elwapo Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Heisann. Jeg har ett problem ved at jeg gjerne skulle hatt en programvare , gjerne typisk ms word lignende som kan sortere tekst alfabetisk. Altså dersom jeg feks har en liste med tekst, la oss si . en telefon liste, eller adresseliste e.l og den ikke st[r alfabetisk, så vil jeg gjerne at den sorteres enkelt ved å velge en funksjon i programvaren.. Finnes dette ? og om det eventuelt kan gjøres i Ms Word, kan noen hjelpe meg å vise meg hvordan ? Mvh Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Om du har Excel er det veldig greit! :-) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvis denne listen er en tabell, så kan Word sortere den. Hvilken versjon og språkversjon av Word er det snakk om? Ellers kan Excel mye mer av sånt enn Word, som tidligere nevnt i tråden. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Som Harald skriver er Excel (eller OO.org Calc) det beste verktøyet til sånt. Men du kan strengt tatt gjøre det også i Word uten å lage en tabell, men da kan du bare sortere på første bokstav i hver post (linje), og hver post må være skilt med Enter. Bare merk teksten og klikk sorter (litt ulikt plassert i ulike versjoner av Word). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå