Gå til innhold

Kan man lære seg til og like kaffe ?

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Kaffemaskin" er oppskrytt til de grader. Mye stress for én kopp kaffe, og vil nok bli stående ubrukt, i hvert fall til noen som ikke liker kaffe enda!

Har selv jobbet som "barista" på en kaffebar.

Kjøp en god trakter som klarer å varme vannet godt, og kjøp en vanlig pose kaffe på Rema.

Friele Frokostkaffe er mild, billig (17kr for en pose) og helt grei om man ikke blander den for mørk, da har den en tendens til å bli sur.

Hold deg unna frysetørret kaffe som du bare blander ut i varmt vann, dette er kun i kaffeselskaper hos besteforeldre, eller ikke har noe annet for hånden og man bare må ha en kopp kaffe "NÅ!".

Lenke til kommentar
"Kaffemaskin" er oppskrytt til de grader. Mye stress for én kopp kaffe, og vil nok bli stående ubrukt, i hvert fall til noen som ikke liker kaffe enda!

Har selv jobbet som "barista" på en kaffebar.

Absolutt ikke oppskrytt, og blir ihvertfall ikke stående ubrukt. Det er ikke tilfellet her.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med å drikke kaffe alene for å få i seg koffein. Man blir ikke piggere om man drikker det regelmessig, man blir bare avhengig av kaffe for å bli "normal".

Because caffeine is primarily an antagonist of the central nervous system's receptors for the neurotransmitter adenosine, the bodies of individuals who regularly consume caffeine adapt to the continual presence of the drug by substantially increasing the number of adenosine receptors in the central nervous system. This increase in the number of the adenosine receptors makes the body much more sensitive to adenosine, with two primary consequences.[69] First, the stimulatory effects of caffeine are substantially reduced, a phenomenon known as a tolerance adaptation.
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor jeg sa det, men jeg mener du får mye bedre kaffe med maskin eller barista. En dårlig investering er det, men om hele familien drikker kaffe døgnet rundt så er det ganske greit å ha.

At kaffen har potensiale til å bli bedre kan vi være enige om!

Men i forhold til pris og arbeid for en kopp kaffe, så er det litt oppskrytt.

Og det kan ha med at jeg forventer et så utrolig mye bedre resultat, enn det jeg ofte får servert ut av en slik "hjemmemodell".

Lenke til kommentar
Anbefaler å begynne på en skikkelig måte, du får en dårlig erfaring om du begynner med billig euroshopper-kaffe i en skitten og gammel europris-trakter.

Kjøp deg en dyr filterkaffe eller en kaffemaskin/barista, det er absolutt verdt prisen!

Pfff jeg begynte med pulverkaffe og varmtvann fra springen :)

Lenke til kommentar

Ingenting med det å være voksen tilsier at du hverken skal like øl, alkoholdrikker, kaffe, røyk, cigar osv. En del unge får også mageknip av kaffe og da er det bare å holde seg unna istedet for å lide seg gjennom kaffeselskaper.

Personlig liker jeg kaffe, men begynte å drikke det fast forholdsvis sent og fordi det har gunstige effekter (ikke koffein). Ellers lages det jo mye sur og skvipete kaffe rundt om kring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kaffe for helsa

Kaffe står utrolig nok for over 60 prosent av antioksidantene vi får i oss i det norske kostholdet. Fem kopper om dagen beskytter mot mange utbredte sykdommer. Men ikke drikk mer.

Sikkert skrevet av noen som vil ha en unnskyldning til å drikke mere kaffe ;)

Jeg er 32 år, og har enda ikke lært meg å drikke kaffe. Ser ikke vitsen, akkurat som med røyk. Det betyr bare enda en ting man må gjøre om morgenen for å komme i gang. Jeg kommer meg helt fint i gang uten kaffe eller andre koffeinholdige drikker.

Og selv uten kaffe er jeg så godt som aldri syk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...