Gå til innhold

Mullah Krekar slår til igjen, denne gang: Islamsk stat ledet av Osama bin Laden!

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Hvorfor lar jeg krekar gå fritt rundt i større grad enn du lar han gjøre det?

Jeg er villig til å sette Krekar foran en domstol. Om da ikke Norge er villige, send han til Hewler.

Jeg har spurt deg flere ganger hvorfor det er hykleri at jeg ikke alltid er enig i den norske stats avgjørelser. Du klarer jo ikke å svare på dette, er det fordi du finner glede i å bare slenge rundt karakteristikker uten at du har tenkt igjennom det i det hele tatt, eller er det noe annet? Dine forsøk på å forklare hvor hykleriet kommer inn for min del er jo mildt sagt ikke spesielt imponerende.

AtW

Hykleriet er inngående i snakket om rettssikkerhet. Det begrepet har to sider.

Glede over krigsforbryterbeskyttere? Nei. Heller sorg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og i USA har vi Obama som kanskje er muslim. Det kommer klart frem her:

Obama er ikke muslim, han sier at "McCain haven't talked about my muslim faith", som må tolkes dithen at McCain ikke har anklaget ham direkte for å være muslim.

Intervjuet er kuttet vekk fra sin sammenheng, det er stykket opp og delt, og man har funnet tre ord som liksom skal bevise noe, det er bare dill.

Hva er det du prater om?

Hvis Krekar blir sendt til Kurdistan blir han flyet i ekspressfart foran en domstol i Hewler.

Det jeg snakker om er at du ser på en handling som enda ikke er gjennomført (å rettsforfølge Krekar i Norge) som bare ord, mens det liksom skal være mer konkret å snakke om å sende ham til Kurdistan, ser du ikke den logiske bristen i det?

Kulturrelativistisk pjatt. Norge er ikke villige, la da Kurdistan som vil sikkert faktisk overraske dine fordommer.

Det er ikke kulturrelativistisk pjatt, det er et spørsmål om Kurdistan kan garantere at Krekar ikke vil bli torturert og/eller dømt til døden, og siden Krekar ikke er utlevert enda antar jeg at det foreligger visse avveininger fra myndigheten som helt sikkert er basert på mer enn bare fordommer.

Lenke til kommentar
Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann.

hahahahahaha

Isåfall skulle Krekar allerede sittet i fengsel. Nå blir han båret på nydelige puter i gullstol av det norske samfunn.

Så lenge det norske samfunn ikke er villige til å straffeforfølge blir alt pjattet om rettssikerhet svada.

Flott at du morer deg.

Det er imidlertid en fare for at du har misforstått begrepene "villighet" og "evne" - det har definitivt vært vist villighet til å etterforske Krekar (både åpent og hemmelig), men Politiet har altså ikke evnet å legge fram noe som ville holdt i en norsk rett (i hvert fall ikke uten å kompromittere vitner/kilder). De henla derfor saken etter flere års etterforskning (faktisk flere etterforskninger, av flere Politienheter).

En grei oversikt fra Aftenposten. En grei oversikt fra Wikipedia.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor mange kompliserer saken mer enn nødvendig. Krekar har allerede vært en runde i rettslokalene. De norske påtalemyndighetene fant ikke tilstrekkelig med bevis til å kunne sette Krekar i forvaring. Krekar har også et utvisningsvedtak hengende over seg, men kan ikke utleveres på bakgrunn av norske forpliktelser i forhold til internasjonale avtaler om utlevering av individer som risikerer dødsstraff eller tortur i landet de utleveres til. Frem til den politiske og rettslige situasjonen i Irak stabiliseres, kan ikke Norge inngå særegne avtaler med en regjering som ikke yter full legitimitet. I mellom tiden har Krekar lov til å benytte seg av ytringsfriheten vi har i dette landet, uavhengig om han er fri eller sitter i forvaring. Saken er krystall klar, sett både ut i fra politisk og rettslig perspektiv.

Det råder konsensus om at Krekar er en plage for landet, ingen her benekter dette, inkludert meg selv. Men samtidig kommer jeg aldri til akseptere at Krekar som individ skal gå fremfor demokratisk rettspraksis. I dette landet, samt alle andre land som praktiserer demokratisk styresett med innebygde koder om maktfordeling, er det kun domstolen, i følge konstitusjon, som har forbeholdt rett til å sette mennesker i forvaring. Verken Siv Jensen eller Jens Stoltenberg har mandat til å kunne utføre slike oppgaver. Den dagen de, som folkevalgte, utfører slike oppgaver så har vi sluttet å eksistere som et land med demokratisk/parlamentarisk styresett. Det siste skremmer meg mye mer enn Krekar.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Det ironiske er kanskje at mange av de som mener Krekars bruk av sin ytringsfrihet er et argument for å kaste ham ut av Norge er blant de som var sterkest i sin kritikk av unnskyldningene Støre ga for Mohammed-karikaturene.

Det skrikes mye om at det er politisk ukorrekt å kritisere islam i Norge, det om det, men det er definitivt politisk korrekt å kritisere islam på dette forumet.

Jeg finner det herlig ironisk at forsvar av ytringsfriheten skal gå foran normal folkeskikk i en sammenheng (Støres unnskyldning har vært karakterisert som "forræderisk", "skammelig" og "et svik" på dette forumet..), mens det i andre sammenhenger heller helles mot å kneble ytringer, endog brukes de som argumenter for å kaste ut mennesker.

Det er folkelig på samme måte som dårlig pils og rulletobakk er folkelig. Det er ikke folkelig. Folk flest røyker ikke rulletobakk lenger, og folk flest er mer reflekterte enn en russisk fabrikkarbeider på 70-tallet.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg han kan si akkurat hva han ønsker så lenge han holder seg innenfor lovens grenser. Mer energi enn det gidder jeg virkelig ikke gi fyren. Han er en tosk og de finnes i alle grupper i samfunnet.

Hadde det vært aktuelt å sende ham hjem tror jeg nok det ville vært gjennomført for lenge siden, men forholdene tillater ikke det. Skal vi virkelig kaste alt vi har av verdier og moral for en liten muslim?

Lenke til kommentar
Hva er det du prater om?

Hvis Krekar blir sendt til Kurdistan blir han flyet i ekspressfart foran en domstol i Hewler.

Det jeg snakker om er at du ser på en handling som enda ikke er gjennomført (å rettsforfølge Krekar i Norge) som bare ord, mens det liksom skal være mer konkret å snakke om å sende ham til Kurdistan, ser du ikke den logiske bristen i det?

Logiske bristen er vel at Norske myndigheter vet godt hva anklagene til personen er. Når da norske myndigheter mener at kurdiske mennesker har en verdi som man kan ofre på PK-alteret så opphever den norske "moral" fort.

Jeg vil sende gjøken til Kurdistan fordi du og dine leker moralens voktere og gjør nada.

Det er ikke kulturrelativistisk pjatt, det er et spørsmål om Kurdistan kan garantere at Krekar ikke vil bli torturert og/eller dømt til døden, og siden Krekar ikke er utlevert enda antar jeg at det foreligger visse avveininger fra myndigheten som helt sikkert er basert på mer enn bare fordommer.

Selvsagt foreligger det "visse" avveininger. Så mye at den norske regjering blir drevet fra skanse til skanse ved avisoppslag. Så mye moralsk avstøpning er det i disse tarvlige utskuddene av moralske voktere.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Flott at du morer deg.

Alltid en latter av tåper.

Det er imidlertid en fare for at du har misforstått begrepene "villighet" og "evne"

Absolutt ikke. villigheten er ikke til stede. Og evne er vel noe den norske stat ikke har.

- det har definitivt vært vist villighet til å etterforske Krekar (både åpent og hemmelig), men Politiet har altså ikke evnet å legge fram noe som ville holdt i en norsk rett (i hvert fall ikke uten å kompromittere vitner/kilder). De henla derfor saken etter flere års etterforskning (faktisk flere etterforskninger, av flere Politienheter).

De har ikke prøvd engang. Noe som ikke er rart.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=158259

En grei oversikt fra Aftenposten. En grei oversikt fra Wikipedia.

Næmmen. Har du lært deg Krekars egentlige navn?

Lenke til kommentar
Alltid en latter av tåper.
Absolutt ikke. villigheten er ikke til stede. Og evne er vel noe den norske stat ikke har.
De har ikke prøvd engang. Noe som ikke er rart.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=158259

Næmmen. Har du lært deg Krekars egentlige navn?

Så flott, da. Et søtt lite innlegg fylt med forsøksvis fornærmende karakteristikker, påstander uten faktagrunnlag, foreldede fakta samt nedlatenheter. Hadde det ikke vært for at det tydelig viser at du har null og niks av substans å tilføre debatten på dette tidspunkt, ville jeg sagt at innlegget ditt var et glimrende eksempel på sløsing med lagringsplass og båndbredde.

Hvis du er uenig i min påstand om at massemordere blir satt i fengsel i Norge om det finnes holdbare bevis for at de har bedrevet massemord, så får du argumentere for ditt syn. Hvis du mener at Politiet har sittet på kontoret og nappet løken i de årene de påstår at de har etterforsket og overvåket Krekar, så får du komme opp med fakta som understøtter ditt syn.

Oppdaterte fakta om kriminalisering av krigsforbrytelselser i Norge finner du her.

Lenke til kommentar
Så flott, da. Et søtt lite innlegg fylt med forsøksvis fornærmende karakteristikker, påstander uten faktagrunnlag, foreldede fakta samt nedlatenheter.

Som man selv sår, høster man.

Hadde det ikke vært for at det tydelig viser at du har null og niks av substans å tilføre debatten på dette tidspunkt, ville jeg sagt at innlegget ditt var et glimrende eksempel på sløsing med lagringsplass og båndbredde.

Javel, herr overdommer. Saken er faktisk klinkende klar for alle som ikke liker "kommisjoner" og "undersøkelser" i 10 år. Mannen sendes sporentreks foran en domstol.

Hvis du er uenig i min påstand om at massemordere blir satt i fengsel i Norge om det finnes holdbare bevis for at de har bedrevet massemord, så får du argumentere for ditt syn.

Og det gjør jeg da vitterlig.

Hvis du mener at Politiet har sittet på kontoret og nappet løken i de årene de påstår at de har etterforsket og overvåket Krekar, så får du komme opp med fakta som understøtter ditt syn.

Resultatet er fakta for mitt syn. Hvor er Krekar nu, og hvor har han vært de siste årene. Legg dermed videre sammen 2+2 og du vil få svaret ditt.

Oppdaterte fakta om kriminalisering av krigsforbrytelselser i Norge finner du her.

Oppdatert virklighet. 1 eller 2 dømte i Norge.

Vi har i sannheten et flott politi og regjeringsapparat som har dette på høyeste dagsorden.

Ellers kan du være glad til at verdenssamfunnet har opprettet spesialtribunaler for Rwanda og Bosnia, for ellers hadde vel statistikken vært styggere for dette landet.

For å ta skrytesiden til Kripos;

https://www.politi.no/kripos/krigsforbrytelser/

Historisk dom

En historisk dom falt i Oslo tingrett i desember 2008. Da ble en 42 år gammel norsk borger, opprinnelig fra Bosnia-Hercegovina, dømt til fem års fengsel for krigsforbrytelser begått under den væpnede konflikten på Balkan på 1990-tallet. Gjennom etterforskning av denne saken har Kripos høstet nyttige erfaringer som vil danne grunnlag for blant annet metodevalg i saker som etterforskes og som vil bli etterforsket og ført for norske domstoler i fremtiden.

Blir rett og slett stolt altså.

Lenke til kommentar
Så flott, da. Et søtt lite innlegg fylt med forsøksvis fornærmende karakteristikker, påstander uten faktagrunnlag, foreldede fakta samt nedlatenheter.

Som man selv sår, høster man.

Jeg foreslår at alle parter avholder seg fra den slags, så blir det litt mindre grunn for oss til å sensurere ellers interessante innlegg.

Dette forumet drives ut fra det grunnsyn at debatten blir best om den foregår i høflige former. Når brukere blir mer opptatt av å karakterisere hverandre enn av trådens tema så lider debatten under det.

Kommentarer tas på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Logiske bristen er vel at Norske myndigheter vet godt hva anklagene til personen er. Når da norske myndigheter mener at kurdiske mennesker har en verdi som man kan ofre på PK-alteret så opphever den norske "moral" fort.

Jeg vil sende gjøken til Kurdistan fordi du og dine leker moralens voktere og gjør nada.

Nei, det er ærlig talt vås, og ikke minst sporer du vekk fra ditt eget argument. Du kalte det å etterspørre det å rettsforfølge Krekar som "bare ord" fordi det enda ikke har skjedd, og tar så til orde for å gjøre noe som heller ikke har skjedd, men da er det ikke "bare ord". Det er en logisk brist, og det må du akseptere.

Selvsagt foreligger det "visse" avveininger. Så mye at den norske regjering blir drevet fra skanse til skanse ved avisoppslag. Så mye moralsk avstøpning er det i disse tarvlige utskuddene av moralske voktere.

Selvfølgelig er det vanskelig å stå på prinsippene når råe populister som Siv Jensen spiller denne saken for alt den er verdt, og når det ikke er vanskelig å forstå at det er mange som ønsker at noe bør gjøres med Krekar (herregud, det er ikke som om jeg LIKER Krekar).

