Gå til innhold

Har ansvar for festmusikk, trenger tips!

B25S

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått i oppgave om å skaffe musikk til stereoanlegget som skal bli brukt på slutten av et juleball.

Juleballet er satt opp slik:

* Mat

* Dans m/live band.

* Underholdning + kake.

* Dans m/live band.

* Stereoanlegg med dance-musikk.

Grunnen til at jeg fikk oppgaven er fordi jeg har en definert musikksmak, noe som er sjelden på min alder. Problemet er at jeg ikke er riktig mann for jobben, da jeg ikke hører på dance og techno til vanlig, derfor har jeg aldri tatt meg til det bryet å legge inn sanger da jeg sjelden danser forann datamaskinen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har tips til musikk som jeg bør laste ned med en del dunking og sånt? "Slik som ungdommen lika" :).

Dette her er viktig, da juleballet er 3. desember.

Er veldig takknemlig for tips om sanger som er fengende, bra å danse til, som dere tror vil passe bra til en hel gjeng stoka ungdomsskoleelever lei av å danse til live band! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Arbiter_84's musikk slik du leter etter kan du lett finne mye på NRK MP3's Spillelister.

hva slags musikk tenkte du på? det er jo ungdomskoleelever vi snakker om her da, tror ikke de hadde blitt så begeistret for underground electronica hardcore glitch pop

Det var ikke ment som kritikk.

Selvsagt må man ha musikk etter aldergruppe som de fleste i den gruppen kan like, det vil jeg tro dem kan med den musikken du fåreslår her.

Men det er veldig mye lik musikk på NRK MP3's spillelister, så meningen min var at kanskje det var noe for trådstarter å sjekke ut.

http://rita.nrk.no/community/klanen/spillelister/v3/

jeg anbefaler å bruke youtube når du spiller av musikken, enten om du lager en playlist, eller om du mikser mellom flere vinduer. mange av disse låtene, iallefall remixene, er veldig vanskelig å finne for nedlasting. limewire er ubrukelig.
Det vil ikke jeg anbefale.

Plutselig har dere vist ikke nett osv, tenk litt på det.

Bruk heller en youtube downloader og lagre som MP3.

Kvaliteten blir selvsagt deretter, men tror kanskje ikke målgruppen bryr seg meget om det.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle forslag, er nok rett på iTunes å få kjøpt noen sanger nå! :new_woot: Selv om det kunne vært fint å ha det i CD kvalitet, men rekker nok ikke å putte inn bestillinger på Play.com nå.

må det være ren "dance", eller kan det være dansemusikk innen flere elektroniske sjangere?

Hva er alderen btw?

Jeg tenkte at dance ville vært mest vennlig da det bør være en del futt og basslag for å gjøre det dansevennlig.

Tja, alderen er rundt 14-16 år.

Lenke til kommentar
Tusen takk for alle forslag, er nok rett på iTunes å få kjøpt noen sanger nå! :new_woot: Selv om det kunne vært fint å ha det i CD kvalitet, men rekker nok ikke å putte inn bestillinger på Play.com nå.

320 kps er mer enn nok, ikke vær redd for det.

Endret av Arbiter_84
Lenke til kommentar
jeg anbefaler å bruke youtube når du spiller av musikken, enten om du lager en playlist, eller om du mikser mellom flere vinduer. mange av disse låtene, iallefall remixene, er veldig vanskelig å finne for nedlasting. limewire er ubrukelig.
Det vil ikke jeg anbefale.

Plutselig har dere vist ikke nett osv, tenk litt på det.

Bruk heller en youtube downloader og lagre som MP3.

Kvaliteten blir selvsagt deretter, men tror kanskje ikke målgruppen bryr seg meget om det.

Jeg bryr meg om det, avspilling fra Youtube hadde gått ann, men sørpelyd er ikke så deilig. Spotify kunne også gått ann, men da måtte jeg evt. ordnet meg et mobilt bredbånd, det er absolutt ikke umulig. Skal se om jeg kanskje kan fikse dette.

Med mindre du selv vil ha CD-en, er det ikke noe poeng i å kjøpe CD-ene. INGEN der kommer til å komme til deg å si at de synes kvaliteten er for dårlig.

Du har et godt poeng.

320 kps er mer enn nok, ikke vær redd for det.

256 kb/s fra iTunes, men de har vel litt på TPB om jeg er flink med å søke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...