøpt deg bil, bare sleng bilen på en NAF kontroll, viss du e medlem e de billige 500 kr, i forhold til ka du får vete om bilen sin tekniske stand. - Skjøl kjøre eg E230, med 40/40 senking, sportsunderstell, drømmebil for meg, men desverre e de litt lite power, og automat, men en super bil viss du ikkje e typen til og bare fare og hærje, då må du kjøpe deg en mb E190 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå