Gå til innhold

Vurderer utdannelse i en alder av snart 32.

# offline

Anbefalte innlegg

Hva skal/bør jeg vurdere å gå?

Tidligere utdanning/erfaring:

GK. Elektro, VK1 Automasjon og VK2 Automatiker fra 1994-1997.

12mnd. i Luftforsvaret 1997/98

Generell Studiekompetanse 2003/04

Jobbet på lager/produksjon, bensinstasjon(medarbeider/daglig leder) og andre småjobber her og der fra 1998-

Edit: Er det noen her som har gått videregående om igjen 12-14 år etter man egentlig skal være ferdig med vgs?

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, hvis du har generell studiekompetanse så kan du jo studere alt hvor man ikke trenger spesiell studiekompetanse :) og de fagene du da trenger hvis du vil ha spesiell studiekompetanse går ann å ta som privatist.

Ellers så går jeg førte året på universitet for en bachelor i Historie, og nesten halvparten av de nesten 300 studentene er 'eldre' studenter :)

Lenke til kommentar

Ta fag på universitetet og bli evig student er ikke fristende.

Det må bli utdanning til et eller annet yrke.

Olje- og gassindustrien? Tja... hvorfor ikke? Vi har vell 20-30 år igjen før det blir tomt :p

Det hadde faktisk vært morsomt å flyttet på seg. Aldri bodd/vært på Vestlandet, hører det er hyggelige folk der :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Olje- og gassindustrien? Tja... hvorfor ikke? Vi har vell 20-30 år igjen før det blir tomt :p

Det hadde faktisk vært morsomt å flyttet på seg. Aldri bodd/vært på Vestlandet, hører det er hyggelige folk der :)

Oljen har holdt seg godt i 40 år nå, og er fortsatt i beste velstand.

Jeg ser du har tatt utdanning som automatiker, og det er en god ting.

Du kan ta bore og brønnteknikk kurs, selv om prisen er litt stiv (40.000kr).

Det er også gode penger og tjene, + du jobber 1/3 av året.

Edit: Har du fagbrev ?

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å ta lærerutdannelse helt til jeg kom på at jeg ikke liker barn :blush:

Har vurdert å ta opp elektrikerutdannelsen min, men er veldig usikker hvordan det blir å gå på skole sammen med barn/ungdommer.

Edit: Tok ikke fagbrevet. Husker svært lite av automatiker årene. Må sikkert starte fra VK1 igjen.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Har vurdert å ta opp elektrikerutdannelsen min, men er veldig usikker hvordan det blir å gå på skole sammen med barn/ungdommer.

Du kan søke lærlingeplass på bedrift som driver med automatiker arbeid.

Visst du vil gå på skole/fullføre elektrikerutdannelsen din kan du ta voksenopplæring så du slipper barn/ungdommer. Har selv en tante som tar voksenopplæring.

Lenke til kommentar
Oljen har holdt seg godt i 40 år nå, og er fortsatt i beste velstand.

Å si at oljen er i beste velstand, er vel å ta litt hardt i, frøken. Hvis den er i beste velstand nå, lurer jeg på hva du kaller situasjonen vi var i for 30 år siden.

Til trådstarter,

hva med maritim fagskole?

Endret av tgnedal
Lenke til kommentar
Det er vell en maretim fagskole i Trondheim? Flere plasser?

Det fins også maritim fagskole i Bodø! Den har godt rykte, men har hørt rykte om at det er rimelig tett program. Når det gjelder snittet på alder på den maritime fagskolen i Bodø skal du nok ikke være redd. Det er mange som er godt over både 20, 30 og 40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...