Tycop|z Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hei! Har et SoundBlaster 5.1 kort, som det er koblet et 5.1 anlegg til. Problemet er at jeg ikke får noe lyd, hva må jeg gjøre? Installasjonprogrammet får jeg ikke startet (Soundblaster 5.1 Live). Noen forslag? Kortet er gjenkjent, men om driverne er riktige, vet jeg ikke. Hvordan brownser jeg filer i nettverket med Linux? På både windows og linux maskiner? Slik at jeg kan kopiere den og den filen hvis jeg ønsker det. (Går det ann å gjøre dette via terminal? Ville ønsket å ha to muligheter) Kjører Mandrake 9.1 Takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Ingen som vet noe? MVH Torgeir Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 browse i nettverk kan gjøres med samba. søk på forumet og på google. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du kan bruke konqueror til å browse windows-maskiner i nettverk. Tror kansje du skriver SMB: i adressefeltet, men jeg er ikke sikker. Lydproblemet ditt kan skyldes at lyden er skrudd av, eller 'muted'. Tror jeg har lest noe om en mikser som skal kunne åpnes der man kan fikse dett. Til denne type problemer bør du bruke google groups og ikke vanlig google. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 nautilus funker også, smb:datamaskinshare eller smb:/datamaskin/share men skal du dele noe må du bruke samba. Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Ok, så jeg må laste ned programet Samba for å kunne dele? Ok Vanskelig å installere? MVH Torgeir Lenke til kommentar
xeon Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 høyst sannsynlig så har du samba.. åpne filbehandleren og skriv 'smb://' i emnefeltet.. (windows support? høres sånn ut) når det gjelder lyden så kan du prøve 'aumix' i terminal Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 angående lyden så hadde jeg samme prob. Fant føgende løsning. Gå inn i mandrake control center. Instillinger for hardware, og velg lydkortet. Der kan du klikke på en slags veiviser med instillingene tror jeg. Klikk bare gjennnom og OK for å lagre innstillingene. Da funket det hos meg Lenke til kommentar
Tycop|z Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Har fått til lydkortet, takk skal dere ha Det viste seg at jeg hadde Samba, som noen sa her. Fikk først del en mappa, så udelte jeg den, og hver gang jeg skal dele nå står det under del "kan bare dele fra hjemme-mappen" (og jeg står i /home!). Hva kan det skyldes? Må være noe jeg har gjort? MVH Torgeir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå