Gå til innhold

Mullah Krekar slår til igjen, denne gang: Islamsk stat ledet av Osama bin Laden!

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så flott, da. Et søtt lite innlegg fylt med forsøksvis fornærmende karakteristikker, påstander uten faktagrunnlag, foreldede fakta samt nedlatenheter.

Som man selv sår, høster man.

Quote me? Et helt innlegg usaklig?

Hadde det ikke vært for at det tydelig viser at du har null og niks av substans å tilføre debatten på dette tidspunkt, ville jeg sagt at innlegget ditt var et glimrende eksempel på sløsing med lagringsplass og båndbredde.

Javel, herr overdommer. Saken er faktisk klinkende klar for alle som ikke liker "kommisjoner" og "undersøkelser" i 10 år. Mannen sendes sporentreks foran en domstol.

Takker for utnevnelsen. Jeg liker heller ikke "kommisjoner" og "undersøkelser" i 10 år. Jeg er muligens ikke enig med de du definerer som "alle" i denne sammenheng, og mistenker at derfor du misforstår noe. Mener du med "alle" Luftbor mfl?

Hvis du er uenig i min påstand om at massemordere blir satt i fengsel i Norge om det finnes holdbare bevis for at de har bedrevet massemord, så får du argumentere for ditt syn.

Og det gjør jeg da vitterlig.

Nei.

Hvis du mener at Politiet har sittet på kontoret og nappet løken i de årene de påstår at de har etterforsket og overvåket Krekar, så får du komme opp med fakta som understøtter ditt syn.

Resultatet er fakta for mitt syn.

Nice going norwegian. Resultatet er fakta for ditt syn. Resultatet av prosessen mot Krekar er ingen brukbare bevis mot Krekar - betyr det din vurdering er at Politiet er inkompetente, at brukbare bevis ikke finnes eller at du egentlig gir en god F i bevis, siden "Saken er faktisk klinkende klar"?

Hvor er Krekar nu, og hvor har han vært de siste årene. Legg dermed videre sammen 2+2 og du vil få svaret ditt.

I Oslo. I Oslo. Manglende bevis. Manglende forsikringer fra Irak. Trøblete å hive ut. Get it?

Lenke til kommentar
Og ideer om utlevering er ikke ord?

Hadde de hatt anstendighet ovenfor ofrene for Krekars paradis hadde de satt alle kluter til for å sette fyren foran en domstol.

Nei, Hansen hadde ikke makt til å gjøre det. Om Siv Jensen kommer i regjering har hun heller ikke makt til å gjøre det. Det er noe du innbiller deg.

Pølse-Hansen kunne snakket med Storberget, som jeg antar han var på snakkefot med. Ikke det at jeg har altfor store forhåpninger om god intern kommunikasjon internt i denne regjering.

Siv Jensen har den samme muligheten som den nåværende regjering har. Nemlig å innlede etterforskning av Krekar for sine forbrytelser i Kurdistan. Om Jensen skulle komme til makten og ikke bruke muligheten skal jeg gladelig ta de med i samme likning som alle andre partiene til dags dato er med i.

1? For hva? Tomme ord og lovnader om handlinger de ikke kan gjøre? Hva er det neste, at FRP lover alle nordmenn gratis biler, er det også Regjeringen 0 - FRP 1?

Tomme ord blir det ikke før de har hatt makten og ikke gjort noe. Før den tid burde du egentlig rettet ditt skyts mot regjeringen som kun kommer med "forferdelseskommenterer" i Vg og Db når Ahmad åpner sin munn.

Det er pokkers så prinsippfast å ikke bryte norsk lov ved å sende Krekar ut av landet, eller å internere ham ulovlig på tross av ekstrempopulistiske krav om begge deler. Nå må du faenmeg slutte å skifte tema.

Jeg har aldri sett deg snakke om det Krekar beviselig har gjort i Kurdistan med sine arabervenner. Isåfall er det faktisk å bryte lovverket å ikke etterforske. Men det smerter vel egentlig for meget å innse.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med Mullah Krekars idé. Hva hadde vært bedre enn å samle alle fanatiske muslimer på ett sted? Da kunne vi jo forsvart dét å bruke atomvåpen på et land! Lenge siden vi har minnet folk på hvor skumle de våpnene er (og lenge siden vi har henrettet så mange voldelige tullinger).

Lenke til kommentar
Hadde de hatt anstendighet ovenfor ofrene for Krekars paradis hadde de satt alle kluter til for å sette fyren foran en domstol.

At man ikke er villig til å bryte norsk lov, internasjonale avtaler og kaste alle prinsipper om rettssikkerhet på båten betyr ikke at de mangler anstendighet overfor ofrene. Det betyr at det har PRINSIPPER.

Pølse-Hansen kunne snakket med Storberget, som jeg antar han var på snakkefot med. Ikke det at jeg har altfor store forhåpninger om god intern kommunikasjon internt i denne regjering.

Siv Jensen har den samme muligheten som den nåværende regjering har. Nemlig å innlede etterforskning av Krekar for sine forbrytelser i Kurdistan. Om Jensen skulle komme til makten og ikke bruke muligheten skal jeg gladelig ta de med i samme likning som alle andre partiene til dags dato er med i.

Uten å ha kjennskap til PSTs hemmelige arbeid kan jeg ærlig talt ikke si noe om en eventuell etterforskning. For alt vi vet ble Krekar etterforsket under Bondevik 2, uten at det førte til noe resultat man kunne ta til retten.

Utover den hemmelige etterforskningen som trolig har vært i gang, og sikkert enda er i gang, kunne jeg dog tenke meg en åpen etterforskning.

Tomme ord blir det ikke før de har hatt makten og ikke gjort noe. Før den tid burde du egentlig rettet ditt skyts mot regjeringen som kun kommer med "forferdelseskommenterer" i Vg og Db når Ahmad åpner sin munn.

Jeg forstår ikke hva du prøver å komme frem til, du kan gjerne omformulere deg. :)

Jeg har aldri sett deg snakke om det Krekar beviselig har gjort i Kurdistan med sine arabervenner. Isåfall er det faktisk å bryte lovverket å ikke etterforske. Men det smerter vel egentlig for meget å innse.

Og hva tilsier at det ikke har forekommet en etterforskning, at det ikke foregår en etterforskning i dag, men at den gjennomføres av PST, og er HEMMELIG?

Lenke til kommentar
At man ikke er villig til å bryte norsk lov, internasjonale avtaler og kaste alle prinsipper om rettssikkerhet på båten betyr ikke at de mangler anstendighet overfor ofrene. Det betyr at det har PRINSIPPER.

Men prinsipper tilfredsstiller da ikke hevnlysten eller xenofobien vår. Hvordan er det meningen vi skal leve uten disse tingene?

Stem FrP, gi blaffen i rettssystemet i dag!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Men prinsipper tilfredsstiller da ikke hevnlysten eller xenofobien vår. Hvordan er det meningen vi skal leve uten disse tingene?

Stem FrP, gi blaffen i rettssystemet i dag!

Kor har du at FRP gir blaffen i rettsystemet frå?

Det er faktisk FRP som bøyer seg for rettsystemet fordi dei faktisk vil kaste folk som Mulla Krekar ut. Han har faktisk blitt utvist frå landet fleir gongar.

Lenke til kommentar
Kor har du at FRP gir blaffen i rettsystemet frå?

Det er faktisk FRP som bøyer seg for rettsystemet fordi dei faktisk vil kaste folk som Mulla Krekar ut. Han har faktisk blitt utvist frå landet fleir gongar.

FRP ønsker å bryte både norsk lov og internasjonale avtaler Norge er forpliktet til å følge ved å sende ut Krekar, om vi skal tolke Siv Jensen litt flåsete. Det ville nok være FRPs ønskede løsning. Men de vet veldig godt at de ikke kan gjøre det, Jeg tror ikke dagens regjering ønsker å beholde Krekar, Krekar er så lønnsom for FRP at det ville være en god ide for FRP å investere litt penger i å betale ham for å si det han sier (ikke at jeg tror de gjør det).

Krekar har nok liten praktisk betydning for vår sikkerhet, men han er ikke noe den rødgrønne regjeringen tjener på å ha i Norge.

Lenke til kommentar

Kanskje lære deg første bud angående prinsippet. Ved en forbrytelse innledes det etterforskning og ved skyldighet faller det en dom. Det står det i alle de avtalene du flotter deg med og som du har nitidig lest.

Spørsmålet blir hva da, når Norge bryter den biten.

Utover den hemmelige etterforskningen som trolig har vært i gang, og sikkert enda er i gang, kunne jeg dog tenke meg en åpen etterforskning.

Godt.

Jeg forstår ikke hva du prøver å komme frem til, du kan gjerne omformulere deg. :)

Du kan ikke anklage Jensen for tomme ord når Jensen ikke har hatt makt til å utføre ordene.

Og hva tilsier at det ikke har forekommet en etterforskning, at det ikke foregår en etterforskning i dag, men at den gjennomføres av PST, og er HEMMELIG?

Skal vi se...8 år. Gjennomføres i dag. Joda. Drøm videre i troen på den gode stat.

Lenke til kommentar
Kanskje lære deg første bud angående prinsippet. Ved en forbrytelse innledes det etterforskning og ved skyldighet faller det en dom. Det står det i alle de avtalene du flotter deg med og som du har nitidig lest.

Spørsmålet blir hva da, når Norge bryter den biten.

Hva tilsier at det ikke foregår en etterforskning allerede? Det er uansett underordnet spørsmålet om det er lovlig eller ulovlig å sende Krekar til Kurdistan, som er det virkelige spørsmålet.

Er jeg enig i at vi bør straffeforfølge Krekar åpent og kraftig? Ja. Hvorfor i helvete later du som om jeg mener noe annet, da?

Men jeg mener dog at straffeforfølgelse er noe som bør besluttes på upolitisk nivå, ministerstyre er noe jeg ikke liker i rettsvesenet.

Du kan ikke anklage Jensen for tomme ord når Jensen ikke har hatt makt til å utføre ordene.

Jensen vil aldri ha makt til å kaste Krekar ut av Norge i noen større grad enn Jens Stoltenberg har.

Skal vi se...8 år. Gjennomføres i dag. Joda. Drøm videre i troen på den gode stat.

Åtte år trenger ikke være lange tiden i en kompleks sak. Det må du vel forstå? Som sagt, vi vet ikke hva som foregår bak lukkede dører i denne saken, men jeg ser gjerne at det åpnes en åpen etterforskning i saken, dog, det er ikke et politisk spørsmål, det er et spørsmål for politiet og rettsvesenet.

Lenke til kommentar
Hva tilsier at det ikke foregår en etterforskning allerede? Det er uansett underordnet spørsmålet om det er lovlig eller ulovlig å sende Krekar til Kurdistan, som er det virkelige spørsmålet.

Jeg har altså rett i min antakelse rett under. Du bryr deg nada om hva Ahmad har gjort.

Er jeg enig i at vi bør straffeforfølge Krekar åpent og kraftig? Ja. Hvorfor i helvete later du som om jeg mener noe annet, da?

Si det. Fordi du mener alle muslimer er snille gode menn som egentlig vil være julenisse, hva vet jeg. Det jeg har forsåvidt sett er at du ikke med ett eneste ord i denne tråden har faktisk tatt opp hva Ahmad er anklaget for, og beviselig har gjort. Uttalelsene taler for seg selv.

Jensen vil aldri ha makt til å kaste Krekar ut av Norge i noen større grad enn Jens Stoltenberg har.

Selvsagt kan hun det. Kun din egen tro på Stoltenberg som messias som får deg på de tankene. Stoltenberg har hatt sjansen, han har ikke tatt den. Hvorfor må gudene vite. Men med tanke på boken og anklagen til Bekkemellem så er det kanskje ikke så rart. Vanskelige spørsmål, da forsvinner Stoltenberg fortere enn man kan si "bøøøh". Jensen har ikke hatt muligheten enda, hverken til å forsvinne eller ta det opp. Enkelt og greit.

Åtte år trenger ikke være lange tiden i en kompleks sak. Det må du vel forstå? Som sagt, vi vet ikke hva som foregår bak lukkede dører i denne saken, men jeg ser gjerne at det åpnes en åpen etterforskning i saken, dog, det er ikke et politisk spørsmål, det er et spørsmål for politiet og rettsvesenet.

Hele greia bunder ned i altså at vi, med dine forsikringer, skal stole på at staten har en etterforskning på gang. Joda...

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Er litt imponerendes at enkelte her mener Jensen er hevet over nasjonale lover som menneskerettsloven og internasjonale konvensjoner som Den europeiske menneskerettighetserklæringen...

Hvem har sagt at hun er det? Tror nok du heller bør jenke ned din egen ekspertise i nevnte fenomener.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hva du mente med responsen "Selvsagt kan hun det" til Simon Aldras utsagn om at "Jensen vil aldri ha makt til å kaste Krekar ut av Norge i noen større grad enn Jens Stoltenberg har."

Begge to faller nemlig under akkurat samme lover og konvensjoner, som hindrer Krekar i å bli utvist fra Norge - derav vil hun aldri ha noe mer makt enn Stoltenberg til dette, hverken nå eller i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg har altså rett i min antakelse rett under. Du bryr deg nada om hva Ahmad har gjort.

Nei, det er en fundamentalt feilaktig slutning, noe som dessverre ikke overrasker meg.

Si det. Fordi du mener alle muslimer er snille gode menn som egentlig vil være julenisse, hva vet jeg. Det jeg har forsåvidt sett er at du ikke med ett eneste ord i denne tråden har faktisk tatt opp hva Ahmad er anklaget for, og beviselig har gjort. Uttalelsene taler for seg selv.

Nå syns jeg du er svært ufin. Jeg har aldri sagt at alle muslimer er snille gutter, det er dog ikke det samme som å akseptere at vi skal bli et rettsløst samfunn i kampen mot de onde muslimene.

Dine anklager om hva jeg har skrevet finner jeg meg ikke i, hold deg til hva jeg skriver. Det trenger ikke tolkning.

Selvsagt kan hun det. Kun din egen tro på Stoltenberg som messias som får deg på de tankene. Stoltenberg har hatt sjansen, han har ikke tatt den. Hvorfor må gudene vite. Men med tanke på boken og anklagen til Bekkemellem så er det kanskje ikke så rart. Vanskelige spørsmål, da forsvinner Stoltenberg fortere enn man kan si "bøøøh". Jensen har ikke hatt muligheten enda, hverken til å forsvinne eller ta det opp. Enkelt og greit.

Med mindre hun vil bryte med internasjonale avtaler Norge er forpliktet til å følge og norsk lov (sistnevnte kan hun naturligvis endre, men det tror jeg ikke Høyre vil støtte) kan hun ikke sende Krekar til Kurdistan med mindre situasjonen endrer seg drastisk.

Hele greia bunder ned i altså at vi, med dine forsikringer, skal stole på at staten har en etterforskning på gang. Joda...

Det vet vel ikke jeg noe om, men det ville jo være merkelig om PST ikke etterforsker en mann som Krekar, så jeg antar at de gjør det.

Men det er fortsatt ikke opp til statsministeren (subsidiært justisministeren) å innlede etterforskning i enkeltsaker, det er opp til andre elementer i samfunnet å beslutte.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på hva du mente med responsen "Selvsagt kan hun det" til Simon Aldras utsagn om at "Jensen vil aldri ha makt til å kaste Krekar ut av Norge i noen større grad enn Jens Stoltenberg har."

Begge to faller nemlig under akkurat samme lover og konvensjoner, som hindrer Krekar i å bli utvist fra Norge - derav vil hun aldri ha noe mer makt enn Stoltenberg til dette, hverken nå eller i fremtiden.

Fordi det er flere muligheter enn kun Kurdistan.

Til kurdistan er det kun en avtale med irakiske myndigheter som kan gjøre det mulig. Så fremtiden er lys, med hensyn på Jesen ønske. Om hun får det til er en annen ting. Stoltenberg har bevist sin svake lederstil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...