Gå til innhold

Nvidia eller Ati, hvem vinner kampen om grafikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rusten? Ferie? whaaaat? De tok to litt banebrytende avgjørelse for noen år siden; .13m og DDR2.

Ut ifra sånn det så ut back then ville begge tingene komme på plass i god tid, det spilte seg ikke slik ut. ATI på sin side tok den konservative, de hadde ikke råd til å gamble.

Vi vet alle hvordan det gikk

Og vi vet hvordan det er.

 

nVidia har kommet med sin lille NV35 og feiet ATI av banen i toppsjiktet, en R360 med noen få mhz høyere core frekvens er ikke tilstrekkelig for å ta high end posisjonen tilbake.

 

I mainstream delen har nVidia også fikset litt, de har pakket nv31 (mener 5600) på en annen måte slik at de har kunnet øke klokkefrekvensen litt, konsekvensene av dette ser man i Anandtechs nv35 review.

 

... Men konkuranse er jo godt for oss konsumere

Lenke til kommentar

nVidia er fremdeles størst. For øyeblikket er et nok nVidia som leder kappløpet, vi får se hvordan det blir til høsten, da har vel begge selskapene noe nytt på gang!

 

Håper en moderator stenger denne tråden før det blir for hett her.... :D

Lenke til kommentar
ATi Leder og de vinner  :woot:

 

noob.. ati suckzorz maxzorz elle noke... Intel e' ownage på grafikkmarkedet... moze de derre dære ekle canadier'ne ned i støvlene sine.. dumme hesteidioter.. franskmenn my ass... aj... var visst noen duder i Santa Clara dalen som lagde R300 ..

Wutever

Lenke til kommentar
ATi Leder og de vinner  :woot:

 

noob.. ati suckzorz maxzorz elle noke... Intel e' ownage på grafikkmarkedet... moze de derre dære ekle canadier'ne ned i støvlene sine.. dumme hesteidioter.. franskmenn my ass... aj... var visst noen duder i Santa Clara dalen som lagde R300 ..

Wutever

 

for du har peiling ? :lol:

Lenke til kommentar
ATi Leder og de vinner  :woot:

 

noob.. ati suckzorz maxzorz elle noke... Intel e' ownage på grafikkmarkedet... moze de derre dære ekle canadier'ne ned i støvlene sine.. dumme hesteidioter.. franskmenn my ass... aj... var visst noen duder i Santa Clara dalen som lagde R300 ..

Wutever

 

for du har peiling ? :lol:

 

Går ut i fra at du sanset sarkasmen i det hele

Lenke til kommentar
hvem mener du har best grafikkort i forhold til ytelse, penger brukervennlighet

 

Ytelse: Nvidia (såvidt)

Pris: ATI vinner klart.

Brukervennlighet: ATI trenger ikke to sloter, finnes tilgjengelig. Ingen av de er akkurat vanskelig å bruke.

 

Det må sies at selv om nvidia har et hakket hvassere kort, så bråker dette mye mer, krever mer plass, har delvis uferdige drivere og ikke minst koster mere. 5900 kommer heller ikke i butikkene for om en måned tidligst. 9800 pro er tilgjengelig, utprøvd og billigere. Det er i mine øyne ikke no tvil. ATI rocker.

Lenke til kommentar

Spar oss for tåpelige tråder...Dette er en tråd som kun er her for å provosere til krangel mellom nVidia tilhengere og ATi tilhengere.

For å gjøre en ting klart: en nVidia-fan vil mest sannsynlig alltid være en nVidia fan, og en ATi-fan vil mest sannsynlig alltid være en ATi-fan.

Jeg tviler litt på at all kranglinga og drittslenginga fører til at noen "går over" til "de andres selskap". Give it up! :x

Lenke til kommentar
ATi Leder og de vinner  :woot:

 

Ser jo det:)

GF FX 5800 Ultra ligger likt med et Radeon 9800 Pro...

 

Se testen til hw.no.

 

Og når ble HW.no svaret til alle spørsmål ? :)

 

 

Må nok undersøke litt mere enn 1 site for å dra konklusjoner som er værd noe som helst.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk svarer på slike tråder en gang (uff, gjør det selv men blir provosert) Er jo _noen_ her som heia på nvisa før men gikk over til ati etter at de fikk seg ati kort. selv har jeg ati og nvida kort og bruker ati kortett tilvanlig fordi det er raskere en gfkortett mitt, men når jeg går lei driver problemer etc så bruker jeg nvida kortett litt. Selv ville jeg hoppa til via hvis de kom med no raskere. Driter i hvem produsent så lenge tinga funker og er raske.

Lenke til kommentar
"]bla bla

 

Dette er jeg ikke enig i.

For det første seg jeg ikke på trådstarter som en som ønsker å skape provokasjoner.

 

For det andre har jeg nettopp gått over fra 2. generasjon Nvidia til ATI, og er svært godt fornøyd.

 

Jeg er, som de fleste andre vil jeg tro, ikke bundet til ett merke, men går dit jeg får mest for pengene.

Lenke til kommentar
ATi Leder og de vinner  :woot:

 

Ser jo det:)

GF FX 5800 Ultra ligger likt med et Radeon 9800 Pro...

 

Se testen til hw.no.

 

Og når ble HW.no svaret til alle spørsmål ? :)

 

 

Må nok undersøke litt mere enn 1 site for å dra konklusjoner som er værd noe som helst.

 

Så vidt jeg vet er det bare HW.no som har tatt seg tid til og checke med nye drivere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...