Simon Aldra Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Med andre ord kan vi ikke utlevere en massemorder fra USA hvis han risikerer dødsstraff i nevnte land? Nei, Norge som nasjon anerkjenner ikke dødsstraff som en legitim straffemetode, og derfor vil Norge nekte å utlevere med mindre det kan gis en garanti for at mannen ikke vil bli dømt til døden, noe som har vist seg å kunne ordnes i enkelte tilfeller (Norge er ikke det eneste landet i Europa som har slike lover, for å ha det sagt), den garantien er det vanskelig å få fra domsstoler og myndigheter i 'Kurdistan'. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Med andre ord kan vi ikke utlevere en massemorder fra USA hvis han risikerer dødsstraff i nevnte land? Nei, Norge som nasjon anerkjenner ikke dødsstraff som en legitim straffemetode, og derfor vil Norge nekte å utlevere med mindre det kan gis en garanti for at mannen ikke vil bli dømt til døden, noe som har vist seg å kunne ordnes i enkelte tilfeller (Norge er ikke det eneste landet i Europa som har slike lover, for å ha det sagt), den garantien er det vanskelig å få fra domsstoler og myndigheter i 'Kurdistan'. Så per definisjon er Norge en frihavn for massemordere, slik som Krekar? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller at vedkommende blir dømt her i landet for sine forbrytelser etter norske regler. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Utvilsomt! Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller at vedkommende blir dømt her i landet for sine forbrytelser etter norske regler. Og dette fører til at man får egen leilighet på Grønland + en statssponset advokat for flere millioner? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jupp, alle i Norge har rett til tak under hodet og frirettshjelp om man tjener under ett viss sum. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Personlig er jeg glad for at jeg i bor i rettstat som vektlegger føre var prinsippet, videre er det i utgangspunktet en god ting at loven gjelder alle også muslimske massemordere som er erklært en fare for rikets sikkerhet. Men les den siste setningen en gang til og gjør deg opp en egen mening. Er dette rett? Vi vet således også at Bin Ladens livvakt vil flytte til Norge. Tilfeldig? Neppe. Norge er en luksuriøs frihavn. Inntil regjeringen tar grep! e: leif Endret 25. november 2009 av R083r7 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller at vedkommende blir dømt her i landet for sine forbrytelser etter norske regler. Og dette fører til at man får egen leilighet på Grønland + en statssponset advokat for flere millioner? Krekar er ikke dømt for noen som helst forbrytelse av noen norsk rett, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Nei. Da kan Norge straffeforfølge deg for dine forbrytelser. Personlig er jeg glad for at jeg i bor i rettstat som vektlegger føre var prinsippet, videre er det i utgangspunktet en god ting at loven gjelder alle også muslimske massemordere som er erklært en fare for rikets sikkerhet. Men les den siste setningen en gang til og gjør deg opp en egen mening. Er dette rett? Vi vet således også at Bin Ladens livvakt vil flytte til Norge. Tilfeldig? Neppe. Norge er en luksuriøs frihavn. Inntil regjeringen tar grep! e: leif Rett? Nei. Har det noe å si for hvordan Krekar bør behandles? Nei. At Siv Jensen kommer med noe som ærlig talt er skummelt tåpelig pisspreik endrer ikke på det. At det i hennes fantasiverden er slik at regjeringen har ubegrenset makt over liv og eiendom i Norge vitner bare om en skremmende mangel på forståelse for hvordan samfunnet fungerer, grunnleggende kunnskap mangler. Og dette mennesket er det mange som ønsker skal lede Norge? Hrm. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Nei. Da kan Norge straffeforfølge deg for dine forbrytelser. Og denne rettsforfølgelsen har en tendens til og ikke føre til noe som helst, i likhet med Krekar-saken? Jeg liker å forestille meg Norge som et hus. Nærmere sagt; mitt hus. Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Det er både usivilisert og primitiv oppførsel når man gir en person som Krekar oppholdstillatelse. Du sier at du misliker at en politiker som Siv kan ha såpas bastante, men likevel rettferdige meninger, når det kommer til kontrollen over menneskeliv. Da vil jeg våge å spørre; Er det bedre at Stoltenberg kan skatte halvparten av penga dine, for og så bruke dem på advokat til lommemannen og krekar? Eller hva med at man ikke kan handle alkohol når man vil, at utestedene stenger 2 på natta. Det eneste som er værre enn å ta et menneskeliv er å kontrollere et. Siv > Jens Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Nei. Da kan Norge straffeforfølge deg for dine forbrytelser. Og denne rettsforfølgelsen har en tendens til og ikke føre til noe som helst, i likhet med Krekar-saken? Jeg liker å forestille meg Norge som et hus. Nærmere sagt; mitt hus. Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Det er både usivilisert og primitiv oppførsel når man gir en person som Krekar oppholdstillatelse. Du sier at du misliker at en politiker som Siv kan ha såpas bastante, men likevel rettferdige meninger, når det kommer til kontrollen over menneskeliv. Da vil jeg våge å spørre; Er det bedre at Stoltenberg kan skatte halvparten av penga dine, for og så bruke dem på advokat til lommemannen og krekar? Eller hva med at man ikke kan handle alkohol når man vil, at utestedene stenger 2 på natta. Det eneste som er værre enn å ta et menneskeliv er å kontrollere et. Siv > Jens Om jeg synes det er bedre at vi har skatt enn at politikere vilkårlig skal kunne straffe borgere utenfor rettsvesenet? Svaret er ja. AtW Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nei, så lenge Norge får garanti for at vedkommende ikke risikerer dødsstraff kan han sendes ut. Så hvis du er en massemorder fra et land som ikke kan stille en slik garanti, så er Norge derimot en frihavn? Nei. Da kan Norge straffeforfølge deg for dine forbrytelser. Og denne rettsforfølgelsen har en tendens til og ikke føre til noe som helst, i likhet med Krekar-saken? Jeg liker å forestille meg Norge som et hus. Nærmere sagt; mitt hus. Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Det er både usivilisert og primitiv oppførsel når man gir en person som Krekar oppholdstillatelse. Du sier at du misliker at en politiker som Siv kan ha såpas bastante, men likevel rettferdige meninger, når det kommer til kontrollen over menneskeliv. Da vil jeg våge å spørre; Er det bedre at Stoltenberg kan skatte halvparten av penga dine, for og så bruke dem på advokat til lommemannen og krekar? Eller hva med at man ikke kan handle alkohol når man vil, at utestedene stenger 2 på natta. Det eneste som er værre enn å ta et menneskeliv er å kontrollere et. Siv > Jens Om jeg synes det er bedre at vi har skatt enn at politikere vilkårlig skal kunne straffe borgere utenfor rettsvesenet? Svaret er ja. AtW Det er jo opplagt at dette rettvesenet du nå skryter av er helt elendig, mtp at krekar enda går fri. Og i midt hus skal ingen massemordere få lov til å opprettholde seg. Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. Det du prøver å si er at det ikke finnes bevis på ondskapen krekar har begått? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er jo opplagt at dette rettvesenet du nå skryter av er helt elendig, mtp at krekar enda går fri. Skryter jeg av rettsvesenet? Jeg vil ikek si jeg skryter spesielt av de, men at de er bedre enn at politikere skal dømme folk på innfall er jeg ganske overbevist om. AtW Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Det er jo opplagt at dette rettvesenet du nå skryter av er helt elendig, mtp at krekar enda går fri. Skryter jeg av rettsvesenet? Jeg vil ikek si jeg skryter spesielt av de, men at de er bedre enn at politikere skal dømme folk på innfall er jeg ganske overbevist om. AtW Vel, du rettferdiggjør hvertfall skatten gjennom advokaten til krekar, så det vil jeg våge å påstå. Krekar er jo skyldig, så jeg ser ikke helt problemet. Mener du at vi skal fortsette å betale for hans fred og velvære etter han er funnet skyldig? Endret 25. november 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. Det du prøver å si er at det ikke finnes bevis på ondskapen krekar har begått? Jeg prøvde ikke å si noe annet enn det jeg sa. Var de to setningene for kompliserte? Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvis du har beviser for at det er massemordere som går fritt rundt i Norge, bør du kontakte Politiet og overbringe dem bevisene mot disse. De vil da bli dømt og satt i fengsel, om bevisene holder vann. Det du prøver å si er at det ikke finnes bevis på ondskapen krekar har begått? Jeg prøvde ikke å si noe annet enn det jeg sa. Var de to setningene for kompliserte? Ved mindre du prøvde å insinuere noe, så har ikke de to setningene dine noe som helst med diskusjonen å gjøre. Hvis du skal ytre deg på liknende måter igjen, har vi et eget sted på forumet der sånne som deg kan komme med irrelevant vas. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det du prøver å si er at det ikke finnes bevis på ondskapen krekar har begått? Jeg prøvde ikke å si noe annet enn det jeg sa. Var de to setningene for kompliserte? Ved mindre du prøvde å insinuere noe, så har ikke de to setningene dine noe som helst med diskusjonen å gjøre. Hvis du skal ytre deg på liknende måter igjen, har vi et eget sted på forumet der sånne som deg kan komme med irrelevant vas. Tja. Jeg må vel utfra det du der sier anta at du ikke har noe nyttig å overbringe Politiet som kan få eventuelle massemordere i huset ditt fengslet. Beviser er ganske etterpurte i en rettsstat, skjønner du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå