Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få internett på konsoll via pc-en

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har stående én Xbox 360 som desverre står uten internettilkobling.

Situasjonen vår er slik at vi er i et nyetablert boligområde som kun har tilgang på 1Mbit linjehastighet frem til sommeren neste år, da blir fibernettet ferdig utbygd.

Ettersom 1Mbit har en stiv pris, fant vi ut at vi ikke ville betale det, men klarte oss med det mobile bredbåndet vi hadde fra før av.

Jeg har prøvd flere ganger å få internett til Xbox-en via brokobling gjennom pc-en - uten å lykkes.

Jeg ga nesten opp, men så var det kort til til telefonen HTC HD2 var på markedet, den har en "routerfunksjon", som gjør at den kan brukes som en router, og deler wi-fi til nærliggende enheter. Jeg var sikker på at jeg skulle greie å få internett på xbox-en når den kom, men selv ikke det lykkes for midt vedkommende!

Jeg har ikke all verdens peiling på internettilkoblinger, men så vidt jeg vet bruker telefonen IPv6, og xbox-en får feilmeldingen "Kunne ikke motta IP adressen, sjekk router eller modem" ... Jeg har funnet IP adressen som står på pc-en og fylt inn på xbox-en, heller ingen lykke å hente der!

Noen som har en guide til hvordan jeg skal få xbox-en på nett?

Det mobile bredbåndet er fra Telenor, og ja - jeg har brukt krysskabel.

Eneste måten jeg har kommet frem til er å kjøpe trådløs adapter til xbox-en, men ettersom den koster litt og jeg ser på det som unødvendig til midt bruk, vil jeg gjerne la vær å kjøpe en slik.

Om noen lurer på hvordan jeg kan finne på å bruke mobilen som modem så har jeg gratis internettpakke. Jeg har også sjekket de fleste sider jeg kan finne på internett om hvordan å få internett via pc-en, men ingen av disse har virket for meg!

Tusen takk for alle som kan hjelpe meg med dette problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...