At man enda ikke har klart å presse en norsk regjeirng til å bryte norsk lov sier ærlig talt mer om hvor prinsippfast de norske regjeringene har vært enn du gir dem ære for.

Lenke til kommentar
Nei, det er ærlig talt vås, og ikke minst sporer du vekk fra ditt eget argument. Du kalte det å etterspørre det å rettsforfølge Krekar som "bare ord" fordi det enda ikke har skjedd, og tar så til orde for å gjøre noe som heller ikke har skjedd, men da er det ikke "bare ord". Det er en logisk brist, og det må du akseptere.

Bare ord ja, fordi den norske regjering ikke effektuerer det logiske steget når de ikke kan eller vil sende personen til landet forbrytelsen har skjedd. Det den norske regjering v/påtalemakten da skulle gjort er enten opprettet sak i Norge, eller bedt krigsforbryterdomstolen å ta en titt.

Ergo er det bare ord den norske stat serverer offisielt.

Selvfølgelig er det vanskelig å stå på prinsippene når råe populister som Siv Jensen spiller denne saken for alt den er verdt,

Alle fra Frp til Sv bruker Krekar i dette øyemed. Selvsagt er det lett å skylde på Jensen i dette tilfellet og glemme Pølse-Hansen, som om Hansen skulle være en bedre populist en Jensen i så måte. Pølse-Hansen har det selvsagt mest i truta, men han har hatt makt og kunne altså følgt opp med handling. Jensen er bare tøff i truta, men har ikke hatt makten til å utføre det hun sier.

Ap m/regjeringspartnere 0 - Frp 1

At man enda ikke har klart å presse en norsk regjeirng til å bryte norsk lov sier ærlig talt mer om hvor prinsippfast de norske regjeringene har vært enn du gir dem ære for.

Prinsippfast å ikke etterforske en som er anklaget for krigsforbrytelser?

Og det vil du ære?

Fytterakkern.

Lenke til kommentar

Og det vil du ære?

Fytterakkern.

Nå handler vel ikke uttalelsen til Siv Jensen det snakkes om å etterforske Krekar, men om å sette han i forvaring.

AtW

Lenke til kommentar
Bare ord ja, fordi den norske regjering ikke effektuerer det logiske steget når de ikke kan eller vil sende personen til landet forbrytelsen har skjedd. Det den norske regjering v/påtalemakten da skulle gjort er enten opprettet sak i Norge, eller bedt krigsforbryterdomstolen å ta en titt.

Ergo er det bare ord den norske stat serverer offisielt.

Og ideer om utlevering er ikke ord?

Alle fra Frp til Sv bruker Krekar i dette øyemed. Selvsagt er det lett å skylde på Jensen i dette tilfellet og glemme Pølse-Hansen, som om Hansen skulle være en bedre populist en Jensen i så måte. Pølse-Hansen har det selvsagt mest i truta, men han har hatt makt og kunne altså følgt opp med handling. Jensen er bare tøff i truta, men har ikke hatt makten til å utføre det hun sier.

Nei, Hansen hadde ikke makt til å gjøre det. Om Siv Jensen kommer i regjering har hun heller ikke makt til å gjøre det. Det er noe du innbiller deg.

Ap m/regjeringspartnere 0 - Frp 1

1? For hva? Tomme ord og lovnader om handlinger de ikke kan gjøre? Hva er det neste, at FRP lover alle nordmenn gratis biler, er det også Regjeringen 0 - FRP 1?

Og det vil du ære?

Fytterakkern.

Det er pokkers så prinsippfast å ikke bryte norsk lov ved å sende Krekar ut av landet, eller å internere ham ulovlig på tross av ekstrempopulistiske krav om begge deler. Nå må du faenmeg slutte å skifte tema.

Lenke til kommentar
Nå er Mulla Krekar erklært en fare for rikets sikkerhet og bestemt utvist av høyesterett, det er kun tekniske årsaker og missvilje fra politisk hold som gjør at mannen fortsatt befinner seg i Norge.

Nei, årsaken er at ingen egentlig tror på oppspinnet om at Krekar er "en fare for din/min eller Norges sikkerhet".

Det var en politisk hevn-basert dom, initsiert av politikere som Erna Solberg, -som irriterte seg sprekkferdig over at to domstolsbehandlinger/rettssaker ikke hadde greid å bevise/få dømt Krekar for noe som helst straffbart forhold. Dermed dro de "jokeren ut av skjorteerme" og benyttet denne lovbestemmelsen til å stemple Krekar.

Ikke engang politiet tror noe på dette våset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...