brback Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei, det jeg lurer på står vel beskrevet høvelig i tittelen. Lurer på om hvis man tar to tilsynelatende like emner ved forskjellige skoler, vil det det da gies studiepoeng reduksjon hvis disse emnene overlapper hverandre? Lenke til kommentar
brback Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Hvem er det da som avgjør om disse emnene overlapper hverandre? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Den skolen du søker emnene innpasset ved, altså normalt den skolen du vil ha vitnemål hos. Lenke til kommentar
brback Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Okei, tror jeg må utdype problemet mitt bedre for at det skal bli forståelig. Til våren regner jeg med å ha en Bachelor i Informatikk, denne graden inneholder 15 studiepoeng matematikk. Vurderer å ta et årsstudium/bachelor i matematikk, og det er vel da sannsynlig at dette vil inneholde de 15sp jeg allerede har tatt. I utgangspunktet tar jeg gjerne matematikk emnene jeg allerede har gjennomført på nytt igjen, i en ny grad. Det jeg ikke vil risikere er at lånekassen trekker støtte pga overlapping. Hvis jeg ikke søker om innpassing, vil jeg da kunne gjennomføre et matematikk kurs uten reduksjon i poeng/støtte, selv om et nytt matematikk emne vil overlappe det jeg allerede har tatt i bachelor graden? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det burde du vel ganske enkelt kunne løse ved å bytte ut det/de matematikkemnet/-ne du allerede har med emner du ikke har? Matematikkemner er a dime a dozen eller så, og årsstudier pleier å være fleksible. Lenke til kommentar
brback Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Joda, men tanken var vel å forbedre kunnskaper/karakter, da jeg sto med nest svakeste karakter. Hadde matematikk på 1.året, og det ble ikke brukt mye i de senere emnene så er høvelig blank på det nå. Ønsker å ta en master senere som vil kreve kunnskaper innenfor matte, og emnet jeg har gjennomført vil det vel være større fordeler å ha god kontroll på. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Lånekassen trekker ikke støtte, men de omgjør ikke til stipend. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå