Magronmhr Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei! Begynte å trene styrke for ca. en måned siden. trener regelmessig 2-3 ganger i uken på treningsstudio og noen ganger hjemme. hjemmetreningen kan være for eksempel enkle øvelser som sit-ups, manualer osv. Er 1,86 meter høy og veier 75 kg hvis det hjelper på valget. Skal ha et kosttilskudd i tillegg til multivitaminkapsler. Hva må jeg velge? Er proteinpulver noe å satse på? Hva anbefaler dere? Hvordan er 90+ og 100% Whey protein Takk på forhånd. Mvh Magnus Rønning. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ikke noe bekymre deg for. Protein pulver kan du vurdere hvis du ikke har tilstrekkelig med protein gjennom kosten, og det er heller ikke så mye du skal ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ikke noe bekymre deg for. Protein pulver kan du vurdere hvis du ikke har tilstrekkelig med protein gjennom kosten, og det er heller ikke så mye du skal ha. Samt hvis du ikke liker å dra med deg tunfisk og dall for å spise etter trening, men heller foretrekker en shake og eventuelt en banan. Proteinshake er enkelt og greit å få ned, forutsatt den smaker greit. Etter hva jeg har har hørt av folk som bruker 90+, så smaker det dritt. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 100% Whey Protein med jordbær smaker godt. Jeg har selv gått over til Whey Tech, da det er et Isolat, mens 100% Whey Protein er et konsentrat. Koster ikke så mye mer heller. Men om det faktisk utgjør noen forskjell eller ikke blir vanskelig for meg å si noe om. Les mer selv i tråden om kosttilskudd. Denne tråden burde også forsåvidt ligge under kategorien "Trening og kosthold > Kosthold og tilskudd" Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Offtopic: Slutt å ta sit-ups, du får dårleg treningsutbytte og risikerar ryggplager. 90+ er grei "bang for buck", men smaken er så som så, brukar det sjølv fordi det passar bra på eit studentbudsjett. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 hva er forskjellen på konsentrat og isolat? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvis du styrer kosten litt, så er ikke noe tilskudd nødvendig. Med trening 2-3 ganger i uken, går ut i fra at du ikke har noe strongman eller bodybuild treningsprogram..) så får du lett nok proteiner igjennom kosten. Spis kylling, fisk(spesielt tunfisk), scampi, egg, ost, melk, hestekjøtt(skal være det best på protein innholde, men vanskelig å få tak i). Masse proteiner å hente der Skal du ha noe for å øke styre, så kjøper du kreatin. Det har faktisk en dokumentert effekt! Men hvis du ikke kjører på med et godt program, vil også dette være bortkastet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Mine anbefalinger er kreatin, tran\selolje (helst sistnevnte, men det er dyrere) og evt protein om du har dager hvor inntaket er dårlig, eller om du er som meg som ikke orker fast føde om morgenen eller like etter trening. Sjekk ut nybegynnertråden for tips til treingsprogram både med egen kroppsvekt og på studio. Et 5x5-program er ofte en god start for både styrke og volum Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Mine anbefalinger er kreatin, tran\selolje (helst sistnevnte, men det er dyrere) og evt protein om du har dager hvor inntaket er dårlig, eller om du er som meg som ikke orker fast føde om morgenen eller like etter trening. Sjekk ut nybegynnertråden for tips til treingsprogram både med egen kroppsvekt og på studio. Et 5x5-program er ofte en god start for både styrke og volum Hvordan er det med kreatin, og hva gjør det med kroppen. Tusen takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 En veldig forenkling er at musklene får mer energi av kreatin, du greier å yute litt mer med enn uten. Du finner kreatin i en rekke matvarer, men mengdene er som regel sparsomme. I biff er det endel, men det koster jo ganske mye å få det i store doser gjennom maten. Noen få får ikke effekt av kreatin, men hos de aller fleste vil man kunne trene litt hardere, og styrken og utholdenheten øker. Kreatin monohydrat er det rimeligste produktet og som har best dokumentert virkning. Ulempene med kreatin er at musklene binder mer vann og du vil gå opp litt i kroppsvekt mens du bruker det, når du slutter går du ned i vekt igjen. 1-3 kg er ganske normalt å gå opp. Musklene får pga vannet naturlig nok litt større volum under en kreatinkur. Om du har nyreproblemer bør du snakke med en lege før du evt begynner på en kur. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 En veldig forenkling er at musklene får mer energi av kreatin, du greier å yute litt mer med enn uten. Du finner kreatin i en rekke matvarer, men mengdene er som regel sparsomme. I biff er det endel, men det koster jo ganske mye å få det i store doser gjennom maten. Noen få får ikke effekt av kreatin, men hos de aller fleste vil man kunne trene litt hardere, og styrken og utholdenheten øker. Kreatin monohydrat er det rimeligste produktet og som har best dokumentert virkning. Ulempene med kreatin er at musklene binder mer vann og du vil gå opp litt i kroppsvekt mens du bruker det, når du slutter går du ned i vekt igjen. 1-3 kg er ganske normalt å gå opp. Musklene får pga vannet naturlig nok litt større volum under en kreatinkur. Om du har nyreproblemer bør du snakke med en lege før du evt begynner på en kur. Så når du slutter med kreatin vil du gå ned litt igjen, og beholde volumet på musklene? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du vil miste vannet du har lagt på deg, så du vil miste litt størrelse. Men styrken og musklene du har opparbeidet vil du beholde Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Kan vell ta et mulig eksempel med og uten kreatin. Si at du benker 100 kg, så begynner du på et 8 ukers program uten kreatin, etter programmet greier du 110 kg. Om du hadde gått på kreatin hadde du kanskje greid 115 kg etter programmet, men straks du gikk av kuren mista du 2,5 kg i styrke, dels pga t du mister et par kg kroppsvekt og musklenes kreatinlagre reduseres. Så du har da fått ei litt større økning etter treningsprogrammet om du gikk på kreatin. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 En basispakke med proteinpulver, omega3, kreatin og zma er fint for en nybegynner: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/461 Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 hva er forskjellen på konsentrat og isolat? Hvordan er det med kreatin, og hva gjør det med kroppen. Det er MEGET GODT forklart i den tråden jeg nevnte. LES! Hvilket kosttilskudd trenger du?(Kreatin oppdatert) Lenke til kommentar
Knife Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 hva er forskjellen på konsentrat og isolat? Whey isolat er reinere enn konsentart, du får kvalititet når du velger isolate. Men egentlig ikke noe big deal. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 90+ med sjokoladesmak smaker godt både i vann og melk, men best i melk. Synes faktisk det er bedre enn Myoprotein i smak Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 90+ med sjokoladesmak smaker godt både i vann og melk, men best i melk. Synes faktisk det er bedre enn Myoprotein i smak Min 90+ er ikke spesielt god. Det går ikke an å drikke med vann, det smaker helt forjævlig. Jeg må blande det med melk for å få det ned. Da smaker det helt OK, men ikke spesielt godt. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Min 90+ er ikke spesielt god. Det går ikke an å drikke med vann, det smaker helt forjævlig. Jeg må blande det med melk for å få det ned. Da smaker det helt OK, men ikke spesielt godt. +1 Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Har hørt at med for mye protein blir du tjukk. Er det fakta? Vil dere anbefale kreatin? kom gjerne med gode produkter til en grei pris. Hvordan er denne pakken i forhold til pris? http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/461 Endret 30. november 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå