thebull Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Lest deler av hva dere alle har skrevet men har ikke tålmodighet eller tid til å lese alt, så beklager hvis det er nevnt etc) Vel jeg synes Islam i seg er "galt" det er utrolig kvinnediskriminerende og 100 % ærlig jeg reagerer negativt hvis noen forteller til meg at de er muslimer. Jeg vet at dette kanskje kan kvalifisere meg til "rasist" etter noens øyene, jeg synes derimot jeg ikke er det. Jeg synes jeg ser på fakta og har en helt objektiv tolkning ut av dette. En ting var det hvis bare de mest ekstreme muslimene tvang kvinnene i samfunnet sitt til å gå med hjiab osv, men det er faktisk utrolig mange moderate som også gjør det, og også flere liberale. Dette er skummelt, spesielt har jeg personlige bekymringer at dette skal smitte over på det norske samfunnet som har kommet såå langt når det gjelder kvinneundertrykkelse. Det som skjer med "terrorisme" er jo også en viktig faktor at jeg reagerer litt negativt, men jeg er fullt klar over at dette bare gjelder en veldig liten del av muslimene. La oss stille strengere krav til de som kommer til Norge! de får rette seg etter våre normer og systemer. Ikke motsatt Få han her ut av landet vårt, og får han dødsstraff så kommer han vel bare til himmelen med 72 jomfruer eller hvordan nå dette eventyret de tror på går.. Han gleder seg vel bare. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Og denne rettsforfølgelsen har en tendens til og ikke føre til noe som helst, i likhet med Krekar-saken? Dessverre, det er på høy tid at det tas ut tiltale mot Mullah Krekar. Jeg liker å forestille meg Norge som et hus. Nærmere sagt; mitt hus. Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Det er både usivilisert og primitiv oppførsel når man gir en person som Krekar oppholdstillatelse. Du sier at du misliker at en politiker som Siv kan ha såpas bastante, men likevel rettferdige meninger, når det kommer til kontrollen over menneskeliv. Da vil jeg våge å spørre; Er det bedre at Stoltenberg kan skatte halvparten av penga dine, for og så bruke dem på advokat til lommemannen og krekar? Eller hva med at man ikke kan handle alkohol når man vil, at utestedene stenger 2 på natta. Det eneste som er værre enn å ta et menneskeliv er å kontrollere et. Siv > Jens Jeg ser også Norge som et hus. I mitt hus er blir ingen kastet ut til en mobb som kommer til å lynche dem. Uansett hvem det er. Jeg vil ellers be deg unngå å spore av denne debatten til en debatt om skatte- og avgiftspolitikk og/eller reguleringspolitikken. Det hører ikke hjemme i denne tråden. I denne saken har i alle tilfeller Siv Jensen vist sitt sanne, usaklige og populistiske fantasivesen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Rett? Nei. Har det noe å si for hvordan Krekar bør behandles? Nei. Selvsagt har det noe å si. Kreket bør behandles slik han fortjener at Norge skal verne om vedkommende er uhørt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Mullah Krekar har ytringsfrihet, hva han sier skal ikke ha noen som helst innvirkning på hvordan han blir behandlet. Dersom han vil ønske seg et islamistisk Norge og Osama bin Laden som leder, da skal han få ønske seg det, og gjerne si at han ønsker det. Heller det enn at han holder det hemmelig. Det vil uansett ikke endre det faktum at alle som er i Norge har ytringsfrihet (at enkelte former for ytringer er forbudt er noe jeg ønsker å endre på), hvor ekstreme meningene er har ingenting å si. Straffeforfølg Krekar, men ikke bruk hans ytringer som et argument for å enten sette ham i forvaring (les: Siv Jensen fantasiuttrykk for ulovlig internering) eller å sende ham til en liksomrettssak i et rettsløst samfunn der han blir utsatt for tortur og trolig vil bli dømt til døden. Det er ikke nødvendig. Jeg er skuffet over Siv Jensen, jeg vet at hun ikke er så dum, så hvorfor hun kommer med slike utspill har jeg bokstavelig talt svært vanskelig for å forstå. