FlinkeFreddy Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei Jeg og tre andre leier et hus som har hatt en lekkasje over lengre tid, ca et år, i inngangspartiet. Jeg har søkt informasjon på egenhånd, blant annet lest denne tråden (med skrekk og gru). Jeg begynner å bli bekymret for at det kan være usunt å puste inn lufta. Dette spesielt med tanke på at jeg ha rom noen få meter fra veggen med lekkasje. Som dere ser bor jeg ikke så langt fra lekkasjen. Vannet har en sterk tendens til å trekke mot kjelleren, som er et paradis for "skrukketroll", eller panserdyr. Disse dyrene har jeg hørt trekker seg til fuktige steder. Det er ENORMT mange av dem. Det er ikke en direkte plage for meg, men jeg tenker på at det er en skummel indikasjon på fuktskader. Jeg har informert huseier om forholdet for lenge siden, men signalene jeg har fått tilbake er at det ikke er så farlig. Han har ikke sagt det direkte, men det tolker det faktum at han ikke har gjort noe med det som en avdramatisering. Kom gjerne med innspill! Mvh FrustrertFreddy Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Bumper denne tråden, siden INGEN har lest den Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er nok sopp ja om du har sånne små svarte prikker. Jeg vil nok ikke si at det er livsfarlig, men er jo ikke anbefalt å bo slikt i over lengre tid. Det første man må gjøre er å få stoppet lekkasjen og få tørket rommet, så må man eventuelt rive planker, tapet eller hva det er mugg/soppen har lagt seg på. Er det bare en liten jobb, så kan du jo kanskje gå sammen med kompisene dine og spør huseier om han kan sponse med materiale og kanskje en lavere husleie en mnd om dere gjør det. Er det en større jobb, som gjerne betyr at det er en større fare å bo der, ville jeg avtalt med de andre om å gå til huseier og si at dere flytter ut om ikke noe blir gjort innen en mnd feks. Da blir det verre for han å si nei, og er jo heller ikke så lett å leie ut noe igjen som er fult av mugg/sopp. Men ta gjerne et bilde, lettere for folk å se hvor stor skaden er og da igjen komme med forslag. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 En kompis av meg fikk kraftig lungebetennelse etter å ha bodd i en kjeller med soppinfisert vegg i et halvt år ! Tok lang tid før han ble helt frisk ! Så det er absolutt ikke å anbefale å bo slik over lenger tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå