Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er et Debattinnlegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et innlegg er noe som inviterer til debatt. At du skal skrive et debattinnlegg betyr vel kanskje noe så enkelt som at du skal drøfte (dine egne) synspunkter angående emnet ditt, altså en leksefri skole.

Se for deg en stortingssal med politikere. Hver av politikerne er medlemmer av forskjellige partier som står for ulike meninger. De får fram hva de mener, de negative og de positive sidene ved saken, og får frem sitt syn på saken.

Håper dette hjalp. ;)

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Debattinlegg er det man skriver her i forums osv.

Dem trenger absolutt ikke være så formelle og kjedelige og korrekte som dem sier på skolen.

Jeg tror ikke jeg hadde fåt 6-er på dette inlegget lxm :)

Dette er dog ikke et debattinlegg ettersom det ikke er en diskusjon (flere som mener forskjellige ting om noe og diskuterer saken)

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Dette er hva jeg har skrevet hittil...

Nei til leksefri Skole!

Noen argumenter mor lekser er at det fører til at elevene må bruke for mye tid om ettermiddagen og kveldene til lekser. Denne tiden burde brukes til å være sosial med venner eller familie, og elevene har uansett lite utbytte av å jobbe alene med leksene, for det er mye distraksjoner som pc... tv eller lignende.

Konsentrasjon er enda en faktor så spiller inn litt. Mange elver er utslitt og har dårlig konsentrasjon etter 6 timer på skolebenken og utnytter den siste tiden veldig dårlig. Så å legge på enda en time på skoleplanen for å jevne ut leksene er ikke et bra trekk å gjøre.

Noe posetivt med å ha leksefri skole er at elever som sliter med skolearbeid og lekser for bedere mulighet å lære noe hvis det ikke er noe lekser, men heller litt lengere skoledag. Bare en time ekstra på skolen kan gjøre store utspill. Men som sakt kan konsentrasjonen virke på mye. Men i min mening så synes jeg at leksefri skole er noe tull.

Lenke til kommentar
Et debattinlegg er en diskusjon med deg sjøl,

Feil. Dersom du diskuterar med deg sjølv er du dømt til å tape debatten, det er dei andre deltakarane sin jobb å kritisere deg og din jobb å kritisere dei.

TS: Siste setninga di MÅ bort. Eg hadde trukket deg hvertfall ein karakter bare for den bemerkninga.

Eg synast du kan jobbe ein del meir med argumenta dine, men eg vil ikkje gjere deg ei "bjørneteneste" så du får sjå over det sjølv.

Ein karakter opp frå meg dersom du legg fram bevis for påstandane dine :)

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...