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Siv Jensen har lært av den beste (Carl I.), og spiller indignert på folkets vegne. Hun overgår om mulig læremesteren. Jeg skulle også gjerne sett at "kreket" forsvant ut av landet, men Siv Jensens "løsninger" er bare spill for galleriet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Spill for galleriet? Det er idioti. Det er formålsløst pjatt, og jeg kan ikke forstå at FRPs mediestrateger mente Jensen skulle ta dette utspillet, i slike saker lar de jo normalt Sandberg dumme seg ut. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 hvorfor han sa sånn? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Siv Jensen gjør ikke annet en jobben sin, det burde hun ikke bli straffet for (i denne sammenheng), Per nå fungerer du bare som en nyttig idiot for FrP Simon. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Det er poenget mitt. Når FRP skal gå ut og si ting som er grensesprengende dumme, og som kanskje sanker en og annen stemme, da bruker man Per. Når FRP skal gå ut med noe som er kvasiseriøst, eller som partiet regner som viktig, da bruker de Siv Jensen. Jensens troverdighet som potensiell leder for Norge styrkes ikke akkurat av krav om å de facto avskaffe norsk rettssikkerhet, ved å bable om å sette enkelte i "forvaring". Det var ille nok når hun mente det på grunn av Krekars rolle som en antatt sikkerhetsrisiko, men å gå ut og bruke Krekars utøvelse av ytringsfrihet som et argument for "forvaring" er og blir grunnleggende idiotisk. Det er mulig hun sanker et par stemmer fra de som mener at mørke menn er skumle, men slike utsagn vil gjøre det vanskelig for Siv Jensen å appellere til mer moderate mennesker. Men på samme måte som jeg er glad for at vi nå vet hva Krekar vil, er jeg glad for at vi nå vet hva Siv Jensen ønsker å gjøre med rettssikkerheten i dette landet. Det vil si, Siv Jensen kommer ikke til å få gjennomslag for disse hårreisende idiotiske utspillene sine, og om fire år* kommer dette forumet til å være fult av SVere som gir Siv Jensen tilnavn og anklager borgerlig side for løgn, og når den borgerlige regjeringen så går på valg kommer de til å få et bonanza over at Siv enda ikke har klart å kaste ut Krekar. Jeg er skuffet over Siv Jensen. Hun burde vite bedre enn dette, jeg er redd FRP har beveget seg fra å være et parti jeg ikke kunne tenke meg å stemme på grunnet meningsforskjeller til et parti jeg ikke kan tenke meg å stemme på grunn av meningsforskjeller, men også på grunn av en retorikk som hadde passet bedre hos en republikansk visepresidentkandidat.. * Forutsatt at FRP kommer i regjering etter neste valg. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Og i USA har vi Obama som kanskje er muslim. Det kommer klart frem her: Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. hahahahahaha Isåfall skulle Krekar allerede sittet i fengsel. Nå blir han båret på nydelige puter i gullstol av det norske samfunn. Så lenge det norske samfunn ikke er villige til å straffeforfølge blir alt pjattet om rettssikerhet svada. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hva som ble gjort i norge for over 60 år siden har lite med mine synspunkter i dag å gjøre. Skal jeg være enig i alt som har blitt gjort i norge? Hvorfor er det da ikke hyklersk av deg å si dette om krekar når du kommer fra samme samfunn som lar krekar gå mer eller mindre fritt rundt? AtW Fordi jeg har moral, og offrene fortjener, og ikke minst har en rettighet til å få de som utfører udåder foran en rett. Dette er ikke det norske samfunnet villige til. Som om ikke Norge ville stilt Quisling foran retten om det skjedde i dag. Jeg skammer meg over hykleriet. Du hyller det. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. hahahahahaha Isåfall skulle Krekar allerede sittet i fengsel. Nå blir han båret på nydelige puter i gullstol av det norske samfunn. Så lenge det norske samfunn ikke er villige til å straffeforfølge blir alt pjattet om rettssikerhet svada. Så at folk blir torturert til å snakke er ikke noe norske domstoler skal ta hensyn til, og ta det som en sannhet det de sier uansett? Er helt enig i at Krekar er et kremeksempel på en mann vi ikke ønsker her, men akkurat at han kan dømmes til massemord kreves faktisk noe så enkelt som beviser. Tror faktisk norge hadde vært glade om vi kunne ha dømt han for noe jeg da, og hadde de bare fått et halmstrå å ta han på ville de gjort det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hva som ble gjort i norge for over 60 år siden har lite med mine synspunkter i dag å gjøre. Skal jeg være enig i alt som har blitt gjort i norge? Hvorfor er det da ikke hyklersk av deg å si dette om krekar når du kommer fra samme samfunn som lar krekar gå mer eller mindre fritt rundt? AtW Fordi jeg har moral, og offrene fortjener, og ikke minst har en rettighet til å få de som utfører udåder foran en rett. Dette er ikke det norske samfunnet villige til. Som om ikke Norge ville stilt Quisling foran retten om det skjedde i dag. Jeg skammer meg over hykleriet. Du hyller det. Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt, du tar den norske stats avgjørelser for 60 år siden, og kaller meg en hykler fordi jeg forfekter et annet synspunkt enn staten gjorde da, så hvorfor er det da ikek hyklersk at du forfekter et annet standpunkt enn staten gjør i dag angående krekar? At staten ville stillt Quisling for retten i dag har 1. ingenting med saken å gjøre 2. Har heller ingen sagt noe imot, det er en billig stråmann. Det for stå for din egen regning at du mener jeg hyller hykleri, det er gejnnomført usakelig å kalle mine meninger hyklerske fordi de ikke harmonerer med statens avgjørelser for 65 år siden (eller i dag for den saks skyld), for å ikke snakke om en ekstrem steinkasting i glasshus. Argumentasjonen din henger jo knapt sammen. AtW Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ord ord ord. Krekar har ikke blitt utlevert heller i løpet av den tiden. Du anser altså en handling som enda ikke er gjennomført som bare ord, mens en annen handling som ikke er gjennomført enda er noe annet? Hva er det du prater om? Hvis Krekar blir sendt til Kurdistan blir han flyet i ekspressfart foran en domstol i Hewler. Så da får vi etterforsøke og tiltale Krekar i Norge. Det er det man bør arbeide for all den tid det er urealistisk at Krekar kan få en rettferdig rettssak i Kurdistan.. Kulturrelativistisk pjatt. Norge er ikke villige, la da Kurdistan som vil sikkert faktisk overraske dine fordommer. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt, du tar den norske stats avgjørelser for 60 år siden, og kaller meg en hykler fordi jeg forfekter et annet synspunkt enn staten gjorde da, så hvorfor er det da ikek hyklersk at du forfekter et annet standpunkt enn staten gjør i dag angående krekar? Fordi det hele bunner ned i om man er villige til å straffeforfølge Krekar. Staten Norge er ikke villige. Samtidig som den er aktiv å stille krigsforbrytere alle andre steder i verden foran en domstol. At staten ville stillt Quisling for retten i dag har 1. ingenting med saken å gjøre 2. Har heller ingen sagt noe imot, det er en billig stråmann. Selvsagt har det noe å gjøre. Krekar blir ansett med rette som en Qusiling av eget folk. Det sier forsåvidt Krekar rett ut også. Han er stolt av det, noe han må for all del være. Norge hadde selv ikke godtatt at andre beskyttet en person som er forræder, morder og krigsforbryter mot sitt eget folk. Like lite som kurderne finner det artig at Norge faktisk beskytter Krekar. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du svarer jo ikke på spørsmålet mitt i det hele tatt, du tar den norske stats avgjørelser for 60 år siden, og kaller meg en hykler fordi jeg forfekter et annet synspunkt enn staten gjorde da, så hvorfor er det da ikek hyklersk at du forfekter et annet standpunkt enn staten gjør i dag angående krekar? Fordi det hele bunner ned i om man er villige til å straffeforfølge Krekar. Staten Norge er ikke villige. Samtidig som den er aktiv å stille krigsforbrytere alle andre steder i verden foran en domstol. At staten ville stillt Quisling for retten i dag har 1. ingenting med saken å gjøre 2. Har heller ingen sagt noe imot, det er en billig stråmann. Selvsagt har det noe å gjøre. Krekar blir ansett med rette som en Qusiling av eget folk. Det sier forsåvidt Krekar rett ut også. Han er stolt av det, noe han må for all del være. Norge hadde selv ikke godtatt at andre beskyttet en person som er forræder, morder og krigsforbryter mot sitt eget folk. Like lite som kurderne finner det artig at Norge faktisk beskytter Krekar. Riktig, så min uttalelse om hvorvidt krekar fortjener tortur er hyklers fordi norge henrettet quisling og ikke i dine øyne ikek er villig til å straffeforfølge krekar, mens om norge plutselig bestemmer seg for å straffeforfølge han yttligere, så er min uttalelse plutselig ikke hyklersk? Det gir jo en enorm mening... Riktig, jeg trodde kanskje det med å dra inn quisling hadde noe med innlegget du svarte på, og din mildt sagt forvirrende argumentasjon angående mitt hykleri. AtW Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Så at folk blir torturert til å snakke er ikke noe norske domstoler skal ta hensyn til, og ta det som en sannhet det de sier uansett?Er helt enig i at Krekar er et kremeksempel på en mann vi ikke ønsker her, men akkurat at han kan dømmes til massemord kreves faktisk noe så enkelt som beviser. Tror faktisk norge hadde vært glade om vi kunne ha dømt han for noe jeg da, og hadde de bare fått et halmstrå å ta han på ville de gjort det. Sett noen store bevegelser i det norske statsapparatet til å etterforske selv? Ikke det nei. Det er flust av kurdere i dette landet som er villige til å vitne. Sett noen brukt av det norske statsapparatet? Ingen norsk domstol har tatt hensyn til eventuell behandling i Hewler heller. Eneste domstolene har tatt stilling til er om personen er en fare for rikets sikkerhet. Resten er regjeringen som må stå til ansvar for. Fra Høyre til SV. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 .....Riktig, jeg trodde kanskje det med å dra inn quisling hadde noe med innlegget du svarte på, og din mildt sagt forvirrende argumentasjon angående mitt hykleri. AtW Selvsagt. Når man innser sitt eget hykleri så pleier det som regel ikke å være det lenger. Da venter kun skammen som skal slå inn, og ikke minst flauheten. Over å la en person som sender selvmordbombere hist og pist, lager et privat diktatur i en region av landet med påfølgende herligeheter gå fritt i et samfunn, fordi man er ikke villige til å ta ut fingern. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 .....Riktig, jeg trodde kanskje det med å dra inn quisling hadde noe med innlegget du svarte på, og din mildt sagt forvirrende argumentasjon angående mitt hykleri. AtW Selvsagt. Når man innser sitt eget hykleri så pleier det som regel ikke å være det lenger. Da venter kun skammen som skal slå inn, og ikke minst flauheten. Over å la en person som sender selvmordbombere hist og pist, lager et privat diktatur i en region av landet med påfølgende herligeheter gå fritt i et samfunn, fordi man er ikke villige til å ta ut fingern. Hvorfor lar jeg krekar gå fritt rundt i større grad enn du lar han gjøre det? Jeg har spurt deg flere ganger hvorfor det er hykleri at jeg ikke alltid er enig i den norske stats avgjørelser. Du klarer jo ikke å svare på dette, er det fordi du finner glede i å bare slenge rundt karakteristikker uten at du har tenkt igjennom det i det hele tatt, eller er det noe annet? Dine forsøk på å forklare hvor hykleriet kommer inn for min del er jo mildt sagt ikke spesielt imponerende. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå