Jon1234 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hei! Noen som vet hvor man kan få solgt dyre våpen, armour etc. Har funnet en god del ting som er verdt mellom 10 og 32 tusen og skulle gjerne kvittet meg med dem og heller brukt pengene til training el, men handelsmennene har jo sjelden mer enn 2500 å kjøpe for. Gidder ikke å kjøpe 1000vis av scrolls og potions jeg aldri får brukt, som en slags betaling. Vil handelsmennene få mer penger senere i spillet? Eller må jeg nøye meg med 2500 septims for et sverd som er verdt 32000 (Magebane)?? Takk! Mvh Jon Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 har hørt at det skal være en mudcrab med masse penger nord for en innsjø et sted. Den ser ut som en vanlig mudcrab, men du kan altså snakke og handle med den. Kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Spillet er designet slik at det ikke skal gjøre det lett for deg å bli rik i en fei. Dette er ofte et problem i mange spill av denne typen, og derfor har ikke handelsmennene så mye penger. Lenke til kommentar
Jon1234 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 I en fei og i en fei fru Blom. Har jo spillt en stund og slitt hardt for å finne våpnene da! Hehe! Så det er ikke meningen at man skal få solgt slike dyre ting? Lenke til kommentar
nord Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 off topic: kan noen gi en kort forklaring på hva morrowind går ut på? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 En kar som kalles Creeper i Ghorak Manor i Caldera har 5000 hver 24. time. Kjøp ting av han så han får masse penger...Selg det dyre. Sov i 24.timer (du kan sove rett ved siden av han) og selg det du kjøpte. (du må kanskje sove flere ganger.) Nord: Les et review Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 let litt på noen engelske morrowind - tips og triks forum. Mener jeg fant noe om mudcrab der en gang. Har ikke spilt morrowind på en stund nå, så jeg husker ikke hvilken side. Lenke til kommentar
Jon1234 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Takk! Det var slettes ikke dumt! Nå får jeg endlelig råd til litt enchantsments! Lenke til kommentar
simes Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 En kar som kalles Creeper i Ghorak Manor i Caldera har 5000 hver 24. time. Kjøp ting av han så han får masse penger...Selg det dyre. Sov i 24.timer (du kan sove rett ved siden av han) og selg det du kjøpte. (du må kanskje sove flere ganger.) Ja, han er best. Det er han jeg har tjent alle pengene mine på. har hørt at det skal være en mudcrab med masse penger nord for en innsjø et sted. Den ser ut som en vanlig mudcrab, men du kan altså snakke og handle med den. Kan noen bekrefte dette? Dette må undersøkes nærmere. Det er jo alt for mange ting i spillet som man kan få over 50k for men det er jo umulig å få solgt tingene til noe i nærheten av hva de er verdt. Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Mudcrab merchant finnes. Holder til på en øy utenfor Vivec hvis jeg ikke husker helt feil. Har aldri tatt meg bryet med å finne denne mudcrab merchant selv, beholder alle tingene som er for dyre til å selge Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Den derre mudcrabben er ikke så super som man skulle tru, den har ikke mer en 10000. Den beste måten er vel å finne og legga inn plugins. Det finnes sikkert ei plugin med kick arz merchants. Eller så kan du jo altids edite traderne, sånn at de får meir peng. Jeg liker at de har lagd sånn som det er da, det er morro med pengeproblemer(ikke ironi). Lenke til kommentar
Quasit Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 jeg har lasta ned en merchant som heter zed fra internett, fra morrowindsummit.com eller noe, han har en million gp og får det igjen etter 24 timer, er litt fegt, men jeg har runda det allerede så det driter jeg i Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Invester i Tribunal exp. set. Der er det en del merchants som i hvert fall har opp imot 10.000, og tillegg er det et museum som kjøper alle "unique" items til halvparten av det de er verdt, opp til max 30.000, tror jeg. Har klart å få over 300.000 ved å selge diverse greier rundt omkring i Mournhold. Dessuten er Tribunal ganske bra også... Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Spillet er designet slik at det ikke skal gjøre det lett for deg å bli rik i en fei. Dette er ofte et problem i mange spill av denne typen, og derfor har ikke handelsmennene så mye penger. Et problem i alle crpg spill jeg har spillt egentlig. Morrowind også. Uten å ha instalert noen cheats (plugings), uten å ha overnattet hos Creeper eller Mudcrab bare for å utnytte 24h cycle, så er karakteren min styrtrik. Og nei han startet ikke med mye i merchant, men det har sefølgelig kommet seg etterhvert. Og noen handelsmenn med altfor lite penger vil jeg ikke si hjalp å holde meg "fattig", det var mer bare irriterende. (Helt til jeg fant ut at jeg har jo ikke bruk for dem. Karakteren min bryr seg nå ikke om matrielle goder lengere. Til og med begynt å lære seg å sloss uten våpen. Og vil noen ha penger så er det bare å gi, har så usakelig mange av dem uansett. Hvor? I en "pocket off storing" eller noe. Eller så er penger utrolig små... ) Andre tiltak burde vært gjort for å holde styr på økonomien. Eneste crpg jeg har vært borti som har var nogenlunde bra på det var faktisk MMIX, utrolig nok. Hilsen Gaute EDIT: Men det ser jo ut som Bethesda skjønte dette, og gjorde forbedringer til Tribunal. For akkurat de dyreste tingene (10000+) bør ikke vanelige folk ha råd til å handle i overalt. Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Eneste poenget med penger etterhvert er jo enchanting. Ellers får du jo ikke kjøpt noe som er virkelig bra å ha noe sted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå