Atiks Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei Jeg lurte på hva konstruer en høyde i trekanten menes? Og hva skal jeg gjøre vis det står speil linjestykket AB om linja? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har et annet spørsmål også Hvordan lager jeg en formel for å finne antallet kryss i en hvilken som helst figur? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Jeg lurte på hva konstruer en høyde i trekanten menes?Og hva skal jeg gjøre vis det står speil linjestykket AB om linja? Jeg vil tippe at konstruksjon i denne sammenheng betyr at du skal bruke passer. Hva linjespeiling angår; forestill deg at linjen du skal speile om faktisk er et speil. Du skal representere linjen speilvendt. Eksempelvis en linje som starter i origo (0,0) og stiger til (2,2) vil speilvendt starte i origo og synke til det speilvendte punktet (2,-2). Dette i motsetning til parallellforskyvning. Se her for noen bildeeksempler. (tesselering har aldri jeg hatt på skolen oO) ((kult)) Jeg har et annet spørsmål også Hvordan lager jeg en formel for å finne antallet kryss i en hvilken som helst figur? Jeg vet ikke helt hva du mener. Tenker du på skjæringspunkt mellom en rett linje og en hvilken som helst figur? Endret 24. november 2009 av lch Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 d Lag en formel for å finne antallet kryss i en hvilken som helst figur. sånn står oppgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå