Gå til innhold

Mullah Krekar slår til igjen, denne gang: Islamsk stat ledet av Osama bin Laden!

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg du er svært ufin. Jeg har aldri sagt at alle muslimer er snille gutter, det er dog ikke det samme som å akseptere at vi skal bli et rettsløst samfunn i kampen mot de onde muslimene.

Dine anklager om hva jeg har skrevet finner jeg meg ikke i, hold deg til hva jeg skriver. Det trenger ikke tolkning.

Jeg tolker eksakt det jeg vil. Noe du selv også gjør.

Så igjen holder jeg på mitt, hva Ahmad har gjort bryr deg nada. Og grunnen til det er at du tror staten Norge etterforsker. Min tolkning.

Med mindre hun vil bryte med internasjonale avtaler Norge er forpliktet til å følge og norsk lov (sistnevnte kan hun naturligvis endre, men det tror jeg ikke Høyre vil støtte) kan hun ikke sende Krekar til Kurdistan med mindre situasjonen endrer seg drastisk.

Hvem har sagt at Kurdistan er eneste mulighet. Ønsket er selvsagt sterkest fordi det er her han begått sine udåder.

Hele greia bunder ned i altså at vi, med dine forsikringer, skal stole på at staten har en etterforskning på gang. Joda...

Det vet vel ikke jeg noe om, men det ville jo være merkelig om PST ikke etterforsker en mann som Krekar, så jeg antar at de gjør det.

Så hvorfor bruke noe som helst av dette som argument, når staten Norge har til nå ikke etterforsket dette. Det eneste du sier er at dette betyr at Norge driter i en lang marsj i krigsforbrytere vandrer rundt i området. Noe som jeg er forsåvidt enig i. Det artige er at folk støtter dette.

Men det er fortsatt ikke opp til statsministeren (subsidiært justisministeren) å innlede etterforskning i enkeltsaker, det er opp til andre elementer i samfunnet å beslutte.

De har sine muligheter ovenfor statsadvokatembedet. Noe du burde kanskje vite. Men virkelig ikke gjør ser det ut som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tolker eksakt det jeg vil. Noe du selv også gjør.

Så igjen holder jeg på mitt, hva Ahmad har gjort bryr deg nada. Og grunnen til det er at du tror staten Norge etterforsker. Min tolkning.

Du kan selvfølgelig tolke det jeg skriver ut fra din egen virkelighetsoppfatning. Om jeg skriver "jeg liker epler" antar jeg at du ut fra det vil dedisere at jeg ønsker å spise medlemmer av Fremskrittspartiet. Det gjør det ikke mer relevant av den grunn.

Hvem har sagt at Kurdistan er eneste mulighet. Ønsket er selvsagt sterkest fordi det er her han begått sine udåder.

Hvor skal vi da sende Krekar? Vi kan ikke sende ham til noen som ikke gir garantier for at Krekar ikke vil bli utsatt for tortur og/eller dømmes til døden, og å sende ham til et annet europeisk land vil vel sette prosessen tilbake til dag en.

Så hvorfor bruke noe som helst av dette som argument, når staten Norge har til nå ikke etterforsket dette. Det eneste du sier er at dette betyr at Norge driter i en lang marsj i krigsforbrytere vandrer rundt i området. Noe som jeg er forsåvidt enig i. Det artige er at folk støtter dette.

Fordi det er logisk. Det ville nærmest være tjenestefeil å ikke etterforske Krekar, derfor antar jeg at han er under etterforskning. Men siden PSTs etterforskninger er hemmelige (i de aller fleste tilfeller) er det en plausibel forklaring. Men det er fortsatt slik at å etterforske Krekar bør være en upolitisk beslutning. En statsråd som legger seg opp i enkeltsaker innen rettsvesenet er i mine øyne en svært dårlig statsråd. Men det er vi muligens uenige.

De har sine muligheter ovenfor statsadvokatembedet. Noe du burde kanskje vite. Men virkelig ikke gjør ser det ut som.

Selvfølgelig har de det. Men det endrer ikke at en slik beslutning bør tas av fagfolk, og ikke politikere. Krekar er en mann jeg gjerne skulle sett etterforsket, men regjeringen bør ikke legge seg mer opp i denne saken enn de bør legge seg opp i en fyllekjøringssak på Fauske.

Lenke til kommentar
Du kan selvfølgelig tolke det jeg skriver ut fra din egen virkelighetsoppfatning. Om jeg skriver "jeg liker epler" antar jeg at du ut fra det vil dedisere at jeg ønsker å spise medlemmer av Fremskrittspartiet. Det gjør det ikke mer relevant av den grunn.

Å tolke "staten bedriver nok etterforskning" som unnfallenhet er nok rimelig innenfor hva som er gjengs oppfatning av et slikt tendisiøst argument.

Hvor skal vi da sende Krekar? Vi kan ikke sende ham til noen som ikke gir garantier for at Krekar ikke vil bli utsatt for tortur og/eller dømmes til døden, og å sende ham til et annet europeisk land vil vel sette prosessen tilbake til dag en.

Usa vil nok prate med denne hyggelige mannen på Tøyen. Og ethvert annet land i Europa ville nok vært bedre. Da de hadde iallefall hatt ofrene for mannens handlinger litt mer i tankene enn denne regjering, og forrige.

Fordi det er logisk. Det ville nærmest være tjenestefeil å ikke etterforske Krekar, derfor antar jeg at han er under etterforskning. Men siden PSTs etterforskninger er hemmelige (i de aller fleste tilfeller) er det en plausibel forklaring. Men det er fortsatt slik at å etterforske Krekar bør være en upolitisk beslutning. En statsråd som legger seg opp i enkeltsaker innen rettsvesenet er i mine øyne en svært dårlig statsråd. Men det er vi muligens uenige.

Det er logisk å ha et helsevesen uten køer også. Man kan ikke unnskylde køene fordi styremøtene er untatt fra offentligheten.

Selvfølgelig har de det. Men det endrer ikke at en slik beslutning bør tas av fagfolk, og ikke politikere. Krekar er en mann jeg gjerne skulle sett etterforsket, men regjeringen bør ikke legge seg mer opp i denne saken enn de bør legge seg opp i en fyllekjøringssak på Fauske.

Så hvorfor påstå at de ikke har muligheten, når det er åpenbart at du farer med tøv. Fyllekjøreren er ikke en fare for rikets sikkerhet noe som Ahmad er faktisk dømt for å være. Om du vil sette likhetstegn mellom de to nevnte personer, for all del.

Lenke til kommentar
Å tolke "staten bedriver nok etterforskning" som unnfallenhet er nok rimelig innenfor hva som er gjengs oppfatning av et slikt tendisiøst argument.

Det gir jeg blanke faen i, du misrepresenterer bevisst min mening og min holdning i denne saken, og det vil jeg helst frabe meg.

Usa vil nok prate med denne hyggelige mannen på Tøyen. Og ethvert annet land i Europa ville nok vært bedre. Da de hadde iallefall hatt ofrene for mannens handlinger litt mer i tankene enn denne regjering, og forrige.

Kan vi garantere at USA ikke vil utsette Krekar for behandling som ikke er forenelig med premissene vi setter for utlevering, og kan de garantere at han ikke blir sendt til noen som vil bryte med de nevnte premissene? Hvilke land i Europa foreslår du i så fall, og hvordan skulle det endre noe som helst? Som sagt vil alt av forhandlinger som er på gang med andre myndigheter settes tilbake til steg en.

Det er logisk å ha et helsevesen uten køer også. Man kan ikke unnskylde køene fordi styremøtene er untatt fra offentligheten.

Helt irrelevant.

Så hvorfor påstå at de ikke har muligheten, når det er åpenbart at du farer med tøv. Fyllekjøreren er ikke en fare for rikets sikkerhet noe som Ahmad er faktisk dømt for å være. Om du vil sette likhetstegn mellom de to nevnte personer, for all del.

Mullah Krekar er ingen fare for rikets sikkerhet, det er vås. Han er en svært luguber person, og bør straffeforfølges. Men det endrer ikke det at regjeringen ikke skal legge seg opp i enkeltsaker, det er et spørsmål om prinsipper.

Lenke til kommentar

Det gir jeg blanke faen i, du misrepresenterer bevisst min mening og min holdning i denne saken, og det vil jeg helst frabe meg.

Eneste jeg tar er det du skriver. Hva du mener utover det du skriver kan jeg lite tolke. Å anta at staten gjør noe når den ikke har gjort noe særlig på de årene opp til nå kan enten kalles tendensiøst, eller kanskje enda mer presist ubegrenset naivt.

Kan vi garantere at USA ikke vil utsette Krekar for behandling som ikke er forenelig med premissene vi setter for utlevering, og kan de garantere at han ikke blir sendt til noen som vil bryte med de nevnte premissene? Hvilke land i Europa foreslår du i så fall, og hvordan skulle det endre noe som helst? Som sagt vil alt av forhandlinger som er på gang med andre myndigheter settes tilbake til steg en.

Så du stoler altså ikke på Usa?

Hvem stoler du på? Iran?

For min del er Nederland et godt sted. Sikkert et sete for mannen i Haag. Om Norge har "baller" da. Noe de ikke har med Stoltenberg i sete.

Helt irrelevant.

Selvsagt. Dog samme analogi som du bedriver.

Mullah Krekar er ingen fare for rikets sikkerhet, det er vås. Han er en svært luguber person, og bør straffeforfølges. Men det endrer ikke det at regjeringen ikke skal legge seg opp i enkeltsaker, det er et spørsmål om prinsipper.

Du mener plutselig nå at Norges høyeste domstol ikke visste hva de gjorde når de ga sin dom?

Og så vil du at jeg skal ta deg på ordet og anta at "fagfolkene" vet hva de gjør. Bestem deg om du mener de er fagfolk eller ei.

Luguber....det er altså dommen for en som sender selvmordsbombere mot sine egne, og oppretter en drømmeteokrati på grensen til Iran med påfølgende flotte estetiske og humanistiske drap. Joda..

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Eneste jeg tar er det du skriver. Hva du mener utover det du skriver kan jeg lite tolke. Å anta at staten gjør noe når den ikke har gjort noe særlig på de årene opp til nå kan enten kalles tendensiøst, eller kanskje enda mer presist ubegrenset naivt.

Eventuelt kan jeg forsøke å be deg om å ikke misrepresentere mine standpunkt enda en gang.

Så du stoler altså ikke på Usa?

Hvem stoler du på? Iran?

For min del er Nederland et godt sted. Sikkert et sete for mannen i Haag. Om Norge har "baller" da. Noe de ikke har med Stoltenberg i sete.

Jeg stoler på USA dersom en slik garanti gis. Jeg stoler ikke på Iran. En utlevering til Haag er dog ingen dum ide.

Og som tidligere nevnt, det er jo merkelig at Stoltenberg ikke utnytter disse mulighetene all den tid det eneste partiet som tjener på at Krekar er i Norge er FRP.

Selvsagt. Dog samme analogi som du bedriver.

På ingen måte.

Du mener plutselig nå at Norges høyeste domstol ikke visste hva de gjorde når de ga sin dom?

Og så vil du at jeg skal ta deg på ordet og anta at "fagfolkene" vet hva de gjør. Bestem deg om du mener de er fagfolk eller ei.

Luguber....det er altså dommen for en som sender selvmordsbombere mot sine egne, og oppretter en drømmeteokrati på grensen til Iran med påfølgende flotte estetiske og humanistiske drap. Joda..

Høyesterett bekreftet bare forvaltningens rett til å bedømme Krekar som en trussel for rikets sikkerhet, en karakteristikk som var et resultat av en instruks fra daværende kommunalminister Erna Solberg.

Hadde du vært mer fornøyd om jeg kalte Krekar et monster? Har det noen betydning? Neeei. Har ikke det. :)

Lenke til kommentar
Høyesterett bekreftet bare forvaltningens rett til å bedømme Krekar som en trussel for rikets sikkerhet, en karakteristikk som var et resultat av en instruks fra daværende kommunalminister Erna Solberg.

Hadde du vært mer fornøyd om jeg kalte Krekar et monster? Har det noen betydning? Neeei. Har ikke det. :)

Så du kaller altså høyesterett nikkedukker for Solberg. Du verden.

Monster er han. Noen ser på ham som helt. På de ytterpunktene har jeg ingen problem å sette ham. Har du?

Lenke til kommentar

Jeg er litt mer tilbakeholden i mine karakteristikker av andre mennesker (jeg liker strengt tatt ikke Ariel Sharon, men kaller ham ikke et blodtørstig monster av den grunnen), jeg liker ikke Krekar, men ser ikke noen årsak til å bruke retorikk for å fordømme ham når handlingene hans taler for seg selv, og det også er åpenbart for alle.

At Høyesterett bekrefter forvaltningens rett til å bedømme Mullah Krekar som en trussel for rikets sikkerhet gjør ikke høyesterett til en nikkedukke for Erna Solberg, det betyr bare at det var en forvaltningsprinsippiell sak som var oppe.

Lenke til kommentar
[ .. ] kaller altså høyesterett nikkedukker for Solberg. Du verden.

Monster er han. Noen ser på ham som helt. På de ytterpunktene har jeg ingen problem å sette ham. Har du?

De som sitter i Høyesterett er nok ikke så upåvirklige som vi liker å tro.

Forøvrig har aldri Høyesterett "dømt" Krekar til å være "en fare for rikets sikkerhet". Det var derimot Kommunal-departementet m/Erna Solberg i spissen som fant frem denne nedstøvede bestemmelsen i Utlendingsloven, til å klistre på Krekar.

- Dette ble anket, og høyesterett rolle var bare å avgjøre hvorvidt departemenetet hadde hjemmel til å gjøre dette. Det Kommunal dep. gjorde er ikke engang en domfellelse (slik folk flest oppfatter betydningen av ordet) men et administrativt vedtak. Dog med alvorlige konsekvenser for den som blir rammet, siden verken "tiltalte" eller forsvarer får innsyn i "bevis" eller sjanse til å forvare seg. Det er liksom denslags knep myndigheter i land vi vanligvis ikke liker å sammenligne oss med, tar i bruk på sine motstandere..

Krekar er ingen søndagsskolegutt, men satt inn i midt-østen området er han vel verken værre eller bedre enn andre klan-ledere, war-lords og lokale krigsherrer. Noen av det slaget sitter jo tilogmed i den afghanske regjeringa, og forhandler/mottar støtte Norge og resten av USA/Nato regjeringene..

Lenke til kommentar
Krekar er ingen søndagsskolegutt, men satt inn i midt-østen området er han vel verken værre eller bedre enn andre klan-ledere, war-lords og lokale krigsherrer. Noen av det slaget sitter jo tilogmed i den afghanske regjeringa, og forhandler/mottar støtte Norge og resten av USA/Nato regjeringene..

Fantastisk. La oss importere de og, så er ikke Krekar alene.

Lenke til kommentar
Du tapte argumentet ditt og går over til noe nytt? Jeg kan ikke si jeg er overrasket.

Og du er overdommer? Med din apologetiske tanke. Spar meg.

Hvem har Norge myndighet og mulighet til å sende foran en domstol?

Nkunda?

Taliban-Omar?

Ahmad (aka Krekar)?

Vi skal altså ikke forfølge krigsforbrytere som er her i landet fordi det finnes noen i Indonesia også.

Snakk om å tape sin egen selvrespekt.

Lenke til kommentar
Vi skal altså ikke forfølge krigsforbrytere som er her i landet fordi det finnes noen i Indonesia også.

Krekar har da jammen blitt etterforsket opptil flere ganger og vært ut/inn av varetektsfengsling osv. Sakene har i tur og orden måttes henlegges av Økokrim og Riksadvokaten.

Her er forøvrig en megetsigende oppsummering;

Krigsdansen mot Krekar

http://www.bt.no/kultur/media/Krigsdansen-...kar-424050.html

Lenke til kommentar

Det har knapt kommet et eneste innlegg i denne debatten hvor du tillegger folk meninger det ikke er dekning for. Det er ganske så ødeleggende for ethvert forsøk på en god debatt når du først begynner å tillegge noen en eller annen mening, og med en gang du får noe motstand så hopper du over til en annen mening og tillegger folk den meningen.

AtW

Lenke til kommentar
Krekar har da jammen blitt etterforsket opptil flere ganger og vært ut/inn av varetektsfengsling osv. Sakene har i tur og orden måttes henlegges av Økokrim og Riksadvokaten.

Her er forøvrig en megetsigende oppsummering;

Krigsdansen mot Krekar

http://www.bt.no/kultur/media/Krigsdansen-...kar-424050.html

Fra artikkel;

KREKAR STØTTER det vi kaller terrorhandlinger mot en okkupasjonsmakt. Han har drevet voldelig krig mot sine motstandere.

Og med det diskvalifiserer vel journalisten som har skrevet dette, sin egen kunnskap. Da Ahmad har bedrevet selvmordsbombing og opprettet et autonomt teokrati i et område nær grensen til Iran. At han elsker å se amerikanere sprengt i filler er som et krydder i tillegg. Vennegjengen til Ahmad ble først jagd vekk av kurderne når de samarbeidet med amerikanerne. Og hvordan man klarer å trekke inn tyrkiske militære inn er meg en gåte. Ahmad var vel så langt unna den tyrkiske grensen som det er mulig i Kurdistan med sine diktaturvenner. Ei heller er det irakiske kurdere som drar inn i Tyrkia, det vet også Tyrkia så de har aldri intervernert meget langt sørover.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Det har knapt kommet et eneste innlegg i denne debatten hvor du tillegger folk meninger det ikke er dekning for. Det er ganske så ødeleggende for ethvert forsøk på en god debatt når du først begynner å tillegge noen en eller annen mening, og med en gang du får noe motstand så hopper du over til en annen mening og tillegger folk den meningen.

AtW

Og av den årsak vil jeg ikke besvare innlegg som anklager meg for å inneha meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Det er jeg møkk lei av.

Og du utelater selvsagt Simon i denne ligningen. Det er som regel to som danser tango.

Hvilke meninger har jeg tillagt deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...